AnonymBruker Skrevet i går, 00:57 #21 Skrevet i går, 00:57 Barnet mitt driver en hallidrett. Det er ofte mye støy, rop, applaus, fløyter, kubjeller og whatnot innendørs med ekko, og jeg har migrene som trigges av støy. Joda, jeg har sett på noen ganger, og blir sengeliggende i et par døgn etterpå. Idretten i seg selv er jeg ikke interessert i, og kan ikke reglene. Når jeg snakker med barnet mitt etterpå om hvordan det gikk, aner jeg ikke hva han prater om når han forklarer. Den andre forelderen er derimot svært interessert, kan diskutere med barnet etterpå og stiller opp. Så da trenger jo ikke jeg å ofre helsa for å se på. Og jo, jeg deltar i dugnader etc, da kan jeg gjøre noe som er lite støyende. Anonymkode: 172ea...6b9 1
Nordlending1 Skrevet i går, 01:16 #22 Skrevet i går, 01:16 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oppegående foreldre med full jobb, trener masse selv, god kapasitet ellers (det merker man på mange arenaer).. men som ikke orker å se EN kamp, og dette fordi man må gå tur med hund akkurat da eller må trene da. Jeg skjønner det ikke? Har du ingen interesse av å se barnet ditt når det driver med noe det elsker og betyr så mye? Ikke hver gang… men en gang annenhver mnd liksom? Jeg skjønner ikke greia? Vi andre må også vaske og rydde og handle. Bare så det er sagt. Anonymkode: e3e8c...084 Du trenger ikke skjønne alt i livet, spesielt valg andre gjør. Heller ikke å finne forståelse, for det vil kreve enda mer. Når det er sagt så har jeg aldri gått glipp av en eneste kamp, men vi var to foreldre som alltid var der. Noen var der av og til, andre aldri. Jeg vet ikke hvorfor og det gjør ingen forskjell for meg og mitt liv. Men du som alltid er der, hei litt ekstra på de andre barna og.
Fru Uperfekt Skrevet i går, 01:30 #23 Skrevet i går, 01:30 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Oppegående foreldre med full jobb, trener masse selv, god kapasitet ellers (det merker man på mange arenaer).. men som ikke orker å se EN kamp, og dette fordi man må gå tur med hund akkurat da eller må trene da. Jeg skjønner det ikke? Har du ingen interesse av å se barnet ditt når det driver med noe det elsker og betyr så mye? Ikke hver gang… men en gang annenhver mnd liksom? Jeg skjønner ikke greia? Vi andre må også vaske og rydde og handle. Bare så det er sagt. Anonymkode: e3e8c...084 Ser aldri på treningene, kan komme på en og annen fremvisning eller kamp om barnet har spurt meg 1
AnonymBruker Skrevet i går, 02:55 #24 Skrevet i går, 02:55 Rucula skrev (4 timer siden): Mine foreldre var også sånn, ihvertfall min mor Det har ikke plagd meg nevneverdig. Jeg hadde mitt eget liv og jeg var svært selvstendig som barn. Noe jeg har tatt med meg inn i mitt voksne liv. Jeg kommer ikke til å å være med på alle aktivitetene til ungene. Men en gang i blant er jeg med og ser Et barn skal slippe å måtte være så selvstendig, bare fordi foreldrene er fraværende. Veldig trist at du skriver at foreldrene dine faktisk var så fraværende generelt, at du hadde «ditt eget liv» som barn. Mulig du ikke er plagd nevneverdig av dette, men for de aller fleste barn ville dette vært sårt. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Barn i dag er vant til å være i sentrum av universet alt dreier seg om dem og deres lykke. De overarbeidende foreldrene blir sykemeldt fordi de må sette sine egne behov i siste rekke for å kunne være curling forelder for de små prinsene og prinsessene... Resultat: Skjøre uselvstendige barn som senere ikke takøer arbeidslivet og utslitte foreldre Anonymkode: 57d39...150 Det å følge opp barna sine i hverdagen, inkludert å følge opp idrett og interesser ved å bli med på blant annet kamper, har ingenting med curlingforeldre å gjøre. Det handler om å vise interesse for barnas sine og deres liv. Anonymkode: a2492...c82 5 3
AnonymBruker Skrevet i går, 03:32 #25 Skrevet i går, 03:32 Mine foreldre var sånn, og jeg satt pris på det. Min idrettstid var også vennetid, og jeg trengte ingen foreldreovervåkning når jeg var med venner. Jeg var dessuten selvstendig, og trivdes god med ånorganisere rundt treninger og kamper selv. Detge fra jeg var rundt 8. De fleste foreldre var som mine foreldre, fra midten av nitti til midten av totusen, og jeg sybes ikke det er rart. Anonymkode: d8915...9e2 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 05:54 #26 Skrevet i går, 05:54 Kommentarer som " fordi jeg liker ikke sporten barnet driver med " .. Å herregud folkens !! Man må få hodet opp av sanden å se fra barnets perspektiv! Den gleden av at foreldrene står ved siden av å ser på når de gjør noe de liker . Kom igjen da ,virkelig. Handling, scrolling på telefon eller hva enn som skulle måtte være så viktig akkurat den timen ,det kan vente. Brått har de flyttet ut å du har all tid i verden . Vær der for barnet ditt nå heller ! Anonymkode: bee73...fc9 3
AnonymBruker Skrevet i går, 05:58 #27 Skrevet i går, 05:58 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi jeg ikke interesserer meg for sporten mitt barn driver med. Skal sies jeg har sett noen få kamper, men gidder ikke å glane på treninger der hen er med, da jeg kan bruke tiden til annet nyttig, som uansett må gjøres. Så derfor synes jeg at det er mere riktig bruk av tiden til oss begge at vi gjør det slik. Anonymkode: f75a2...fff Forskjell på treninger og kamper. Er ikke med på treninger lenger jeg heller, men stiller opp på alle kamper. Anonymkode: 3b805...541 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:10 #28 Skrevet i går, 06:10 Da mine drev en liten periode med fotball fikk vi foreldre beskjed om å gå oss en tur, dra å handle osv på treninger, de ønsket ikke foreldre sim stod på linja på trenning og diskuterte trennere, hvem barn som burde spille mindre kamper osv. Var og som trenner sa:mye lettere å korrigere og lære ungene ting uten foreldre til stede. På kamper så vi borte kamper, hjemme kamper var opp og ned. Andre aktiviteter våre drev med var eks skytying, på trenning hadde kun dersom skøyt og veiledere lov å være på standplass vi andre kunne sitte på et annet rom. Når det var stevne så satt vi og annet sted å så på skjerm. Kun når vi gikk jaktfelt vi foreldre var med , da gikk vi rundt med ungene i løypa, noen ganger skøyt vi og på de stevnene lå vi ved siden av hverandre På husfliden så var det ikke plass til foresatte og. Så der leverte vi og gikk tur eller noe Anonymkode: 5f293...76e 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:14 #29 Skrevet i går, 06:14 Mine foreldre var aldri med, det gjorde at jeg følte meg annerledes. Vondt å måtte være den som alltid måtte sitte på med andre til bortekamper. Husker det som vondt de heller ikke sto opp i helgene når jeg skulle på kamp, jeg spiste frokost alene, pakket bag og gikk. Resultat: jeg ble selvstendig ja, men det føltes ikke godt å være annerledes og at de ikke brydde seg. Søsteren min og jeg har overkompensert dette med våre barn. Stilt opp på alt, alltid. Vært med, hatt verv, heiet og støttet. Ungene våre er nå voksne og sier uoppfordret at det har betydd mye i oppveksten 😊 Angrer ikke på tiden jeg har brukt på barnas fritidsaktiviteter. Fikk også mange venner i miljøet! Anonymkode: f7d03...916 5
AnonymBruker Skrevet i går, 07:00 #30 Skrevet i går, 07:00 Jeg hadde blitt veldig selvbevisst, og dermed prestert dårligere, hvis foreldrene mine stirret og mente om hva jeg gjorde hver eneste kamp. De kom en sjelden gang, men de hørte på når jeg fortalte hjemme og det førte til at jeg følte meg støttet. I tillegg er jo ikke fritidsinteresser familietid, men vennetid. Anonymkode: 48f88...a17 3 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:09 #31 Skrevet i går, 07:09 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oppegående foreldre med full jobb, trener masse selv, god kapasitet ellers (det merker man på mange arenaer).. men som ikke orker å se EN kamp, og dette fordi man må gå tur med hund akkurat da eller må trene da. Jeg skjønner det ikke? Har du ingen interesse av å se barnet ditt når det driver med noe det elsker og betyr så mye? Ikke hver gang… men en gang annenhver mnd liksom? Jeg skjønner ikke greia? Vi andre må også vaske og rydde og handle. Bare så det er sagt. Anonymkode: e3e8c...084 Det er synd på disse barna. Mor og far setter seg selv først og burde neppe hatt unger i egolivet sitt. Anonymkode: 4aecf...608 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 07:13 #32 Skrevet i går, 07:13 Er en uting å kritisere hvorfor mennesker velger noe annet enn hva en selv gjør. Anonymkode: 468c9...c5c
