AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Noen som har erfaring med viking cherrox og dock boots til 1 åring? Viking virker hardere og mer klumpete, men de er til gjengjeld mye lettere. Dock boots er mykere, men er tyngre på føttene. Er tenkt til barn på rundt 15 måneder. Anonymkode: 86798...f9a
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #2 Skrevet 16 timer siden I tillegg blir dock boots veldig glatte og våte øverst i skaftet. Anonymkode: 86798...f9a
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Har jobbet i barnehage i 20 år, og sier dette av erfaring 😊 . Du trenger ikke Cherrox, eller Dock Boots til 1 åringen. De minste barna, 1- 2 åringene, går mye bedre når de har gortex /eller andre vanntette sko. Støvler og Cherrox faller av, de klarer ikke å gå skikkelig, de snubler, siden de ikke gir god støtte til foten. Mye bedre med skikkelige vanntette sko, som sitter godt på foten 😊 . Anonymkode: e9b99...0b3 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har jobbet i barnehage i 20 år, og sier dette av erfaring 😊 . Du trenger ikke Cherrox, eller Dock Boots til 1 åringen. De minste barna, 1- 2 åringene, går mye bedre når de har gortex /eller andre vanntette sko. Støvler og Cherrox faller av, de klarer ikke å gå skikkelig, de snubler, siden de ikke gir god støtte til foten. Mye bedre med skikkelige vanntette sko, som sitter godt på foten 😊 . Anonymkode: e9b99...0b3 Skulle til å svare akkurat dette. Ingen av mine får gummistøvler e.l før de har fylt to år. Hilsen mor til fem. Anonymkode: a704c...c3a
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har jobbet i barnehage i 20 år, og sier dette av erfaring 😊 . Du trenger ikke Cherrox, eller Dock Boots til 1 åringen. De minste barna, 1- 2 åringene, går mye bedre når de har gortex /eller andre vanntette sko. Støvler og Cherrox faller av, de klarer ikke å gå skikkelig, de snubler, siden de ikke gir god støtte til foten. Mye bedre med skikkelige vanntette sko, som sitter godt på foten 😊 . Anonymkode: e9b99...0b3 Henger meg på denne. Hilsen førskolelærer. Anonymkode: c9fdc...a49
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden Vi brukte støvler som var lave i skaftet, type Viking Alv, til vår 1,5-åring. Før det stort sett vanlige sko. Anonymkode: 38c7d...c17
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har jobbet i barnehage i 20 år, og sier dette av erfaring 😊 . Du trenger ikke Cherrox, eller Dock Boots til 1 åringen. De minste barna, 1- 2 åringene, går mye bedre når de har gortex /eller andre vanntette sko. Støvler og Cherrox faller av, de klarer ikke å gå skikkelig, de snubler, siden de ikke gir god støtte til foten. Mye bedre med skikkelige vanntette sko, som sitter godt på foten 😊 . Anonymkode: e9b99...0b3 Dette. Vi er nå på 1 åring nr 2, han har gummistøvler. Men utenom det har han ikke noen støvler. Lette vintersko, og overgangssko med goretex. Anonymkode: 4d644...661
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Ville heller kjøpt crocs støvler. Dock boots, viking etc er så tunge. Min 7 og 10-åring vil ikke ha dem pga vekta Anonymkode: 88f9c...d52
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Har 2 barn i barnehage. Dockboots var altfor tunge og stive for mine når de var små. Samme med enkelte vanlige støvler også, må bare finne riktig modell til ditt barn. Cherrox derimot har fungert perfekt! Lette og gode, barna mine elsker cherrox’ene sine. De som sier at kun vanlige goretex-sko funker har tydeligvis ikke hatt barn som er så glad i vann som mine! Her har de badet i sølepyttene fra 1-årsalder, da funker ikke goretex, SÅ vanntette er de ikke! Anonymkode: 731e1...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Har 2 barn i barnehage. Dockboots var altfor tunge og stive for mine når de var små. Samme med enkelte vanlige støvler også, må bare finne riktig modell til ditt barn. Cherrox derimot har fungert perfekt! Lette og gode, barna mine elsker cherrox’ene sine. De som sier at kun vanlige goretex-sko funker har tydeligvis ikke hatt barn som er så glad i vann som mine! Her har de badet i sølepyttene fra 1-årsalder, da funker ikke goretex, SÅ vanntette er de ikke! Anonymkode: 731e1...f1b Jo. Det er de. Jeg har barn som bader i sølepytter, på våteste vestlandet, det gå helt fint. Men du må selvfølgelig kjøpe den beste kvaliteten, og gjerne flere par. Anonymkode: a704c...c3a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ville heller kjøpt crocs støvler. Dock boots, viking etc er så tunge. Min 7 og 10-åring vil ikke ha dem pga vekta Anonymkode: 88f9c...d52 De er ikke foret, det er snakk om forede støvler. Anonymkode: 86798...f9a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jo. Det er de. Jeg har barn som bader i sølepytter, på våteste vestlandet, det gå helt fint. Men du må selvfølgelig kjøpe den beste kvaliteten, og gjerne flere par. Anonymkode: a704c...c3a Problemet er vel heller at de ofte ikke er høye nok. Anonymkode: 86798...f9a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette. Vi er nå på 1 åring nr 2, han har gummistøvler. Men utenom det har han ikke noen støvler. Lette vintersko, og overgangssko med goretex. Anonymkode: 4d644...661 Hvilken vintersko har dere? Anonymkode: 86798...f9a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vi brukte støvler som var lave i skaftet, type Viking Alv, til vår 1,5-åring. Før det stort sett vanlige sko. Anonymkode: 38c7d...c17 Men er de varme nok for vintervær/slaps? Anonymkode: 86798...f9a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jo. Det er de. Jeg har barn som bader i sølepytter, på våteste vestlandet, det gå helt fint. Men du må selvfølgelig kjøpe den beste kvaliteten, og gjerne flere par. Anonymkode: a704c...c3a Vi har alltid brukt Viking goretex sko, både medium høye og også høye Viking vintersko. Vil klassifisere de som noen av de beste skoene? På våte dager er skoene totalt gjennomvåte på 10min, og vi er avhengig av skotørker i de verste periodene på vinter om vinterskoene er brukt i for vått vær i stedet for cherrox. Med støvler/cherrox er det i alle fall er håp om at de forblir tørre på føttene en litt lengre periode. Ja, jeg forstår at goretex kan holde ut mye vann, men at de er helt vanntette og holder på lik linje med støvler. Nei, den erfaringen har jeg absolutt ikke. Anonymkode: 731e1...f1b
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Vi har alltid brukt Viking goretex sko, både medium høye og også høye Viking vintersko. Vil klassifisere de som noen av de beste skoene? På våte dager er skoene totalt gjennomvåte på 10min, og vi er avhengig av skotørker i de verste periodene på vinter om vinterskoene er brukt i for vått vær i stedet for cherrox. Med støvler/cherrox er det i alle fall er håp om at de forblir tørre på føttene en litt lengre periode. Ja, jeg forstår at goretex kan holde ut mye vann, men at de er helt vanntette og holder på lik linje med støvler. Nei, den erfaringen har jeg absolutt ikke. Anonymkode: 731e1...f1b Jeg har ikke selv forsøkt gtx sko som erstattning for støvler, men rent teknisk er det riktig det du skriver, de vil før eller siden ta inn vann. Anonymkode: 86798...f9a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå