Gå til innhold

blodprøver.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Er en 16 år gammel jente. Med mye plager. Jeg tok blodprøver istad rundt 13:30ca siden bup sendte sånn greie at jeg skulle ta «alt mulig blodprøver» så vi dro rett fra bup til sykehuset å tok blodprøver. MEN. Hvis det skulle være noe veldig høye eller lave verdier av noe. Eller noe som ikke stemmer. Er det sånn at jeg uansett må vente med å få beskjed til bup skal ringe pappa imorgen? Eller kan liksom sykehuset ringe rett til oss/bup. Å si at det haster evt.? Eller er det UANSETT. Svar å alvorlighet. At det er bup som må gi beskjed til oss?

Anonymkode: 46cf5...6f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei. Er en 16 år gammel jente. Med mye plager. Jeg tok blodprøver istad rundt 13:30ca siden bup sendte sånn greie at jeg skulle ta «alt mulig blodprøver» så vi dro rett fra bup til sykehuset å tok blodprøver. MEN. Hvis det skulle være noe veldig høye eller lave verdier av noe. Eller noe som ikke stemmer. Er det sånn at jeg uansett må vente med å få beskjed til bup skal ringe pappa imorgen? Eller kan liksom sykehuset ringe rett til oss/bup. Å si at det haster evt.? Eller er det UANSETT. Svar å alvorlighet. At det er bup som må gi beskjed til oss?

Anonymkode: 46cf5...6f8

Sykehuset ringer BUP om det er noe som haster, så må bup videreformidle til dere. 

Anonymkode: 1bdbb...07b

• Hjerte 1
Skrevet

Riktig det personen over skriver. Men det skal mye til. De ringer ikke fordi du har lavt med vitaminer eller dårlige stoffskifteprøver. Det må være veldig alvorlig, for eksempel svært lav Hemoglobin, svært høy CRP,  alvorlige elektrolyttforstyrrelser og lignende. Ting som krever akutt behandling, rett og slett. 

Da jeg jobba på sykehuset kunne de ofte ringe oss, men der var jo pasientene alvorlig syke. På mine snart 10 år i kommunehelsetjenesten har jeg sjeldent opplevd at laboratoriet ringer for å informere om blodprøvesvar. 

Anonymkode: 5825e...d25

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...