AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Hei alle sammen, Jeg ønsker et utenforstående perspektiv på en situasjon med en kollega, fordi jeg begynner å miste litt oversikten. Jeg er en mann over 35 år, det er hun også. Ganske raskt oppsto det en god kjemi mellom oss: smil, blikk, hun plasserte seg ofte ved siden av meg (særlig under treningen som er organisert på jobben), osv. Vi har møttes flere ganger i gruppe (sosiale kvelder med kolleger). På en av disse kveldene var det et litt mer tvetydig øyeblikk mellom oss, med diskrete berøringer på armene. Etter dette inviterte jeg henne på en drink. Hun takket høflig nei dagen etter på melding og sa at hun ikke ønsket å «date noen fra jobben», og jeg svarte «ikke noe problem». Siden da har relasjonen fortsatt ganske likt: * hun insisterte på å ta en treningsøkt bare med meg på jobben, og det gikk veldig bra med rundt ti minutter hyggelig prat etterpå * det er fortsatt blikk og smil, hun definitivt føler komfortabel med meg * men ingen tydelig initiativ fra hennes side utenfor jobbkonteksten Jeg har derfor følelsen av å være i en mellomtilstand: * det er tydelig en form for tiltrekning eller i det minste noe tvetydig * men jeg må respektere regelen hennes, og jeg kan dermed ikke lenger invitere henne eller ta initiativ Og ærlig talt begynner dette å tære mentalt. Mine spørsmål er: * Tror dere hun er interessert, men holdes tilbake av regelen om å ikke date noen fra jobben? * Kan en slik dynamikk utvikle seg, eller er det som regel en blindvei? Jeg vil presisere at jeg ikke ønsker å presse frem noe eller skape ubehag på jobb. Samtidig har jeg ikke lyst til å bli værende i en uklar situasjon på ubestemt tid. På forhånd takk for innspill. Anonymkode: 17bc7...d8d
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Skrevet 12 timer siden Jeg tror hun ser på deg som en venn, siden hun avslo tilbudet ditt. Til en annen gang: ikke inviter på en drink, med mindre dere allerede drikker og du mener en drink den samme kvelden. Ønsker du å gå på en seriøs date, så gjør noe uten alkohol. (Noen menn inviterer til alkohol-date fordi de tror det vil øke sjansen for sex) Anonymkode: a9b5c...ad9 3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Skrevet 11 timer siden Å date en kollega kan ende i katastrofe. Så tenker hun er smart der. Mulig dere burde roe ned flørting.. Anonymkode: d520f...1d1 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Skrevet 11 timer siden Hei ts! Nå skriver du ikke hvor lenge dette har pågått, men jeg tenker du skal være tålmodig og gi henne tid. Jeg har sett flere tilfeller der folk har funnet hverandre på jobb, så ikke se på det som største hindring. Kan hende hun (som meg selv) er en type som trenger tid før hun vil innlate seg med noen? Trenger tid til å bli trygg på deg? Mitt beste råd (hvis hun er som meg) er å gi henne rom og tid. Ikke vær for pågående med date og hint og sånn, men la ting utvikle seg naturlig. You can’t hurra love… 😉 Heier på deg! 🤗 Anonymkode: e2b37...340
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Hun holder deg på gress, og du tillater det. Anonymkode: c8eeb...bad
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden Jeg tolker dette som at hun liker deg, men har vett til å ikke date noen på jobb. Hun leker med ilden, for hun fortsetter å pleie forholdet deres (sannsynligvis fordi hun storkoser seg i ditt selskap), men holder seg innenfor grensene hun mener er akseptable. Hvis du er en tålmodig type, kan du gjerne fortsette sånn som du gjør nå. På sikt er det godt mulig hun gir etter. Jo lenger dette gode forholdet mellom dere varer, jo sikrere kan hun bli på at det faktisk vil fungere hvis dere gir det en ekte sjanse. Det folk er redd for med å date noen på jobb, er jo stort sett at det skal gå galt. Jo tryggere hun blir på at det vil fungere, jo større sjanse for at hun tør å prøve. Være imidlertid forberedt på at dette kan ta veldig lang tid, og det er ikke sikkert du noen gang når helt frem. Anonymkode: dcaea...2d7
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Skrevet 11 timer siden Takk for rådene. Det kan godt hende at dere alle har rett; disse teoriene er ikke nødvendigvis i konflikt. Det har gått rundt ett år nå, men de siste seks månedene har det vært mer intenst. Jeg tror alle er enige om at jeg ikke bør gjøre for mye, men heller ta det litt roligere. Jeg har allerede opplevd dette fire ganger med noen på jobb, og det har alltid gått bra etter et brudd — bare ikke i dette selskapet. Anonymkode: 17bc7...d8d
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #9 Skrevet 8 timer siden Jeg tenker at man skal respektere regler og grenser. Når det er sagt så går dette begge veier. Jeg har også grenser, også for situasjoner som dette. Jeg er ikke venn med noen jeg er tiltrukket av. Nettopp for å unngå slikt følelsesmessig «kaos» og hodebry. Du trenger ikke å la henne definere hvordan relasjonen skal være mellom dere. Du har vist henne hva du ønsker, hun har vist hva hun ønsker. Og dere ønsker ikke det samme… da er det best, tenker jeg, at dere tar mer avstand fra hverandre. Slik det er nå vil hun bare være til hinder for ditt kjærlighetsliv. Ta vare på deg selv og la henne gå er mitt råd Anonymkode: e8d16...980
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #10 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg tenker at man skal respektere regler og grenser. Når det er sagt så går dette begge veier. Jeg har også grenser, også for situasjoner som dette. Jeg er ikke venn med noen jeg er tiltrukket av. Nettopp for å unngå slikt følelsesmessig «kaos» og hodebry. Du trenger ikke å la henne definere hvordan relasjonen skal være mellom dere. Du har vist henne hva du ønsker, hun har vist hva hun ønsker. Og dere ønsker ikke det samme… da er det best, tenker jeg, at dere tar mer avstand fra hverandre. Slik det er nå vil hun bare være til hinder for ditt kjærlighetsliv. Ta vare på deg selv og la henne gå er mitt råd Anonymkode: e8d16...980 Takk, la henne gå var planen og er sikker fornuftig, men det ser ut hun vil ikke gå og hun kommer tilbake hvis jeg tar avstand. Anonymkode: 17bc7...d8d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, la henne gå var planen og er sikker fornuftig, men det ser ut hun vil ikke gå og hun kommer tilbake hvis jeg tar avstand. Anonymkode: 17bc7...d8d Hun vil merke avstanden. Det er en stor forskjell på å være en venn og å være vennlig. Det er ikke hun som skal «gå», det det du. For at du skal få ro så kan hun ikke ha tilgang på den delen av deg som du gjerne vil gi henne, men som hun ikke vil gi tilbake. Du må tenke annerledes på dette her Anonymkode: e8d16...980
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hun vil merke avstanden. Det er en stor forskjell på å være en venn og å være vennlig. Det er ikke hun som skal «gå», det det du. For at du skal få ro så kan hun ikke ha tilgang på den delen av deg som du gjerne vil gi henne, men som hun ikke vil gi tilbake. Du må tenke annerledes på dette her Anonymkode: e8d16...980 Det er relevant hvis hun er ikke interessert. Men hvis hun er egentlig interessert, så det er trist å lykke døren. Anonymkode: 17bc7...d8d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå