AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Skrevet 10 timer siden En kompis gikk bort i trafikkulykke. Flere år siden. Skal pynte grava. Er det fint eller upassende og respektløst å henge en wunderbaum? Han elsket å kjøre selvfølgelig. Vet ikke hva familien ville syntes men ønsker ikke spørre Anonymkode: 45571...6e2 4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Skrevet 10 timer siden Er du usikker, la være. Anonymkode: 72c7b...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er du usikker, la være. Anonymkode: 72c7b...ab6 Takk for svar. Redd den vil lukte mye men syns ideen er fin på en måte ts Anonymkode: 45571...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Skrevet 10 timer siden Altså, folk setter da fra seg bamser og lekebiler og gud vet hva i tillegg til blomster og lys. Heng en Wunderbaum der, du! Om du er redd for lukten så ta en brukt en, eller la den være innpakket i plasten. Anonymkode: d1b77...c54 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Skrevet 10 timer siden Ønsker gjerne flere svar. På forhånd takk. Haster litt TS Anonymkode: 45571...6e2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): En kompis gikk bort i trafikkulykke. Flere år siden. Skal pynte grava. Er det fint eller upassende og respektløst å henge en wunderbaum? Han elsket å kjøre selvfølgelig. Vet ikke hva familien ville syntes men ønsker ikke spørre Anonymkode: 45571...6e2 Tja. Er det du som har ansvar for å stelle grava? Eller er du innom for å slå av ein prat og kanskje legge ned noko? ❤️ Anonymkode: 0e4f8...ced
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tja. Er det du som har ansvar for å stelle grava? Eller er du innom for å slå av ein prat og kanskje legge ned noko? ❤️ Anonymkode: 0e4f8...ced Nei jeg har ingen ansvar. Redd å fornærme de som har ansvar altså familie... AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Heng en Wunderbaum der, du! Om du er redd for lukten så ta en brukt en, eller la den være innpakket i plasten. Anonymkode: d1b77...c54 Takk Anonymkode: 45571...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Skrevet 10 timer siden Hadde han mange W i bilen? I tilfelle tenker jeg det er fint. Anonymkode: 2c830...21e 4 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden Jeg mener det er helt innenfor. Graven er til for å minnes❤️ Det gjøres med ord, blomster, bamser, lys, gravøl, smykker, figurer og wunderbaum. Ingenting av dette er mer eller mindre verdig og respektfullt. Gjør det som kjennes rett for deg når du tenker på han. Anonymkode: f595f...8ea 3
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Skrevet 10 timer siden Takk for svar alle sammen. Kanskje jeg må tenke litt på det. Tror han hadde elsket det, han tok ikke livet høytidelig, på en fin måte. Men den lukter en del, har ingen brukt for øyeblikket.. redd familien synes det er skamfullt. Vet ikke om de misliker det eller om de synes det er fint å se tegn på at det er flere som minnes han i dag Anonymkode: 45571...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Hørtes som en gest å henge en wunderbaum på hans grav. Gjør det! Er ikke verre enn at den fjernes av pårørende om det er upassende for dem. Anonymkode: 4043c...256 2 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Ønsker gjerne flere svar. På forhånd takk. Haster litt TS Anonymkode: 45571...6e2 Jeg hadde gjort det - om det var noe han selv ville likt & som "passet" hans personlighet, fin tanke 🩷 Anonymkode: a7a8b...15b
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Nei jeg har ingen ansvar. Redd å fornærme de som har ansvar altså familie... Takk Anonymkode: 45571...6e2 Eg trur ikkje du vil fornærme nokon med dette. Kanskje blir familien berre glade for å sjå eit teikn på at nokon har besøkt han? I aller verste fall så tar berre familien det vekk. No harm! ❤️ Anonymkode: 0e4f8...ced
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden Min far døde ung, og jeg kunne aldri funnet på å sette begrensninger på grava hans. Alkohol og narkotika ja, men en uskyldig wunderbaum nei. Var han innen rånemiljøet eller elsket bil, så hadde det ikke tatt meg et sekund, ny eller gammel. Er den ny, så lukter den nok ikke så mye ny uansett. Anonymkode: 57759...3e1 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden Hvis han var tilhenger av wunderbaum så er det innafor. Skjønner ikke hvorfor du er redd lukt. Gravene er jo ute. Det vil ikke sjenere noen. Anonymkode: 43006...11e 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Takk for svar. Redd den vil lukte mye men syns ideen er fin på en måte ts Anonymkode: 45571...6e2 Ja, wunderbaum har grusom og sterk ,kvalmende lukt. Tenk på de andre som besøker gravplassen. Anonymkode: a364d...197
Mei88 Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden Åpne en å henge den ute hjemme først så den værste lukten slipper (lukter den for godt kan dyr være fristet til å ta den på gravstedet). Å når du henger den ved graven så fest den så den ikke forsvinner å forsøpler.
Jullen Skrevet 9 timer siden #20 Skrevet 9 timer siden (endret) Jeg har en kompis som er harry på en kul måte. I en selvironisk rockabilly stil. Han lager en del humor utav wunderbaum interessen sin og den gamle kjerra hans fra 80-tallet er full av dem. Vi får pustenød i en kort biltur med ham😂 Hadde han dødd i en trafikkulykke ville det nesten vært en selvfølge å pynte den med wunderbaums og alle ville skjønt hvorfor vi gjorde det. Om det er lignende med din kompis og du er sikker på at alle hans nærmeste vil skjønne det, så støtter jeg det 100%. Er du usikker på om alle vil skjønne det og ikke ta det som en fornærmelse, så ville jeg latt være for sikkerhetsskyld. Dødsfall og gravsted er et veldig følsomt område. Så her gjelder det å trø varsomt av respekt for alle de nærmeste❤️ Endret 9 timer siden av Jullen 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå