AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #21 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå går jeg til vedlikehold og må betale alt selv. Sikker? Det er vanlig at deler av dette dekkes av HELFO. Men det går automatisk, du legger inne lenger ut for dette, men betaler kun egenandel. Anonymkode: 57fa2...6eb
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #22 Skrevet 14 timer siden tirben skrev (12 timer siden): Etter at jeg ble diagnostisert med periodonitt, for ca 20 år siden, begynte jeg å gå til tannpleier 2 ganger i året, i tillegg til tannlege 1 gang hvert år. Er også flink til å bruke mellombørste etter hvert måltid. Dette har ført til at sykdommen ikke har utviklet seg videre, så den har stått på stedet hvil i 20 år. Min eksmann fikk diagnosen omtrent samtidig, men gadd ikke å følge opp på samme måte som meg. Han tenkte at tannpuss fikk holde. Tennene hans begynte å løsne etterhvert, og falt ut en etter en!! Da han endelig kom seg tannlegen, var det for sent. Alle tennene måtte trekkes, og han bruker gebiss i dag!!! Hva gjorde dere ulikt, foruten at du brukte mellombørste og gikk til tannpleier og -lege ofte? Gikk ikke han til tannpleier og/eller -lege? Gikk han sjeldnere? Nysgjerrig på hvor grensen går. Jeg har ikke en offisiell diagnose, men tannkjøttet begynner å bli hvitt rundt tennene, jeg har blødende tannkjøtt og en liten utposning jeg er litt redd for. Jeg går til tannlegen 2 ganger i året, og har blitt flinkere til å bruke tanntråd det siste halvåret, men usikker på hva som skal til. Anonymkode: 0d1dd...084
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #23 Skrevet 14 timer siden Å finne en god tannlege er alfa og omega. Sjekk alltid legelisten.no. Anonymkode: 3c0da...d8c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #24 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Easy peacy for deg kansje.men der er vi forskjellige. Jeg er narkose pasient hos tannlegen. Ellers hadde det ikke gått. Det er pga. At jeg syns det er smertefullt og klarer ikke tannlege lyder. Klarer ikke tannrens i våken tilstand. Jeg har periodontitt. Kommer til å ha det livet ut. Anonymkode: 22fae...1e2 Joda, jeg er TOO-pasient selv. Anonymkode: 6337e...cc9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå