Gå til innhold

Uåpnet ferdig-sjokoladekake

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte inn en ferdig-kake til bursdag for to uker siden la den i kjøleskapet for å tine natten til selskapet. Feiringen ble utsatt pga sykdom og skal feire i dag. Spørsmålet er om den kan spises når det har vært så lenge i kjøleskapet? Den er uåpnet. Jada, vet at det er latskap å ikke lage en kake, men ungene liker denne kaken veldig godt og jeg har bakt andre ting 😄

Anonymkode: 3ec7e...c52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må se på siste forbruksdag.. 

Anonymkode: d8c73...7b8

AnonymBruker
Skrevet

Se, lukt, smak. 

Anonymkode: 55ab8...ff2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kjøpte inn en ferdig-kake til bursdag for to uker siden la den i kjøleskapet for å tine natten til selskapet. Feiringen ble utsatt pga sykdom og skal feire i dag. Spørsmålet er om den kan spises når det har vært så lenge i kjøleskapet? Den er uåpnet. Jada, vet at det er latskap å ikke lage en kake, men ungene liker denne kaken veldig godt og jeg har bakt andre ting 😄

To uker er litt vel lenge. Se på holdbarhet etter tining. Jeg tipper maks en uke etter opptining. 
jeg spiser ikke en hjemmelaget sjokoladekake som har stått to uker i kjøleskap. 

Anonymkode: 48493...c6f

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken kake er det snakk om?

Anonymkode: ee2f6...107

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken kake er det snakk om?

IMG_9447.png

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke anbefalt og spise tint kake som har stått så lenge i kjøleskap. Google er din venn.

Anonymkode: 11922...671

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kake med egg har ikke blitt servert etter to uker i kjøleskap her i huset.

Anonymkode: 3fac8...395

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er for lenge. 

Anonymkode: ba736...e79

Skrevet

Der kan gå fint, er nok stappa med stoffer som må gjør den holdbar.. se, lukt, smak så finner du fort ut om den er god enda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke noe egg og kun melkepulver.....hadde lett servert ungene selv etter to uke. Mulig den er litt tørrere, men thats it.

Anonymkode: db36d...442

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke noe egg og kun melkepulver.....hadde lett servert ungene selv etter to uke. Mulig den er litt tørrere, men thats it.

Det var det jeg tenkte også. Forskjell på hjemmelaget og helfabrikkata når det gjelder holdbarhet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ingredienser

Sukker, vegetabilsk olje (raps, kokos), hvetemel, egg, fuktighetsbevarende middel (E422), glukose-fruktose sirup, skummetmelk pulver, fettredusert kakaopulver (1%), modifisert stivelse (E1422), emulgatorer (E471, E475, E481, E322), stivelse (inneholder hvete), hevemiddel (E450, E500), salt, surhetsregulerende middel (E262), hvetegluten, helmelk pulver, konserveringsmiddel (E202), kakaosmør, kakaomasse, fortykningsmiddel (E415), vegetabilsk olje (herdet raps), overflatebehandlingsmiddel (E904), aroma, fargestoff (E120, E141, E160a)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingredienser

Sukker, vegetabilsk olje (raps, kokos), hvetemel, egg, fuktighetsbevarende middel (E422), glukose-fruktose sirup, skummetmelk pulver, fettredusert kakaopulver (1%), modifisert stivelse (E1422), emulgatorer (E471, E475, E481, E322), stivelse (inneholder hvete), hevemiddel (E450, E500), salt, surhetsregulerende middel (E262), hvetegluten, helmelk pulver, konserveringsmiddel (E202), kakaosmør, kakaomasse, fortykningsmiddel (E415), vegetabilsk olje (herdet raps), overflatebehandlingsmiddel (E904), aroma, fargestoff (E120, E141, E160a)

Fy faen… at man kan servere dette til gjester er beyond me. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men det gjelder kanskje kun om den er åpnet?

Jeg tolker det som 5 dager etter opptining. Den enkleste måten å finne ut av dette er vel å smake på den selv. Jeg hadde ikke servert gjester en kake som har stått to uker i kjøleskap. En ting er å spise den selv, en annen ting er hva man gir til gjester. To uker er drøyt lenge, uansett om den er helfabrikata eller hjemmelaget. 

Anonymkode: 48493...c6f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Regner med den er så proppa med e-stoffer at den holder seg i tre år! 

Anonymkode: 3964a...f57

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...