Gå til innhold

badevekt m fettprosentmåling

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest på forumet her at det fins badevekter som også måler fettprosenten?? kan noen forklare meg hvordan det går an? tviler på at det bare er å stille seg på vekten så viser den at du har 30 % fett på kroppen.... er vel mange knapper og innstillinger da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet lite om det, men husker "TV 2 Hjelper deg" testet forskjellige badevekter med fettprosentmåler. Hva med å ta en titt på deres hjemmesider?

Skrevet

Jeg har lyst på en sånn. Trodde de som var gode sender stråler gjennom kroppen din ... ingen instilling.

Skrevet (endret)

Jeg har en sånn (jeg liker sånne duppedingser :sjenert: ). Det vekten gjør er å sende svake elektriske impulser gjennom kroppen din via fotsålene (eller noe sånt). Har i flere år trodd at sånne vekter var veldig unøyaktige, men jeg testet den opp mot en test jeg gjorde på et senter, og den er faktisk temmelig nøyaktig.

På min har jeg bare stilt inn kjønn,alder, høyde og aktivitetsnivå, men den er temmelig avansert. På de enklere modellene er det sikkert ikke nødvendig med noe særlig innstilling. Min måler fettprosent, vannprosent, muskelmasse i kg og beinmasse i kg, hva idealvekten min er, hvor mange kalorier jeg brenner om dagen (basert på informasjonen jeg har plottet inn + muskelvekten) etc..Ikke spør hvor mye den kostet. :sjenert:

Endret av Factory girl
Skrevet

Jeg har også en sånn en! Den er fra OBH Nordica og kostet vel 799,- på Elkjøp mener jeg. Der stilte jeg inn høyde, kjønn, alder og aktivitetsnivå, og den funker slik som Factory girl sin. Har aldri målt fettprosenten min "profesjonelt", så vet jo ikke hvor nøyaktig den er da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...