Gå til innhold

Wunderbaum på gravstein?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er en fin gest til avdøde, men det er ikke sikkert at de pårørende skjønner hvorfor det henger en wunderbaum på gravsteinen, så fortell de at du har hengt den der og si hvorfor.

Anonymkode: a1731...24b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er det fint eller upassende og respektløst å henge en wunderbaum? 

Anonymkode: 45571...6e2

Når du har behov for å spørre andre, er det svaret at du skal finne på noe annet.

Din antagelse er rett.

Anonymkode: b37b1...3ec

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner tankegangen din og synes det er en fin ide, men husk på at den fort blir seende ut som søppel av vær og vind. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar at hans nærpersoner kjente til at han likte kjøring. Var han en "rægger"? I såfsll er det en veldig fin gest. Var han mer "klassidk"? Da ville jeg valgt noe annet. 

Jeg hadde blitt veldig glad om jeg så andre hadde lagt igjen noe ved grava som representerte min nærperson. At de blir husket av flere. Min største frykt, om jeg kan kalle det det, er at de blir glemt. Derfor hadde det betydd mye for meg med en slik gest. 

Anonymkode: 92ec7...09d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En kompis gikk bort i trafikkulykke.

Ville ikke hengt opp noe som kan minne om bil, kjøring, trafikk etc. Skjønner at intensjonen din er god, men nei..... jeg ville avstått fra å legge noe på grava som kan minne om måten han døde på

Anonymkode: a55e9...f29

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror heller jeg hadde brukt en tom poppy beholder som vase. 

Anonymkode: 04b2d...c61

AnonymBruker
Skrevet

Temmelig respektløst for de nærmeste pårørende. Og hvorfor skal en forsøple en grav med det? Den vil vel blåse av sted?

Anonymkode: bb7a0...4bc

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan sette Wunderbaumen i en ramme, så ser det penere ut med en gang. 
Da ser det ikke ut som om den har blåst dit. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp ei rose å heng wunderbauen på.

Anonymkode: 4043c...256

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk sørger forskjellig, men jeg ville nok først hørt med de nærmeste. Synes du har en fin tanke, og det er tydelig noe som symboliserer noe han var glad i. Men det kan også oppfattes feil for familien, det vet man jo ikke, så hvis relasjonen er på plass hadde jeg hørt med dem hva de synes om det. Eller i det minste sagt ifra etter å ha gjort det, så de ikke tror at noen har det gøy på deres bekostning. Du vet aldri hvordan slike ting vil kunne oppleves i sorg.

Kondolerer forresten. ❤️

Anonymkode: 89eab...f6a

Skrevet

Tråden er ryddet for brudd på underforumets retningslinjer. Minner derfor om følgende:

Sitat

Her er det plass til alle typer sorg, og vi forventer at dette respekteres av rommets brukere. Vi sørger alle på ulike måter, og over ulike ting, og vi har derfor lav terskel her for hva som ryddes som latterliggjørende og krenkende, i henhold til forumets regelverk. 

Forumrommet Vi som sørger skal være et sted man kan finne trøst og omsorg, eller bare få lufte gode og vonde tanker. 

Rhodiola, admin.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar. Det ble med roser på graven denne gangen, kom frem til at jeg tror det ville falt mest i smak hos familien hans. De er mer høytidelige og tradisjonelle av seg enn jeg er, og han var.

Men jeg syns Wunderbaumen var fin på graven, så den fikk henge der imens jeg satt der alene og mintes ham en times tid, så det var fint. Deretter tok jeg den med meg igjen og nå henger den i bilen min.

TS

Anonymkode: 45571...6e2

• Hjerte 5
Skrevet

Det ble en veldig fin løsning, TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...