Gå til innhold

Foreldre som aldri ser barnets idrett?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppegående foreldre med full jobb, trener masse selv, god kapasitet ellers (det merker man på mange arenaer).. men som ikke orker å se EN kamp, og dette fordi man må gå tur med hund akkurat da eller må trene da. 
Jeg skjønner det ikke? Har du ingen interesse av å se barnet ditt når det driver med noe det elsker og betyr så mye? 
Ikke hver gang… men en gang annenhver mnd liksom? Jeg skjønner ikke greia? 

Vi andre må også vaske og rydde og handle. Bare så det er sagt. 

Anonymkode: e3e8c...084

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke problemet 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vokste opp med sånne foreldre og bøe benkesliter fordi foreldrene mine aldri engasjerte seg. Savnet også sårt om at de involverte seg i og brydde seg om mine fritidsaktiviteter. Har nå selv nettopp blitt mamma og jeg skal aldri bli sånn selv. 

Anonymkode: d187a...077

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vokste opp med sånne foreldre og bøe benkesliter fordi foreldrene mine aldri engasjerte seg. Savnet også sårt om at de involverte seg i og brydde seg om mine fritidsaktiviteter. Har nå selv nettopp blitt mamma og jeg skal aldri bli sånn selv. 

ble*

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre var sånn. Jeg spilte fotball i mange år, var og talentfull. I løpet av alle de årene, så de 10 min av en kamp. Jeg har vært motsatt med mine barn.

Anonymkode: 000ae...f83

• Hjerte 3
Skrevet

Mine foreldre var også sånn, ihvertfall min mor

Det har ikke plagd meg nevneverdig. Jeg hadde mitt eget liv og jeg var svært selvstendig som barn. Noe jeg har tatt med meg inn i mitt voksne liv. 

Jeg kommer ikke til å å være med på alle aktivitetene til ungene. Men en gang i blant er jeg med og ser

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri klart å fatte det selv, vært foreldretrener i mange år og det er en del foreldre som aldri ser en eneste kamp, helt ubegripelig for meg. Hvorfor vil man ikke se på sitt eget barn? Håper det kommer noen i tråden her som er av den typen, interessant å høre hva de sier. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke interesserer meg for sporten mitt barn driver med. 

Skal sies jeg har sett noen få kamper, men gidder ikke å glane på treninger der hen er med, da jeg kan bruke tiden til annet nyttig, som uansett må gjøres. Så derfor synes jeg at det er mere riktig bruk av tiden til oss begge at vi gjør det slik. 

Anonymkode: f75a2...fff

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du høres nesten en smule furten ut med den siste kommentaren din i hi.

Ja vi har alle klær som skal vaskes og matvarer som skal handles, tror ikke jeg har sett noen som mener at de som er med barna på absolutt alt ikke har dette ansvarsområder.

Jeg synes det kan være positivt med barn som kommer seg hit og dit selv. Som er selvstendig. Som skjønner at de kan ha fritid med helg osv men om de velger en organisert fritidsaktivitet så er det også de selv som velger dette. Jeg har ikke valgt å spille i korps eller gå på ballett. De har. Og det er helt greit men da må de kunne gjøre dette uten konstant å ha en hånd å holde i.

I dag skal barna være med på så mye og de har flere aktiviteter enn en. Jeg synes det er så ekstremt mange ulike fordømmende her på forumet. 

Noen fordømmer at barna ikke er med på organiserte aktiviteter, noen fordømmer de som er med på flere enn en aktivitet, noen fordømmer de foreldrene som kjører/bringer/heier og er med på alt, noen fordømmer de som er med på langt mindre og ingenting. Det eneste fellestrekket for de fleste er at de fordømmer noen andre enn de selv. De ser deres egen måte å gjøre ting på som den eneste korrekte og perfekte. Blir dere ikke lei sv all den fordømmelsen dere lever i?

Gud hjelpes, jeg hadde blitt drit lei av bare halvparten av den dere ser ut til å ha.

Jeg hadde heller ikke foreldre med på aktiviteter når jeg var barn, savnet det ikke så mye heller, jeg vsr en lykkelig og aktiv barn som gjorde det jeg elsket, en må ikke ha foreldre med for å stor kose seg med det en liker.

Anonymkode: 8b086...932

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Rucula skrev (25 minutter siden):

Jeg ser ikke problemet 

Veldig lite støttende foreldre. Hvordan tror du det føles for barna deres, å være de eneste som aldri har foreldrene sine der fordi de er mer opptatt av seg og sitt?

ls 

Anonymkode: 3f85d...883

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi jeg ikke interesserer meg for sporten mitt barn driver med. 

Skal sies jeg har sett noen få kamper, men gidder ikke å glane på treninger der hen er med, da jeg kan bruke tiden til annet nyttig, som uansett må gjøres. Så derfor synes jeg at det er mere riktig bruk av tiden til oss begge at vi gjør det slik. 

Anonymkode: f75a2...fff

Meg, meg, meg… Det handler ikke om at du ikke interesser deg for sporten hans eller at det er lavt nivå på barneidretten. Det handler om å være en støttende forelder.

