Gå til innhold

Dere som er lærere, orker dere å stå i det resten av yrkeslivet?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er lærer og har nå tenkt på bytte beite i over ett år. Det ønsket blir sterkere for hver dag som går. Hovedgrunnen er at vi ikke har ressurser til å gi barna den oppfølgingen de trenger. Det er elever med store hjelpebehov stuet inn under samme tak, og skolen har verken kompetanse eller kapasitet til å følge opp alle. Jeg står daglig i voldshendelser og trusler som ikke hører hjemme på en barneskole, men heller på en sterk skjermet psykiatrisk avdeling 🙈 Min mann jobber i psykiatrien, han er utsatt for mindre vold og trusler enn det jeg er. Jeg jobber på en barneskole, som demografisk sett sogner til et ressurssterkt område med høye priser boligpriser og godt over 80% av elevene er etnisk norske. Jeg har skrevet uendelig mange avvik, i gjennomsnitt 3-5 i uka siden skolestart dette skoleåret, nærmeste leder lukker dem med en gang og ingenting skjer. 

Jeg må bare understreke at det finnes ikke barn som er vanskelige, kun barn som har det vanskelig. Flere av elevene som utagerer i klasserommet er verdens fineste på tomannshånd eller i mindre grupper, de trenger trygge voksne og spesialundervisning men det har vi ikke råd til. Kommunen mener at alle må «inkluderes» i klasserommet og hjelpes av én lærer. Ekstraordinære tiltak har vi ikke råd til.

Dette kjenner jeg blir for mye for meg, orker ikke å stå i dette i 40 år til. 

Dere andre lærere der ute: 

- Har du vurdert å bytte jobb det siste? Hva er grunnen til det? 

- Hvor lenge har du vært lærer? 

- Hva synes du om hverdagen på jobb? 

- Hvordan blir du ivaretatt av ledelsen på din skole når du står i voldssaker? 

Anonymkode: d4e65...fd6

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare å stå i det.

Anonymkode: 7a223...43d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er bare å stå i det.

Endret av Stacy__
Skrevet

Det er bare å stå i det.

Jobber du som lærer? 

Skrevet