AnonymBruker Skrevet i går, 18:10 #1 Skrevet i går, 18:10 Jeg og far har delt bosted for barnet vårt, men barnet er litt mer her pga fars jobb. Ingen betaler noe bidrag, men jeg får barnetrygden siden barnet er mer her. Vi begge kjøper inn det som trengs av klær osv til barnet hos hver av oss sånn barnet ikke trenger å pakke ved hver bytting. En annen grunn til at vi ikke kjøper inn ett sett av ting og spleiser på det er fordi han er veldig dårlig til å ta vare ting, alt fra klær, leker, utstyr osv. Roter det bort, vasker ikke, glemmer det, tar ikke hjem fra skolen osv, krangler på at jeg vil kjøpe kvalitet++ Så til dagens «problem», jeg har kjøpt ny sykkel til barnet og far mener denne skal leveres med barnet hver gang barnet overleves slik at han slipper å kjøpe ny. Fordi det er visst helt unødvendig at begge skal måtte kjøpe sykkel.. Jeg sa blankt nei, og far mener nå jeg er veldig urimelig. Er jeg det? Det er vel hans oppgave å kjøpe sykkel til barnet som skal stå hos han? Jeg vet at hvis sykkelen leveres med barnet er det jeg som må kjøre og hente denne sykkelen hver gang, lete den opp hos venner hvis far har hentet barnet i bil osv osv. Kan legge til at han tjener nesten 3 ganger så mye som meg, så det står ikke på økonomien i det hele tatt! Anonymkode: 56ee0...b5d
AnonymBruker Skrevet i går, 18:37 #2 Skrevet i går, 18:37 Veldig plundrete å frakte sykkel frem og tilbake med mindre barnet kan sykle i mellom dere. jeg hadde også sagt nei til dette. Anonymkode: ab071...16d 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:40 #3 Skrevet i går, 19:40 Far er ikke urimelig. Det er for drøyt å ha to sykler. Sykkelen kan følge barnet, men da må far også bidra med å få den hentet og levert. (Selvfølgelig) Dersom denne voksne mannen ikke klarer det kan du holde sykkelen igjen og så får han bla opp for egen. Barnet bør også begynne ta mer ansvar for sine egne ting. Anonymkode: e364d...1bf 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:12 #4 Skrevet i går, 20:12 Settmange ulike varianter av dette. Være seg sykler, mobiltelefoner, iPad, el-sparkesykkel, klær, leker eller kosedyr. Foreldrene prøver å «ramme hverandre», men den det går mest utover er barnet. Hvis problemet er at eksen bidrar for lite økonomisk: adresser det. Før regnskap for løpende kostnader. Send VIPPS-krav hvis alt skal deles 50-50. Men prøv nå å unngå å la det gå utover ungen/e. Anonymkode: 21a4b...17c 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #5 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og far har delt bosted for barnet vårt, men barnet er litt mer her pga fars jobb. Ingen betaler noe bidrag, men jeg får barnetrygden siden barnet er mer her. Vi begge kjøper inn det som trengs av klær osv til barnet hos hver av oss sånn barnet ikke trenger å pakke ved hver bytting. En annen grunn til at vi ikke kjøper inn ett sett av ting og spleiser på det er fordi han er veldig dårlig til å ta vare ting, alt fra klær, leker, utstyr osv. Roter det bort, vasker ikke, glemmer det, tar ikke hjem fra skolen osv, krangler på at jeg vil kjøpe kvalitet++ Så til dagens «problem», jeg har kjøpt ny sykkel til barnet og far mener denne skal leveres med barnet hver gang barnet overleves slik at han slipper å kjøpe ny. Fordi det er visst helt unødvendig at begge skal måtte kjøpe sykkel.. Jeg sa blankt nei, og far mener nå jeg er veldig urimelig. Er jeg det? Det er vel hans oppgave å kjøpe sykkel til barnet som skal stå hos han? Jeg vet at hvis sykkelen leveres med barnet er det jeg som må kjøre og hente denne sykkelen hver gang, lete den opp hos venner hvis far har hentet barnet i bil osv osv. Kan legge til at han tjener nesten 3 ganger så mye som meg, så det står ikke på økonomien i det hele tatt! Anonymkode: 56ee0...b5d Snakker fra situasjon med høykonflikt her. Ville latt sykkel følge barnet. Dere har kanskje levering/ henting I barnehage eller skole? Det er snakk om en gang annenhver uke for dere. Ta med sykkel og sett igjen i barnehage/ skole. Be han sette tilbake sykkel hvor du satte den fra deg. Hvis det blir krøll med glemsel, be han kjøpe en hos seg 🙂 Anonymkode: 93c03...b2f
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #6 Skrevet 23 timer siden Far tjener 3 x så mye som deg, betaler ikke bidrag selv om du har barnet mest. Far er helt urimelig. Hvis far betalte bidrag fordi du hadde hovedomsorg, så kanskje han kunne krevd at sykkelen fulgte barnet. Men det ville selvfølgelig også kreve at far bidro like mye til henting og levering, og ikke minst tok vare på barnets klær og ting og sørget for at de fulgte barnet. Husk at bidrag er noe forelder skal betale for barnets beste, ikke ditt. Selv ved 50-50 fordeling av samvær vil du (dvs. til barnet) ha rett på bidrag fra ham, fordi han tjener så mye emr enn deg. Da måtte selvfølgelig klær osv. fulgt med barnet, så siden han roter bort så mye ting, så kan jeg forstå at du ikke orker det. Men med sykkel er det straks snakk om større verdier, og når du vet at hverken far eller barn tar vare på den og sørger for å få sykkelen tilbake til deg, så tenker jeg det er smart å la sykkelen være igjen hos deg. Om samarbeidet hadde fungert godt hadde jeg ment at det var naturlig å at sykkelen fulgte barnet, som også klær. Anonymkode: ce83b...f58 1
Christina82 Skrevet 21 timer siden #7 Skrevet 21 timer siden Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Fremhevede innlegg