Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun jobber på et treningssenter. I resepsjon.

Når jeg kommer på trening (trener der) og sier hei osv. prater litt. Stikker inn å trener. Når jeg er ferdig, prater vi litt osv. og så vil hun ikke kysse meg når jeg drar. Bare et lite nuss på leppene, gjort på 1 sekund. Akkurat som om hun skjemmes/flau over meg? Hun sier at hun av prinsipp ikke kysser på jobb. Når hun er på jobb så jobber hun.

Er dette normalt/unormalt? Hmm...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Dusjer du etter trening, eller går du hjem for å dusje?

Gjest Elfrida
Skrevet

Hadde jeg jobbet i en resepsjon hadde jeg nok ikke kyssa kjæresten min på jobb. Det har noe med profesjonalitet å gjøre - man er tross alt bedriftens ansikt utad og den første kundene får kontakt med når de kommer. Mange kan føle seg ille til mote hvis man skal bort i resepsjonen og spørre om noe, og der står resepsjonisten og kliner med kjæresten sin. Ikke særlig proft. Hadde jeg vært sjefen til kjæresten din hadde jeg bedt henne om å unngå kyssing på jobb.

Skrevet

Enig med det Elfrida skrev over meg her. Klining hører til hjemme/fritid, ikke på jobb.

Skrevet

Jeg hadde heller ikke kysset kjæresten min når jeg var på jobb, foran kolleger. Føles uprofft. Hun tenker nok på at alle kollegene følger med.

Skrevet

er man på jobb så jobber man, kyssing kan gjøres på fritiden.

hadde nok reagert ganske mye dersom jeg trente på treningssenter og resepsjonsdama hadde hatt kjærsten sin å nusse på.

Skrevet

Det hadde ikke gjort meg noe å kysse sambo dersom han kom innom på jobb. Men når det er sagt så synes jeg ikke det er noe unormalt i det at andre kanskje ville føle seg ukomfortable med det!!

Skrevet

I en resepsjon ville jeg ikke ha kysset kjæresten. Hadde han stukket innom en kontorjobb, hadde det vært noe annet, men selvfølgelig bare et kort "ha-det-kyss". Når man representerer et firma utas (i en resepsjon, i uniform osv) holder man kyssing og resten av privatlivet utenfor.

Skrevet

Du som spør er nok veldig ung og uerfaren, siden du ikke har lært offentlige spilleregler i Norge ennå. Sppesielt for de i serviceyrker, som i en resepsjon (1)

Drar du til Italia vil du se at italienerne omfavner Amore langt mer enn vi innadvendte og tilbakeholde i nord.

Gjest gjest1
Skrevet
I en resepsjon ville jeg ikke ha kysset kjæresten. Hadde han stukket innom en kontorjobb, hadde det vært noe annet, men selvfølgelig bare et kort "ha-det-kyss". Når man representerer et firma utas (i en resepsjon, i uniform osv) holder man kyssing og resten av privatlivet utenfor.

:Nikke:

Skrevet
Hadde jeg jobbet i en resepsjon hadde jeg nok ikke kyssa kjæresten min på jobb. Det har noe med profesjonalitet å gjøre - man er tross alt bedriftens ansikt utad og den første kundene får kontakt med når de kommer. Mange kan føle seg ille til mote hvis man skal bort i resepsjonen og spørre om noe, og der står resepsjonisten og kliner med kjæresten sin. Ikke særlig proft. Hadde jeg vært sjefen til kjæresten din hadde jeg bedt henne om å unngå kyssing på jobb.

Helt enig. Jobb er jobb, og man bør opptre profesjonelt. Noe av det dummeste jeg ser er ansatte som står og kysser på kjæresten sin i en butikk el. resepsjon et sted.

Skrevet

Jeg ville ikke kysset mannen når jeg er på jobb. Et kjapt hadekyss i bilen er ok, men ikke noe mer. Tror det er helt vanlig etikette!

Skrevet
hun jobber på et treningssenter. I resepsjon.

Når jeg kommer på trening (trener der) og sier hei osv. prater litt. Stikker inn å trener. Når jeg er ferdig, prater vi litt osv. og så vil hun ikke kysse meg når jeg drar. Bare et lite nuss på leppene, gjort på 1 sekund. Akkurat som om hun skjemmes/flau over meg? Hun sier at hun av prinsipp ikke kysser på jobb. Når hun er på jobb så jobber hun.

Er dette normalt/unormalt? Hmm...

Handler ikke dette litt om EQ da? Min mann forsøkte å kysse meg på arbeidsplassen ved en anledning. Det var pinlig. Og jeg ble skuffet over at han ikke selv syntes at det var upassende. Man er jo som flere har sagt i en situasjon der det blir forventet at man oppfører seg profesjonelt både av sjef, kollegaer og kunder.

Skrevet

Jeg hadde neppe tenkt meg om og gitt en rask “hadetsmask” så sant jeg ikke var opptatt med et eller annet som krevde 110 % oppmerksomhet. Interessant å se hvor menge som mener jeg mangler takt og tone pga det :ler:

Gjest GreenSky
Skrevet

Klining på jobb er fjortis. Tenker nok at de fleste prøver å være profesjonell der.

Skrevet
Klining på jobb er fjortis. Tenker nok at de fleste prøver å være profesjonell der.

Lite sidespor... Jeg jobba på en burger/pizzasjappe og der hang hu ene over disken og råklina med typen... WÆÆÆÆÆÆÆ

Skrevet

Jeg kysser min samboer om han kommer innom meg på jobb.

Jeg ville selvsagt ikke gjort det om jeg sto i en resepsjon da, som andre sier, det har med "firmaets ansikt utad" og sånn å gjøre.

Men om min samboer kommer opp på mitt kontor for å møte meg der når vi skal gå hjem fra jobb (skjer jo ikke spesielt ofte da somregel møtes vi utenfor, men det har skjedd av ulike årsaker) så gir jeg ham nok et lite kyss ja. Kliner kke i åsynet til kolleger, men han sitter o inne på mitt kontor og venter på at jeg kal bli ferdig. Og inne på mitt kontor plager jeg egentlig svært få!

Men, i en respesjon er det slik jeg ser det en selvfølge at hun ikke kysser deg, så her synes jegi kke du har noe å reagere på.

Gjest Gjesta
Skrevet

Hehe.. jeg jobbet på en restaurant en gang, hvor han ene servitøren benyttet dødtid til å sitte på et bord og utveksle matrester med fjortisdama si. Herlig.

Det er jo rimelig innlysende at man ikke kliner med kjæresten sin på jobb dersom man jobber i et serviceyrke.

Skrevet
Lite sidespor... Jeg jobba på en burger/pizzasjappe og der hang hu ene over disken og råklina med typen... WÆÆÆÆÆÆÆ

En digresjon:

-Og når kjærestepar står i butikkkøen og kysser og koser og smasker og glemmer verden helt :ler:

Men er enig i det de over her sier, at det ikke passer seg å kysse på jobb, så får du heller ta det igjen når dere kommer hjem ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...