AnonymBruker Skrevet i går, 07:17 #33 Skrevet i går, 07:17 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er en uting å kritisere hvorfor mennesker velger noe annet enn hva en selv gjør. Anonymkode: 468c9...c5c Nei, det er ikke en uting å kritisere dårlige foreldre, det er å stå opp for barna. Anonymkode: 4aecf...608 1 6
AnonymBruker Skrevet i går, 07:24 #34 Skrevet i går, 07:24 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nei, det er ikke en uting å kritisere dårlige foreldre, det er å stå opp for barna. Anonymkode: 4aecf...608 Rull inn, da. Alle unger er forskjellige og det finnes ikke EN universell måte å være god forelder på. At du er så dømmende og firkantet sier mest om deg. Anonymkode: 48f88...a17 4
AnonymBruker Skrevet i går, 07:33 #35 Skrevet i går, 07:33 Jeg har sagt til mitt barn at de kan velge mellom de fleste aktiviteter, men fotball, har ikke jeg tenkt å bruke livet mitt på å kjøre til og fra eller se på, og jeg setter sterk pris på om de soarer meg for korps og annet ballspill også. Ut over det er det ganske fritt, inkludert dyre aktiviteter og aktiviteter som krever mye foreldreoppfølging. Jeg vil heller dø enn å måtte bruke livet mitt på å stå ute i all slags vær og se på fotball, den kjedeligste sporten i verden. Hadde ungen hatt et dypt og inderlig ønske om fotball (eller korps eller annet ballspill) hadde jeg sikkert måttet revurdere, men takk og lov har ikke det vært en problemstilling. Anonymkode: c7f1f...527 2
AnonymBruker Skrevet i går, 07:43 #36 Skrevet i går, 07:43 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Nei, det er ikke en uting å kritisere dårlige foreldre, det er å stå opp for barna. Anonymkode: 4aecf...608 Her er det en typisk curlingspiller Jeg forstår at du tror du er verdens beste forelder. Men jeg kan love deg at du sannsynligvis gjør ungene dine bjørnetjenester Anonymkode: 57d39...150 2
Rucula Skrevet i går, 07:47 #37 Skrevet i går, 07:47 Gud vi har en sånn curling mom i klassen til datteren min Hun kan kun jobbe 30% fordi arbeidslivet er for tøft når man må bruke all energi på å fotfølge ungene Hub må fortsatt følge 9 åringen inn i klasserommet, og ungen griner når mor drar. Hver gang hennes datter leker med min datter får jeg en sms av mor at hennes datter ikke var fornøyd med ett eller annet. "Lille Kari opplevde at Elise syklet fra henne i oppoverbakken" Hennes eget barn er stygg i munn, banner og er frekk. Men det ser hun ikke. Denne moren tenker også at hun er verdens beste mamma, TS! 2 2
RedRobbin Skrevet i går, 07:50 #38 Skrevet i går, 07:50 Ser det samme på fotballen til sønnen min. Foreldre som bare slipper de av, eller sitter i bilen og scroller. De er 7 år….
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #39 Skrevet i går, 07:52 Rucula skrev (4 minutter siden): Hver gang hennes datter leker med min datter får jeg en sms av mor at hennes datter ikke var fornøyd med ett eller annet. "Lille Kari opplevde at Elise syklet fra henne i oppoverbakken" Hva svarte du på den SMSen? Anonymkode: 8664e...287
AnonymBruker Skrevet i går, 07:52 #40 Skrevet i går, 07:52 Jeg er sjeldent på kampene til eldste datteren, rett og slett fordi kampene er såpass sent at det er under og etter leggetid for minstemann. Kampene er gjerne ikke ferdig før i 21-tida. 2 timer etter leggetid. Mannen er med ofte. Anonymkode: 0545b...cc3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå