Gå til innhold

Jeg er så forkjøla!

Fremhevede innlegg

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har så og si ligget langflat i helga, full av forkjølelse. Mine beste venner har vært Rød solhatt, nesespray, c-vitaminer og hostesaft. Samt hoste-te.

Hva bruker dere når dere er forkjøla?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker ikke no jeg. Bortsett fra å ta livet med ro, pleie meg selv med en god bok (hvis jeg er i form til å lese), god mat (hvis jeg er i form til å spise)... eh... kanskje det er på tide AT jeg bruker noe... *ss* Det går tonnevis med Lambi papir jaffal... *ss*

*Kryper til køys og tar forkjølelsen med seg*

*aaaaatsjoooooo*

Skrevet

Bruker hvitløk, sterk mat og masse C-vitaminer.

Kjøper sånne tyggbare vitaminer og spiser dem som drops.

Jeg kjenner ikke at maten smaker sterkt, så jeg pøser på med cayenne og andre godsaker. Da løsner det alltid litt.

En mexikansk gryte er supert. Kjøper i en pose i butikken og krydrer den selv. Hiver oppi hvitløk og sterkt krydder.

Skrevet

Whisky er det som hjelper meg. Jeg er skikkelig gruffen i halsen i dag, og siden jeg tar tran, spiser masse hvitløk og går turer daglig må det noe kruttsterkt til når basillene først har klart å bryte seg gjenom. Skål, Skottland!

Og god bedring, KATTAstrofe :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Takk, Anne Mona :) Når du sier det så kom jeg på at min friske og raske bestemor på 87 er "storforbruker" av Cognac når hun er forkjølt. Til "medisinsk bruk" selvfølgelig! :wink:

Skrevet

INGEFÆR :-)

Skrell og riv frisk ingefær rot. Riv den på den fine siden av rivjernet.

Hell på vann og kok opp (bruk ca. 1dl. eller mer revet ingefær til 1l. vann)

Dette blir en ganske sterk "te". Smak til med honning og sitron.

Ta en stor kopp om morgenen og en stor kopp om kvelden!!!

Jeg drikker dette forebyggende hver morgen i vinterhalvåret. Kan ikke huske sist jeg var forkjølet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...