Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Psykisk smerte kan i mange tilfeller oppleves værre en fysisk smerte.

Er kvinner som påfører menn psykisk smerte etisk sett mindre slemme enn menn som slår?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest nå
Skrevet

Er dette en konkurranse om hvem som er mest slem? Jeg ble slått i går, og den psykiske smerten er verre enn smerten i hodet...

Jeg ville prate med han om en sak, men han satt kun på pcen min og ville ikke høre. (grunnen til at jeg vet det, er fordi jeg spurte han hva jeg nettopp hadde sagt, som han svarte ja på... han husket ikke hva jeg hadde sagt i det hele tatt, bare lot som han hørte...)

Da slo jeg av pcen og fikk juling. Hvis det var så slemt at jeg slo av min egen pc som han stadig okkuperer i timesvis når han er på besøk mens han bare later som han lytter enten det er noe vi må snakke om av praktisk art eller annet, så er jeg vel en drittsekk da.

Menn som slår, slår når de føler at de ikke klarer kommunisere. Det får de ta ansvar for selv. At han ble såret fordi jeg var hos en venn, da kunne han spurt meg hva som skjedde osv. men han valgte taushet og vold.

Gjest Gjesta
Skrevet

Tror uansett at det er helt feil å sidestille/sammenligne psykisk og fysisk misshandel.

Det er jo igjen grader av det ene og det andre ikke sant.

Den verste psykiske torturen kan være "verre" enn en viss form for fysisk misshandel.

Det er nok også forskjell på den som mottar misshandelen, hva som er "verst" for den enkelte.

Det å bli mishandlet fysisk vil gjøre vondt psykisk - det samme andre veien.

Det finnes ikke noe fasitsvar for dette mener jeg.

Det blir også helt feil å dele dette i "kvinner som driver psykisk misshandel" og "menn som driver fysisk".

Dette blir da dessverre gjort av både kvinner og menn, den ene og den andre formen for misshandel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...