Gå til innhold

The testaments

Fremhevede innlegg

Skrevet

Usikker på om det er en tråd for denne, men her kan vi diskutere serien. De tre første episodene er sluppet på Disney+\Hulu nå. Hva synes dere? 

Jeg elsket det!!! Ikke så langtekkelig som Handmaid’s tale, mer moderne og likevel i samme universet som før :) Gleder meg til å se videre. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser frem til å se den men venter med å se til hele sesongen ligger ut,

Anonymkode: b09d6...61a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker den sålangt, føles som handmaid's tale sesong 1 på beste måte 😄

Har lest boka, men forstod at de har endret Daisys relasjon til june og Hannah. Spent på hva annet de har endret, og hvordan det nå henger sammen. 

Anonymkode: c2842...a13

• Nyttig 1
Skrevet

Tror nok jeg og må vente til hele sesongen er ute er ikke så motivert til tross for at jeg elsket A handmaids taie men da var det mer fjernt. Når man ser hva slags vei en del av verden går så blir det for nærliggende realiteten akkurat nå så underholdningsverdien forsvinner litt for meg.

Anonymkode: d4d2c...a29

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sett den og har noen tanker.

1.       Hvem tror dere Daisy er? Hun kan ikke være den samme som i boka, da det kun har gått fire år i serien.

2.       Er den nye vokteren til Hanna, kjæresten til Daisy fra utsiden?

3.       Hanna og Daisy er begge blomsternavn. Betyr det noe?

4.       Var angrepet på bussen et forsøk på få ut Hanna?

5.       Dersom Gilead virkelig vil ha tilbake Daisy, hvorfor er det da trygt å sende henne ditt?

6.       Noen karakterer fra handmades dere andre ønsker dere i denne?

Skrevet

Ser den, og syntes det var 3 greie episoder.

Såpass at jeg valgte å se The handmaids tale på nytt, merker at serien har gått lenge for jeg hadde glemt mye av de horrible tingene som skjedde i sesong 1 og 2.

Skrevet

Mot slutten av episode tre sier June til Daisy "Don't Let The Bastards Grind You Down!", hvilket med en gang vekket tanken på inskripsjonen June finner etter den forrige handmaiden. Jeg husker ikke episoden, men mener hun tok livet av seg. Kan denne forrige handmaiden være moren til Daisy, ettersom det ikke kan være June her pga tidslinja? Et barn som de fikk ut?

Skrevet

Episode fire – Green Tea –i morgen

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Og hvorfor var Commander Judd så lik Fred?! 😮

Endret av Snabeltann
  • Liker 1
Skrevet
Snabeltann skrev (Akkurat nå):

Og hvorfor var Commander Judd så lik Fred?! 😮

Jeg så også det og tenkte at her er det mye speiling og påskeegg. Commandor Judd som du påpeker og Fred. Jeg skvatt litt da. Penny er en barnebrud, men bortsett fra det er hun lik Serena på flere måter. 

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det er ganske opplagt at Daisy er baby Nicole/Junes datter, selv om de har tullet med tidslinjen.

Anonymkode: 2f334...831

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er ganske opplagt at Daisy er baby Nicole/Junes datter, selv om de har tullet med tidslinjen.

Anonymkode: 2f334...831

Bruce Miller har avkrefta dette, og sagt at han forandret det pga tidslinjen. 

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje hun er Charlotte? Barnet til Janine? Var ikke hun eldre? 

Skrevet
Snabeltann skrev (4 timer siden):

Kanskje hun er Charlotte? Barnet til Janine? Var ikke hun eldre? 

For gammel også til dette. Og det passer ikke med at June fortalte at hun gråt og var baby da hun ble tatt ut. Janines datter var ikke det. Derfor passer det heller ikke med Angelflight tidslinjemessig. 

Skrevet

Episoden i dag. Helt forferdelig på slutten 😕 Stakkars Agnes. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Spoiler

Så Daisy er en slags infiltrør? Virker ikke som hun vet at Agnes er Junes datter. Jeg har ikke lest bøkene. Er INT Lydia med på dette, siden de to er plassert sammen? Er oppdraget hennes å passe på Agnes/Hannah? Evt få henne ut av Gilead? 

Haha, tusen spørsmål… jeg vet. 🙈

Anonymkode: f5d6e...345

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):
  Skjul innhold

Så Daisy er en slags infiltrør? Virker ikke som hun vet at Agnes er Junes datter. Jeg har ikke lest bøkene. Er INT Lydia med på dette, siden de to er plassert sammen? Er oppdraget hennes å passe på Agnes/Hannah? Evt få henne ut av Gilead? 

Haha, tusen spørsmål… jeg vet. 🙈

Anonymkode: f5d6e...345

Ja, det er hun. I boken og i serien. Hun er ikke Junes datter i serien, de har forandret på dette fra boka ettersom det har gått kortere tid. Vi vet bare at foreldrene hennes fikk henne ut, jamfør Junes fortelling. 

Oppdraget hennes hva vi vet så langt er å komme så nært på hun kan og samle info for Mayday. 

Skrevet

Neinei, den rødhåra som var hengt i episode fire. Håper ikke det er Janine 😕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...