AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:27 #1 Skrevet søndag kl. 08:27 Vi har en tvist gående med en entreprenør. Har hatt advokat på saken, fikk en forliksavtale som entreprenøren brøt, skapte masse usikkerhet for oss, som gjorde at vi følte vi ikke hadde noe valg i forhold til å kontakte advokat igjen. Vi og vår advokat er av den oppfatning at disse advokatutgiftene er direkte påført oss som følge av at entreprenør ikke utførte arbeidet ihht forliksavtalen og at informasjon de ga underveis skapte masse usikkerhet for oss. Entreprenør nekter å betale disse utgiftene. Og vår advokat har sagt at vi kan forsøke å ta det via forliksrådet for å se om vi får en avtale der. Dette siste som har skjedd er bare toppen av isfjellet i en kamp som har vært siden de startet å bygge huset vårt for over 6 år siden. De har gjort masse feil underveis som vi har måtte krangle for å få rettet opp. Trenert saken og unnlatt å svare på henvendelser for å trenere ytterligere. Dette gjorde at vi måtte kontakte advokat for å sikre oss i forhold til utløp av garantitiden. Noen som har tips/råd? Anonymkode: 2925e...b17
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:00 #2 Skrevet søndag kl. 09:00 Jeg har god erfaring med forliksrådet. Hadde også en håndverkssak gående i nesten 6 år, og den ble løst der. Prøvde Mekle først (det er gratis), men der kom jeg ingen vei. Anonymkode: a2e99...70c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:05 #3 Skrevet søndag kl. 09:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har god erfaring med forliksrådet. Hadde også en håndverkssak gående i nesten 6 år, og den ble løst der. Prøvde Mekle først (det er gratis), men der kom jeg ingen vei. Anonymkode: a2e99...70c Vi har forsøkt å mekle gjennom advokat, men entreprenør står steil nå og mener de ikke ska dekke advokatutgiftene. Vi har gitt oss på det som går på kompensasjon for de ulemper de har påført oss og står nå igjen med kun de faktiske utgiftene som påløp som følge av deres forsinkelse. Hva gikk din sak ut på, og hva kunne forliksrådet komme med? Hvordan kom du ut av det til slutt? Anonymkode: 2925e...b17
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:10 #4 Skrevet søndag kl. 09:10 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har forsøkt å mekle gjennom advokat, men entreprenør står steil nå og mener de ikke ska dekke advokatutgiftene. Vi har gitt oss på det som går på kompensasjon for de ulemper de har påført oss og står nå igjen med kun de faktiske utgiftene som påløp som følge av deres forsinkelse. Hva gikk din sak ut på, og hva kunne forliksrådet komme med? Hvordan kom du ut av det til slutt? Anonymkode: 2925e...b17 Min sak handlet også om dårlig utført arbeid. Det endte med forlik, det vi ble enig om at jeg skulle få utbetalt en sum som jeg kunne bruke på å leie inn egne arbeidsfolk for å utbedre problemene som var påført boligen. Vi ble enige om at partene selv skulle dekke sine advokatutgifter og saksomkostninger, men det fikk jeg igjen på rettshjelpforsikring jeg har via innbo. Anonymkode: a2e99...70c
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:29 #5 Skrevet søndag kl. 09:29 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Min sak handlet også om dårlig utført arbeid. Det endte med forlik, det vi ble enig om at jeg skulle få utbetalt en sum som jeg kunne bruke på å leie inn egne arbeidsfolk for å utbedre problemene som var påført boligen. Vi ble enige om at partene selv skulle dekke sine advokatutgifter og saksomkostninger, men det fikk jeg igjen på rettshjelpforsikring jeg har via innbo. Anonymkode: a2e99...70c Vi har brukt opp rettshjelpdekningen gjennom innboforsikringen for å få på plass forliksavtalen i utgangspunktet. De skal utbedre jobbene som gjenstår, men vi har blitt påført rundt 40.000kr i advokatutgifter som følge av deres forsinkelse. Det jeg er redd for ved å gå til forliksrådet er at vi skal tape der. Vi føler jo at vi har tapt mye allerede gjennom 6 år med stress og påkjenning som følge av byggeprosessen fra helvete. Anonymkode: 2925e...b17
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:37 #6 Skrevet søndag kl. 09:37 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi føler jo at vi har tapt mye allerede gjennom 6 år med stress og påkjenning som følge av byggeprosessen fra helvete. Anonymkode: 2925e...b17 Huff, kan du skrive noe mer om det? Anonymkode: 370c5...154
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 10:27 #7 Skrevet søndag kl. 10:27 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Huff, kan du skrive noe mer om det? Anonymkode: 370c5...154 Det er en laaang historie. I korte trekk har det vært: - gitt feil tegning til gravefirma sånn at de grov ut for mye og entreprenør prøvde å legge kostnaden på oss - murer hadde ikke peiling på bruk av leca med isolasjon, i tillegg til at han klarte få grunnmuren skjev - manglende bæring slik at taket ble skjevt - vegg satt opp skjevt (5cm på 3,5 meter) - vinduer montert for lavt som måtte heves - manglende vindsperre-tape rundt vinduer - vegg-gips benyttet på gulvet - skjevt gulv - sprekker i grunnmur - firma leid inn av entreprenør hentet grus på gårdsplass istedet for å isolere mellom flåte og mur. Ble oppdaget da det ble leid inn noe til å slette murgulvet - malt over kaffeflekker og støv istedet for å vaske det bort - brukt for lange skruer i tak som medførte at plasten i taket ble perforert med hull Det er masse masse mer, men det jeg kom på i farta. Heldigvis har vi vært «på» og fått rettet opp mye underveis. Det skremmende er at når vi har tatt opp ting har svaret vært: dette har vi gjort i alle år. Anonymkode: 2925e...b17
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå