Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av tråden "Forstår hvorfor mange av dere er ensomme".

Det var artig å lese kor forskjellig folk ser på dette med å snakke med framande menneske, opplevd einsemd og venskap og hadde vore gøy å høyre 

• Korleis traff du din siste venn?
  • Når var dette?
  • Kor gammal var du?

Eg kan begynne. Eg er egentleg ganske introvert og ikkje så veldig "på" når eg møter nye menneske. Har nokre venner frå barne- og ungdomstida. Samt litt "her og der"-venner frå studietid og arbeidsliv. 

Fekk min siste venn på eit sjukehusopphald. Vi var jo tvunge til å vere der. Heldigvis prata vi om alt anna enn helsa. 

Kvinne, 48 

Anonymkode: 887f7...6fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi! TS her. 
Gløymte å skrive at dette var for 8 år sidan. Har ikkje fått vener etter dette :) 

Anonymkode: 887f7...6fd

• Hjerte 1
Skrevet

Det er litt avhengig av hva man definerer som venner. Det tar litt tid før vennskap formes, da jeg må bli kjent med deres verdier over tid. De Jeg definerer som venner er de jeg vet hadde stilt opp nesten uansett hva. Folk jeg kunne ha lånt bort penger til, uten å blande meg inn i hva de trengte dem til. Og det fordi jeg stoler på at de kun hadde spurt om det var krise, og at de faktisk betaler tilbake. Min nyeste venn ble jeg kjent med for fem år siden vis jobb.

Nye bekjentskaper knytter jeg ukentlig. Det er folk jeg kunne ha dratt på konserter med etc, men ikke lånt penger til. 

• Hjerte 1
Skrevet

For nesten 2 år siden. Da traff jeg min nærmeste kollega, og vi er i dag venninner. Jeg var da 37 år.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Via kjæresten har jeg fått 5-6 nye venner ❤️ Er takknemlig for dem alle 🤗

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen nære venner, og litt usikker på hvor gjensidig vennskapet egentlig er, men ble kjent med henne for litt over 2 år siden gjennom en felles fritidsaktivitet. 
Har møtt noen få etter det også som det går an å sende en melding til og kanskje spørre om å møtes litt, men som jeg ikke egentlig har særlig kontakt med, og de tar heller ikke initiativ til kontakt med meg. Alle er vel gjennom den samme fritidsaktiviteten.

Anonymkode: 23379...554

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg traff min nyeste venn, som er nærmeste nabo, for 3 år siden. Jeg er 52 år.

Anonymkode: 44665...3f0

• Hjerte 1
Skrevet

På jobb

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nyeste venn traff jeg for 9 år siden da vi flyttet inn i nytt hus. Nabo

Anonymkode: 83c18...280

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Den nyeste jeg regner som venn traff jeg i jobbsammenheng for noen år siden. Ellers er flertallet av venner jeg har fått i voksen alder (dvs etter at jeg var ferdig med å studere) folk jeg først har blitt kjent med på KG.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Traff min nyeste venn på stadion for noen år siden da han var ny i supportermiljøet til laget vi begge støtter. Jeg er 42. 

Anonymkode: f65ad...ea1

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Min nyeste venn traff jeg for et par år siden via felles en fritidsinteresse der vi møtes ukentlig. Det er flere mennesker der, men visste med en gang at her er det full match, ikke minst humoristisk. Vi er hhv 50 og 40 år.

Anonymkode: 05fc1...e8b

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Felles hobby.

Anonymkode: e1022...7a5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg gikk på videregående, det er ca 25 år siden.

Anonymkode: bf71b...1f0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da vi gikk påbygg. Vi var 19 og er nå 34. Jeg er ikke introvert, bare foretrekker å være mye alene og har ikke behov for noe særlig med sosial kontakt. Fremstår utadvent på jobb, på butikken o.l.😊

Anonymkode: 2efc2...bc1

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

På idrettsarrangement for et par år siden, vi følger samme lag. Før det en kollega, og det er mange år siden. Liker å ha få, men gode venner.

Anonymkode: d8965...939

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gjennom venner. Fått mange venninner ved at mine venninner introduserer meg for sine nye venninner. Hele omgangskretsen har vokst slik gjennom livet.

Siste jeg traff helt på egenhånd var at jeg deltok i en slankegruppe. 

Anonymkode: 68292...176

AnonymBruker
Skrevet

Hobby. Er aktiviteter som blir arrangert av en organisasjon støttet av kommunen, mye tilbud til en billig penge. Fått flere venner der siden jeg startet på golf med de, men kanskje mest en utenom treningene. Er 41

Anonymkode: 7d517...1aa

AnonymBruker
Skrevet

Siste kom for ca ett år siden via felles hobby. Vi ble nære nå i vinter. Jeg er 45 år. 

Anonymkode: 0c525...894

Skrevet

Jeg er over 50 år, og er så heldig at jeg har fått flere gode venner de siste årene. Det har blitt lettere å få venner nå i godt voksen alder når mine jevnaldrende ikke lenger har små barn (har ikke barn selv). 

Min siste venn har jeg fått via studier, vi ble kjent da jeg var 53 år. Etter mange år utenfor arbeidslivet, har jeg begynte å studere igjen, og holder på med en masteroppgave. 

Jeg har også de siste årene fått venner og gode bekjente gjennom frivillig arbeid. Har styreverv i en frivillig organisasjon, og har gjennom det blitt kjent med folk fra hele landet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...