AnonymBruker Skrevet søndag kl. 19:52 #1 Skrevet søndag kl. 19:52 Hvor mange er det vanlig å kalle inn til intervju ved stillinger i staten? Gjelder en stilling som fagspesialist. Anonymkode: 87069...d20
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:09 #2 Skrevet søndag kl. 20:09 Hos oss kalles det gjerne inn 4-6 stykker. Men aner ikke om det er representativt. Anonymkode: 15b8d...400 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Det vil nok variere veldig etter type stilling og antall søkere, tror det var seks til min stilling (60 søkere) Anonymkode: 15b3a...29d
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Pleide å kalle inn 2-3 stk da jeg var med på ansettelser. Men først kastet vi de med masse skrivefeil. Dernest de som demonstrerte at de ikke hadde lest utlysningen eller ikke giddet å undersøke noe om bedriften. Om jeg skulle gjort dette i dag ville jeg kastet de som så ut til å være skrevet av AI. De med en harang av overflødige og over-the-top overentusiastiske superlativer ala amerika. Anonymkode: b8d79...ca7
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden Vi tar stort sett 3-6 ved 40-60 søkere. 1-2 av de er dessverre overflødige og er der kun for at man skal levere på kravet om å gi muligheter til de som har falt utenfor arbeidslivet og har hull i CV osv. Jobbet som seksjonsleder leder i 15 år, aldri ansatt noen med slike behov da avdelingsdirektører gjerne stopper de prosessene. Anonymkode: 3a9e5...1f4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Pleide å kalle inn 2-3 stk da jeg var med på ansettelser. Men først kastet vi de med masse skrivefeil. Dernest de som demonstrerte at de ikke hadde lest utlysningen eller ikke giddet å undersøke noe om bedriften. Om jeg skulle gjort dette i dag ville jeg kastet de som så ut til å være skrevet av AI. De med en harang av overflødige og over-the-top overentusiastiske superlativer ala amerika. Anonymkode: b8d79...ca7 Hvorfor? Har dere ikke lyst å bruke AI i arbeidsssammenheng? Anonymkode: d0e2c...e30
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor? Har dere ikke lyst å bruke AI i arbeidsssammenheng? Anonymkode: d0e2c...e30 En ønsker vel at en potensiell ansatt har mer å fare med enn å kunne bruke en AI-maskin. For egen del skriver jeg søknaden først selvstendig. Så ber jeg AI om å finne feil og foreslå endringer. Så bruker jeg litt av dette til å ferdigstille søknaden. Anonymkode: 678d5...aec 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En ønsker vel at en potensiell ansatt har mer å fare med enn å kunne bruke en AI-maskin. For egen del skriver jeg søknaden først selvstendig. Så ber jeg AI om å finne feil og foreslå endringer. Så bruker jeg litt av dette til å ferdigstille søknaden. Anonymkode: 678d5...aec Så du bruker AI. Hvilken vei den brukes er irrelevant Anonymkode: d0e2c...e30
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden Det er ikke noe regel på det hos oss, vi kaller inn alle som fyller kravene og er relevante kandidater. Skulle det runde 10 personer måtte vi nok gjort en seleksjon men det har ikke vært så mange kvalifiserte søkere i stillinger jeg har rekruttert til. Meste jeg har intervjuet er vel 7-8 stykker. Vanligvis 3-5. Anonymkode: 13b6f...1ae
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden kaller inn som regel 6. Anonymkode: 66933...60b
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden Vi kaller inn til førstegangsintervju på teams, inviterer normalt alle som er kvalifisert/fyller kravene i annonsen. Det pleier å være alt fra 2-8 personer. Så velger vi videre derfra hvem vi ønsker å gjennomføre fysisk intervju med. Sitter normalt igjen med 1-4 personer etter førstegangsintervju, disse får tilbud om fysisk intervju. Anonymkode: ca5b3...36a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå