Gå til innhold

Zonat for søvn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått zonat for søvnproblemer. Tidligere prøvd truxal og seroquel. 

Har gjerne tatt den på kvelden, men våkner igjen etter noen timer. Vurderer derfor å droppe å ta den på kvelden, fordi jeg sovner greit. Også heller ta den når jeg våkner i 2-3 tiden på natta for å kunne sove mer. Noen som bruker den likt? Fungerer det greit? 

Og føler du deg da grei til å kunne kjøre på morgenen? Jeg pendler 10 mil på morgenen så litt usikker om det er veldig sent å ta zonat når jeg våkner i 3 tiden f.eks.?

Anonymkode: 7f040...992

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar zonat på kvelden ca 22 og sover ganske greit gjennom natten til kl 06. Hvor lenge har du gått på zonat? Kanskje det er noe tilvenningstid?

Anonymkode: 6bef5...89f

Skrevet

Jeg tar den mellom kl 20-22, og sover gjennom natten (hvis jeg ikke må på do). Men da sovner jeg igjen.

Anonymkode: 4e66e...145

Skrevet

Dette bør du snakke med legen din om og ikke endre på noe før det er gjort. Zonat har varseltrekant fordi den påvirker kjøreevnen.

"Bilkjøring/bruk av maskiner bør unngås under behandling, og særlig de første dagene av behandlingen. Basert på dose og tid etter inntak, må det avgjøres om evnen til å kjøre bil eller bruke maskiner fortsatt er påvirket." Ref. Felleskatalogen

Skrevet

Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...