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er meget spesielt. Jeg skjønner det heller ikke. Det er bra med selvstendighet, og treninger er ikke noe jeg synes man trenger å møte opp på så ofte. Men kamper eller andre tilstelninger, da møter man opp. Ihvertfall en av foreldrene. Og det handler ikke om at det skal være gøy for deg, det handler om barnet ditt. Selv om det også er rart å ikke like å se litt på hva barnet driver med og får glede av. 

Anonymkode: 35310...266

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke lov til å drive med idrett fordi mamma ikke gadd bidra……. 

Sang i kor (det krevde null innsats fra henne), da. Hun var på én konsert, og etter den satt hun og gjorde narr av samtlige av vennene mine i koret med søsteren min. 

En sånn forelder er ikke jeg. Jeg bidrar. Ser ned på dårlige foreldre. 

Anonymkode: 23e43...e96

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det betydde mye for våres barn , at vi var med på stevner og treninger . Vi ble jo en gjeng som vi hadde mye fin sosialt og godt miljø. Savner den tiden. Nå er de voksne her. 

Anonymkode: 99e12...329

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Veldig lite støttende foreldre. Hvordan tror du det føles for barna deres, å være de eneste som aldri har foreldrene sine der fordi de er mer opptatt av seg og sitt?

ls 

Jeg vet veldig godt hvordan det var siden det er sånn jeg vokste opp

Jeg brøy meg ikke. Jeg hadde mitt eget nettverk og liv. Var vant til å være selvstendig. Det var aldri et savn

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Veldig trist. Jeg er nok i andre enden og engasjerer meg mer enn normalen i barnas aktiviteter.

Mitt barn på 9 år har en venn som han går på fotball og kampsport sammen med. Foreldrene er oppegående, med normale jobber (dagtid), men de kommer aldri og ser på verken kamp, gradering, treninger, cuper. 

Mens de fleste andre har med foreldre, søsken, besteforeldre osv. 

Ja, ungen blir selvstendig, men han er også litt sær.

Anonymkode: d2a5b...24c

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Meg, meg, meg… Det handler ikke om at du ikke interesser deg for sporten hans eller at det er lavt nivå på barneidretten. Det handler om å være en støttende forelder.

Barn i dag er vant til å være i sentrum av universet

alt dreier seg om dem og deres lykke. 

De overarbeidende foreldrene blir sykemeldt fordi de må sette sine egne behov i siste rekke for å kunne være curling forelder for de små prinsene og prinsessene...

Resultat: Skjøre uselvstendige barn som senere ikke takøer arbeidslivet og utslitte foreldre

Anonymkode: 57d39...150

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Barn i dag er vant til å være i sentrum av universet

alt dreier seg om dem og deres lykke. 

De overarbeidende foreldrene blir sykemeldt fordi de må sette sine egne behov i siste rekke for å kunne være curling forelder for de små prinsene og prinsessene...

Resultat: Skjøre uselvstendige barn som senere ikke takøer arbeidslivet og utslitte foreldre

Anonymkode: 57d39...150

Det var jo ingen her som sa at de sku være curlingforeldre og stå på sidelinja på hver trening og hver kamp. Men at de aldri ser en kamp er jo trist for barnet det gjelder. 

Også handler det litt om foreldrefellesskapet for å bidra til at unga faktisk har et lag. Dersom ingen bidrar blir det ikke noe lag. Det er foreldre som er trenere, foreldre som arrangerer cuper, foreldre som står på sidelinja å heier, foreldre som står i kiosken for å skaffe inntekter til laget, de samme foreldrene kjører til bortekamper, osv. Noen av de gjør det med stor glede fordi de selv opplever glede i å være engasjert rundt laget, andre kunne ønske fler å dele oppgavene med. At flere også tar sin del av kjøring til bortekamp, sin del av kioskvaktene, og sin del med heiing. Ikke for at barnet skal være midtpunkt, men for at det å være en del av et lag, er nettopp det - å være en del av lag! 

Også har jeg selvfølgelig forståelse at ikke alle foreldrene har mulighet til å bidra like mye, men å ikke kunne se en kamp eller to i sesongen handler ikke om mulighet, det handler om valg. Og det er et dårlig valg! 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

har en 17 og snart 19 åring som har spilt både håndball og fotball og nå spiller fotball. Barnas trenere på 3 ulike lag sier det samme, barn slutter raskere om foreldre ikke ser på. Sjansen for at de fortsetter opp til junior/j17/19 og videre er foreldre som stiller opp. På datterens lag har alle barn hvor foreldrene ikke møtte opp sluttet. Var på utenlandscup for et par år siden. Av de som i serien spilte på 1. laget deltok 17 (!) foreldre, av de som spilte på 2. laget var EN forelder med. Nå to år senere er det kun 2 spillere igjen av det 2. laget. Det var ofte fler 1. lags foreldre på 2. lags kamper fordi de kjørte 1. lagsbarna for å se på lagvenninnene og bare ble igjen for å se.  

Anonymkode: e5f05...e71

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynner å bli en del år siden, og skal innrømme jeg ikke savner den "idretts tiden"

Anonymkode: 5e5a5...1de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...