Gå til innhold

Helgene med større barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Hva gjør dere i helgene med barn på 11 og 13 år?  Her vi bor er det ingen ting å gjøre. Man må kjøre over en time for å se på kino eller noe annet. Dessuten har vi ikke så mye penger. 13 åringen er mer ute og farter , men 11 åringen kjeder seg veldig. Han har ikke så mange venner pga dårlig klasse miljø. Det er bare sjalusi og kjefting når guttene besøker hverandre osv.  han orker ikke og blir sittende hjemme. Før lekte barna våres sammen hele tiden men jeg synes ikke jeg kan nekte 13 åringen å dra ut med venner fordi han må leke med broren.  Har dere noen forslag til hva man kan finne på? Han spiller en del og vi voksne er med han på det , men andre ting?  Det virker som Om Ingenting er morsomt for 11 åringen. 

Anonymkode: 3cd81...17e

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå ut i skogen/på fjellet/ved vannet/ved elven. 

Anonymkode: abc42...0e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor litt dumt til vi også. Vanskelig å finne på noe som passer for begge unga. De er mye uvenner og har forskjellige behov. Yngste har ingen å være med og liker ikke å reise bort på noe. Eldste vil finne på noe, men uten lillebroren. Føler helgene ender i dårlig samvittighet fordi det er vanskelig å finne på noe. Ingen av de vil gå tur og det er et helvete med den yngste, så turer utgår som regel. Blir mye skjerm.  Mine blir 9 og 13. 

Anonymkode: c6389...b97

AnonymBruker
Skrevet

Dra på biblioteket og lån bøker om hobbyaktiviteter/-prosjekter. La den være med på arbeid og prosjekter i hus og hjem. Bruke verktøy, etc. Det er mye som blir allright så lenge man gjør det sammen, og fonuset er på at den unge skal få erfare og mestre. 

Anonymkode: 9aeb5...270

AnonymBruker
Skrevet

Bygge en trehytte sammen?

Anonymkode: 43ecd...c28

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor også på landet, men pleier å kjøre inn til nærmeste sentrum og dra på bibliotek/lekeplass/shopping en gang eller to i måneden. Ellers blir det til at eldstebarnet (12 år) besøker venner, besøker besteforeldre/tante, er på fritidsaktivitet som har arrangement i helgene (ca hver 6. uke), hjelper til med husarbeid, eller leser. Skjermtid er stort sett å spille Minecraft online med venner. 

Anonymkode: cffd6...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Har barn på 13 og 15, syns helgene ofte kan bli litt lange. De er litt store til og bli underholdt, samtidig er de fortsatt barn. Jeg forsøker å dele dem opp litt, gå tur med en av dem, besøke besteforeldre osv

Anonymkode: ca92c...e58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...