AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Jeg kjøpte ny mobil av samme merke som den gamle, men en billigere modell. Skulle sende sms for første gang med mobilen til en kompis, og han sa han måtte logge seg inn på noe som heter RCS for å lese meldingene. Det er kun han som har måtte gjøre dette, av de jeg har sendt sms til med den nye mobilen. Hva er RCS? Anonymkode: 407ff...805
Fighter83 Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg kjøpte ny mobil av samme merke som den gamle, men en billigere modell. Skulle sende sms for første gang med mobilen til en kompis, og han sa han måtte logge seg inn på noe som heter RCS for å lese meldingene. Det er kun han som har måtte gjøre dette, av de jeg har sendt sms til med den nye mobilen. Hva er RCS? Anonymkode: 407ff...805 Det er en innstilling for meldinger, RCS-Chat. Den gir funksjoner som chat-funksjoner (RCS), lese-bekreftelser og deling av høykvalitetsbilder. Du kan velge om du vil ha den aktivert eller ikke. Man bruker da wifi/internett som gir tilbakemeldinger som at meldingene er lest, meldingene kan bli slettet før den er lest av deg mm bl.a. . Selv har jeg valgt å slå av denne funksjonen da jeg synes dette er en uting. Sender man en sms så er den sendt, punktum. Meldinger skal man ikke få sett at er lest eller ei, Ihvertfall ikke få slette! Vær obs ang at f.eks android ofte har 2 forskjellige typer meldings muligheter. Google meldinger eller Samsung meldinger. Finnes også Facebook, whats up, signal m.fl Men man bruker som oftest de 2 første jeg nevner her for sms/mms/rcs. Endret 8 timer siden av Fighter83 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå