Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til sommeren er jeg ferdig med bacheloren min. Jeg har bodd i studentbolig via ssn i 2 år til sommeren og har fått tilbud om å fornye kontrakten. Men dette skjer automatisk, og det står i kontrakten at hvis jeg ikke kommer inn på studiet må man si opp innen juli. Har egentlig ikke planer om å studere til høsten men jeg får se..

Men det står også at boligen også kan leies ut til ikke-studenter, men at man da må betale 1000 kr ekstra i måneden.

Hva er deres erfaringer med dette? Jeg tenkte uansett og spørre ssn men vil bare vite om det er helt urimelig å spørre om.

Anonymkode: ae507...a26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Studentbolig er for studenter og ikke for ikke-studenter som bare vil spare penger og ha lav husleie!

Anonymkode: 8cfec...79c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg studerte var det noen som var ferdige som fortsatt bodde på studentboligene, de forsvant ganske fort for det er ikke like kult å bo der når man ikke lenger er i studentbobla.

Men det skader ikke å ha som plan å bo der til du finner noe annet, da haster det ikke å flytte ut og du kan bruke god tid på å finne et annet fint sted å bo utover høsten.

Anonymkode: 0189d...545

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Studentbolig er for studenter og ikke for ikke-studenter som bare vil spare penger og ha lav husleie!

Anonymkode: 8cfec...79c

Jeg skjønner jo det, men det står at dersom man ikke er student pålegges man et gebyr på 1000, så de får det til å høres som at man kan det. Og hvis ikke alle hyblene er leid ut kan det jo hende ikke-studenter også kan leie, er derfor jeg spør. Jeg skjønner at de skal prioritere studenter.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg studerte var det noen som var ferdige som fortsatt bodde på studentboligene, de forsvant ganske fort for det er ikke like kult å bo der når man ikke lenger er i studentbobla.

Men det skader ikke å ha som plan å bo der til du finner noe annet, da haster det ikke å flytte ut og du kan bruke god tid på å finne et annet fint sted å bo utover høsten.

Anonymkode: 0189d...545

Bor på hybel med eget bad og kjøkken, og møter sjeldent på naboene mine, så har ikke så mye å si for meg sånnsett. Men tenker jo selvfølgelig å flytte om ikke så altfor lenge  

AnonymBruker
Skrevet

Vet student boligene der vi bor. Har studenter første rett, så hvis en ikke har søkt studie får en ikle forlenget kontrakten. Når midt august kommer, hvis ikke alle leilighetene ikke er leid ut tar de inn korttids leie fra september til juni

Anonymkode: 0753b...ceb

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke melde deg på et emne man bare ikke ta eksamen?

Anonymkode: dad93...c01

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Men det står også at boligen også kan leies ut til ikke-studenter, men at man da må betale 1000 kr ekstra i måneden.

Hva er deres erfaringer med dette? Jeg tenkte uansett og spørre ssn men vil bare vite om det er helt urimelig å spørre om.

Eier du ikke skam?

Anonymkode: f704f...e49

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg skjønner jo det, men det står at dersom man ikke er student pålegges man et gebyr på 1000, så de får det til å høres som at man kan det. Og hvis ikke alle hyblene er leid ut kan det jo hende ikke-studenter også kan leie, er derfor jeg spør. Jeg skjønner at de skal prioritere studenter.

Du skjønner jo dette selv vel? 

Alle vil ha billig leie, så om alle tenkte som deg så ville det bli knapphet for studentene. Det er en grunn til at det er en ordning med bolig for studenter spesielt. 

Vet ikke hvor dette er, men vil ikke anta at det finnes steder i Norge der man har overflod av studentboliger. 

Du er ikke student, da finner du deg et annet sted å bo. Seriøst!

Anonymkode: e30dd...1fd

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du skjønner jo dette selv vel? 

Alle vil ha billig leie, så om alle tenkte som deg så ville det bli knapphet for studentene. Det er en grunn til at det er en ordning med bolig for studenter spesielt. 

Vet ikke hvor dette er, men vil ikke anta at det finnes steder i Norge der man har overflod av studentboliger. 

Du er ikke student, da finner du deg et annet sted å bo. Seriøst!

Anonymkode: e30dd...1fd

Når det står informert at det er mulig å leie som ikke-student, men mot høyere leie, så er dette faktisk fullt mulig, og da heller ikke urimelig av ts å vurdere. Det skjønner du vel?

Det er ikke alle steder hvor studentboligene er fullbooket til enhver tid. Da jeg studerte i Bodø for en liten tid tilbake for eksempel, var studentboligene nærmest universiteter som regel alltid leid ut, men noen eldre boliger er godt stykke unna var det ofte mye ledig. Disse ble da ofte leid ut til ikke-studenter til en noe høyere leie. En vinn-vinn situasjon for begge parter. Synes du det er vanskelig å forstå?

Anonymkode: e7741...541

AnonymBruker
Skrevet

Bodde i studentboligen i ett år ekstra etter jeg var ferdigstudert. Måtte også bare betale 1000,- ekstra i måneden. Jeg søkte, fikk det innvilget og ble boende :)

Anonymkode: 2f3b1...0b1

AnonymBruker
Skrevet

Bodde i studentboligen i ett år ekstra etter jeg var ferdigstudert. Måtte også bare betale 1000,- ekstra i måneden. Jeg søkte, fikk det innvilget og ble boende :)

Skamløs?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Skamløs?

Skam er ikke alltid dumt. Skam hjelper oss å holde oss til vårt moralske kompass. Som for eksempel å ikke lyve og ikke snylte. Når Samskipnaden åpner for at studenter som er ferdig fortsatt kan bo, mot å betale ekstra, og man er åpen om at man ikke lengre skal studere så blir det mer riktig å si: Benytte seg av en mulighet som andre tilbyr. Altså man verken lyver eller snylter, og trenger ikke kjenne på skam. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er vel ment som en overgangsordning til man finner seg et sted. Men enkelte steder står det jo tomme studentboliger, så hvis du bor på et slikt sted, kan det jo hende du kan bo lenger. Men det er jo bare å spørre Sammen, det er mer sannsynlig at du får riktig svar fra dem.

Anonymkode: ec3b7...ec7

Skrevet

Man kan jo fint bare melde seg opp til et emne og fortsette å bo der enn så lenge. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...