Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd at barnet døde I magen? Mitt fullegåtte barn døde dessverre, men de har ikke funnet noe annet enn at morkaken viste tegn til akutt infeksjon. Hva var evnt grunnen deres? Skal på samtale med sykehuset, hva skjer på denne timen? Hva kan jeg spørre om? Har tenkt litt på tanken om at det kanskje kan ha vært icp? Erfaringer?

Anonymkode: 6b8c0...696

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondolerer. 

Jeg har ikke opplevd fosterdiagnostikk, men hadde icp i begge mine svangerskap. Den godt voksne legen på sykehuset fortalte meg at hun i løpet av sine år som lege aldri hadde opplevd at akkurat det endte med fosterdød, men at de følger gravide med dette tett opp for en grunn. 

Hadde du kløe i hender og under føtter? 

Anonymkode: be9db...4e4

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Noen som har opplevd at barnet døde I magen? Mitt fullegåtte barn døde dessverre, men de har ikke funnet noe annet enn at morkaken viste tegn til akutt infeksjon. Hva var evnt grunnen deres? Skal på samtale med sykehuset, hva skjer på denne timen? Hva kan jeg spørre om? Har tenkt litt på tanken om at det kanskje kan ha vært icp? Erfaringer?

Anonymkode: 6b8c0...696

Kondolerer❤️

På samtalen snakker man med leger om hva som har skjedd og teoriene rundt hvorfor. Var du i fødsel så går man gjennom fødselsforløpet, vurderinger og målinger etc. Om man har fått obduksjonsrapporten går man gjennom den, man ser på blodprøve svar og andre prøvesvar fra deg, barnet, morkaken. Du kan spørre om hva som helst, også om de vurderer at ICP kan være årsaken. Skriv en liste og ta med deg så slipper du glemme noe. 

Anonymkode: 07361...6d8

• Hjerte 1
Skrevet

Kondolerer så mye❤️

Jeg har opplevd det 2 ganger, men gikk aldri til termin. Mistet da i uke 22. Fikk aldri noe helt klare svar, men etter undersøkelser av morkaka så fortalte de at det var mange blodpropper, infeksjon og jeg hadde svak livmorhals. Ble gravid på nytt og begynte da på Fragmin og fikk en cerclage. Fikk en nydelig jente i 2024.

Greit å skrive ting ned ja, for tankene har lett for å svirre når man er på samtalen. Så får du med alt du vil spørre/si.

Anonymkode: 01063...633

AnonymBruker
Skrevet

Mistet en måned før termin, ingen klar årsak, men mest sannsynlig morkakesvikt. Hadde samtale med både jordmor og lege i ettertid, timen med legen var en oppsummering av prøver og obduksjon, litt om oppfølging i eventuelle senere svangerskap. Greit å notere ned ting du vil spørre om, samt ha med partner på samtale, det kan bli veldig intenst og mye informasjon på kort tid. Det verste for meg var egentlig at samtalen var på svangerskapspoliklinikken, så satt med forventningsfulle gravide på venterommet, mens jeg egentlig skulle vært hjemme med en nyfødt. Det var veldig vanskelig å være tilbake på sykehuset rett og slett.

Anonymkode: b9025...2b9

AnonymBruker
Skrevet

Ingen erfaring med ICP, noen spesiell grunn til at du mistenker dette?

Anonymkode: b9025...2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...