Gå til innhold

Zyrtec for søvn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å få sove (sammenhengende), har prøvd melatonin uten særlig virkning, men vil unngå tradisjonelle sovemedisiner. Jeg har litt pollenallergi og overreaksjon på insektsbitt, og har fått Zyrtec hos legen for dette. Jeg plages imidlertid såpass lite at jeg ikke bryr meg med å ta Zyrtec ennå, men mindre den også kan fungere søvnfremmende, noen som har erfaring med dette?

Anonymkode: 5f040...239

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo bare å prøve. Min mor blir veldig trøtt av de, samme med min ene sønn. Jeg personlig merker det ikke, så det er nok forskjellig fra person til person. Min bror (nå 50 år) fikk allergimedisin for å sove når han var småbarn (andre tider da😅)

Anonymkode: b0be4...f91

AnonymBruker
Skrevet

Noen merker ingenting av Zyrtec, andre (som meg) kan sove i et helt døgn etter å ha tatt en. Må jo sto opp i normal tid, men får skikkelig hang over. Du må nesten bare prøve for å se hvordan det fungerer for deg, men lurt å gjøre det når du har fri dagen etter.

Anonymkode: 32cb3...211

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid før leggetid tenker dere det er lurt å ta?

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags melatonin har du prøvd? Det finnes nemlig depotpiller som frigir melatonin gjennom hele natten. Det kan du få både på resept og uten, men de uten resept er svakere da.

Anonymkode: 128ee...c1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags melatonin har du prøvd? Det finnes nemlig depotpiller som frigir melatonin gjennom hele natten. Det kan du få både på resept og uten, men de uten resept er svakere da.

Hvilken er det? Har prøvd litt ulike. 

Anonymkode: 4d2e0...b6c

AnonymBruker
Skrevet

Døsighet er jo en bivirkning. Så prøv. 

AnonymBruker
Skrevet

Medisiner er så individuelt. Jeg kan to to zyrtec og ikke merke annet enn klø-lette, mens pappa (som veier 40 kilo mer enn meg) sover i 15 timer av en halv pille…

Anonymkode: aae45...838

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Noen merker ingenting av Zyrtec, andre (som meg) kan sove i et helt døgn etter å ha tatt en. Må jo sto opp i normal tid, men får skikkelig hang over. Du må nesten bare prøve for å se hvordan det fungerer for deg, men lurt å gjøre det når du har fri dagen etter.

Anonymkode: 32cb3...211

Sånn har jeg det også, fungerer gull som sovemedisin, men får veldig hangover. 

AnonymBruker
Skrevet

Zyrtec gir meg 0 trøtt hett kan ta 4 stk i døgnet å ikke merke noe

Men er jo mange typer melatonin.  Både depo og styrke. På resept for en 3 mg, 5 mg og 10 mg.

Har ungdom som har både depo og korttids på resept på 3 mg.

Selv har jeg 5 mg

Anonymkode: de207...934

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Zyrtec gir meg 0 trøtt hett kan ta 4 stk i døgnet å ikke merke noe

Men er jo mange typer melatonin.  Både depo og styrke. På resept for en 3 mg, 5 mg og 10 mg.

Har ungdom som har både depo og korttids på resept på 3 mg.

Selv har jeg 5 mg

Anonymkode: de207...934

Har prøvd depottabletter uten særlig virkning annet enn den helt første tiden. Men finnes de med såpass styrke altså? De jeg har fått på resept er 2 mg. 

Skrevet

Jeg har prøvd det meste som følge av alvorlige søvnproblemer, der i blant Zyrtec. Det virker ikke på meg, men min erfaring er at hvis man tror noe kan fungere, så er kan det noen ganger gjøre det. 

Anonymkode: c1d0f...144

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hvilken er det? Har prøvd litt ulike. 

Hadde en som het melatonin natt tror jeg, var hun på apoteket som foreslo den når jeg ble sendt dit av legen for å prøve uten resept først. Husker ikke hva den på resept heter da, men jeg fikk depotpiller da og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...