AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden Jeg kjøpte inn en ferdig-kake til bursdag for to uker siden la den i kjøleskapet for å tine natten til selskapet. Feiringen ble utsatt pga sykdom og skal feire i dag. Spørsmålet er om den kan spises når det har vært så lenge i kjøleskapet? Den er uåpnet. Jada, vet at det er latskap å ikke lage en kake, men ungene liker denne kaken veldig godt og jeg har bakt andre ting 😄 Anonymkode: 3ec7e...c52
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Du må se på siste forbruksdag.. Anonymkode: d8c73...7b8
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden Se, lukt, smak. Anonymkode: 55ab8...ff2 1 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kjøpte inn en ferdig-kake til bursdag for to uker siden la den i kjøleskapet for å tine natten til selskapet. Feiringen ble utsatt pga sykdom og skal feire i dag. Spørsmålet er om den kan spises når det har vært så lenge i kjøleskapet? Den er uåpnet. Jada, vet at det er latskap å ikke lage en kake, men ungene liker denne kaken veldig godt og jeg har bakt andre ting 😄 Anonymkode: 3ec7e...c52 To uker er litt vel lenge. Se på holdbarhet etter tining. Jeg tipper maks en uke etter opptining. jeg spiser ikke en hjemmelaget sjokoladekake som har stått to uker i kjøleskap. Anonymkode: 48493...c6f 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Hvilken kake er det snakk om? Anonymkode: ee2f6...107
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvilken kake er det snakk om? Anonymkode: ee2f6...107 Anonymkode: 3ec7e...c52
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden Det er ikke anbefalt og spise tint kake som har stått så lenge i kjøleskap. Google er din venn. Anonymkode: 11922...671 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Kake med egg har ikke blitt servert etter to uker i kjøleskap her i huset. Anonymkode: 3fac8...395
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden Nei, det er for lenge. Anonymkode: ba736...e79
monican94 Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Der kan gå fint, er nok stappa med stoffer som må gjør den holdbar.. se, lukt, smak så finner du fort ut om den er god enda 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Anonymkode: 3ec7e...c52 Hentet fra: https://produkter.matinfo.no/BAXT-AS/Stor-sjokoladekake-950g/07037421007335 Tilberedning Spiseklar Tin & server. Holdbarhet 5 dager på kjøl Anonymkode: 48493...c6f 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden Ikke noe egg og kun melkepulver.....hadde lett servert ungene selv etter to uke. Mulig den er litt tørrere, men thats it. Anonymkode: db36d...442 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke noe egg og kun melkepulver.....hadde lett servert ungene selv etter to uke. Mulig den er litt tørrere, men thats it. Anonymkode: db36d...442 Det var det jeg tenkte også. Forskjell på hjemmelaget og helfabrikkata når det gjelder holdbarhet. Anonymkode: 3ec7e...c52
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hentet fra: https://produkter.matinfo.no/BAXT-AS/Stor-sjokoladekake-950g/07037421007335 Tilberedning Spiseklar Tin & server. Holdbarhet 5 dager på kjøl Anonymkode: 48493...c6f Men det gjelder kanskje kun om den er åpnet? Anonymkode: 3ec7e...c52
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke noe egg og kun melkepulver.....hadde lett servert ungene selv etter to uke. Mulig den er litt tørrere, men thats it. Anonymkode: db36d...442 Ingredienser Sukker, vegetabilsk olje (raps, kokos), hvetemel, egg, fuktighetsbevarende middel (E422), glukose-fruktose sirup, skummetmelk pulver, fettredusert kakaopulver (1%), modifisert stivelse (E1422), emulgatorer (E471, E475, E481, E322), stivelse (inneholder hvete), hevemiddel (E450, E500), salt, surhetsregulerende middel (E262), hvetegluten, helmelk pulver, konserveringsmiddel (E202), kakaosmør, kakaomasse, fortykningsmiddel (E415), vegetabilsk olje (herdet raps), overflatebehandlingsmiddel (E904), aroma, fargestoff (E120, E141, E160a) Anonymkode: 3fac8...395
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingredienser Sukker, vegetabilsk olje (raps, kokos), hvetemel, egg, fuktighetsbevarende middel (E422), glukose-fruktose sirup, skummetmelk pulver, fettredusert kakaopulver (1%), modifisert stivelse (E1422), emulgatorer (E471, E475, E481, E322), stivelse (inneholder hvete), hevemiddel (E450, E500), salt, surhetsregulerende middel (E262), hvetegluten, helmelk pulver, konserveringsmiddel (E202), kakaosmør, kakaomasse, fortykningsmiddel (E415), vegetabilsk olje (herdet raps), overflatebehandlingsmiddel (E904), aroma, fargestoff (E120, E141, E160a) Anonymkode: 3fac8...395 Fy faen… at man kan servere dette til gjester er beyond me. Anonymkode: ee2f6...107 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det gjelder kanskje kun om den er åpnet? Anonymkode: 3ec7e...c52 Jeg tolker det som 5 dager etter opptining. Den enkleste måten å finne ut av dette er vel å smake på den selv. Jeg hadde ikke servert gjester en kake som har stått to uker i kjøleskap. En ting er å spise den selv, en annen ting er hva man gir til gjester. To uker er drøyt lenge, uansett om den er helfabrikata eller hjemmelaget. Anonymkode: 48493...c6f 1 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Skrevet 1 time siden Regner med den er så proppa med e-stoffer at den holder seg i tre år! Anonymkode: 3964a...f57 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå