AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Skrevet 19 timer siden Har ei bonusdatter på 12 år de siste to årene har vært veldig krevende da hun prøver grenser hjemme. Og det forstår jeg for hun er i den alderen. Men det verste er at hun løy igjen og igjen og igjen og igjen. Altså, sosialemedier, vape, «venner». Vi har satt grense. Hun fikk lov til snap en periode men tatt henne med at hun snakket med gutter som er respektløs og hun likte det. Hun sender bilder hvor puppen nesten viser (selv om hun har ikke så stor en). Vi har snakket om at hun ikke kan la gutter snakker sånn til henne. Hun sier hun ikke vet hvordan hun skal vise at hun bør respekteres. Pg detter har jeg forklart. Og pga dette så tok vi mobilen en periode. Også prøvde hun å øage en ny konto på vennen’s mobil og dette fant vi ut igjen. Og igjen., etter at vi forklarte til henne hvordan hun bør oppføre seg så gjenta hun det igjen og her har det skjedd mer enn 4 ganger. Så vapet hun og to uker senere gjemte hun vapen på rommet hennes og prøvde å lyve igjen. Selv om det har blitt funnet på rommet sitt. Da er det husarrest og mobilen ble fratatt. Så, var det påskeferie, hun møtt ei gamle vennine på gamle skolen som hun fikk låne en mobil hjem, og da fant jeg ut at hun lagde ny konro og bilde ble tatt på badet vårt. Hun prøvde å lyve så godt hun kunne selv om jeg har bevis på at badet så ut sånn for noen timer siden. Men nei, hun lagde løy etter løy etter løy og nå vil hun at venner også skal lyve for henne. Jeg har snakket med mannen min om dette at kanskje hun kan flytte tilbake til moren for å få en ny omgivelse. Jeg har bodd sammen med henne mer enn hun gjorde med moren og sånn seriøs så blir jeg oppgitt av hennes oppførsel. Spesielt når jeg prater med henne for hun smirker. Og jeg kjenner at det koker i meg. Men jeg føler at hun ikke har noe respekt for meg i det hele tatt Anonymkode: 804e0...df7
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Skrevet 19 timer siden Hva ville du ha gjort dersom det var din datter som utagerte på denne måten. Av og til kan det være lurt å tenke sånn. Ville du bedt henne flytte ut, når hun trenger dere som mest? Adferden hennes er bekymringsfull. Jeg ville søkt råd/hjelp fra helsestasjonen. Et foreldreveiledningskurs med dere alle, kunne nok vært lurt for å sette grenser som er hensiktsmessige og ikke minst likt i begge hjem. Anonymkode: 1f83e...4d6 11 4
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Skrevet 19 timer siden Hvis hun har bodd mesteparten av tiden med deg og ikke mor, så har jo du selv en stor skyld i at hun har blitt slik Anonymkode: 6cf25...fa8 8 6
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Skrevet 19 timer siden 12 år? Hadde tatt telefon og selve telefonnummeret bort for godt til hun var moden nok til å håndtere hele verdenen i sine hender. Det er ingen menneskerett å ha snapchat eller andre sosiale medier selv om andre har det. Heller ikke smarttelefon. Det er roten til problemet ligger. Tilgangen. Og absolutt samtaler med noen hun kan åpne seg for. For denne jenten har det ikke tipp topp. Anonymkode: 0d2f4...dda 4 3
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #5 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis hun har bodd mesteparten av tiden med deg og ikke mor, så har jo du selv en stor skyld i at hun har blitt slik Anonymkode: 6cf25...fa8 Hvorfor er det min skyld? Jeg kan ikke vel alltid blande meg for begge foreldrene er i bilde? Jeg vil ikke overstep moren for det er dems barn og ansvaret er ikke min alene. Hadde vært min egen så hadde jeg gjørt annerledes. Anonymkode: 804e0...df7 2
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva ville du ha gjort dersom det var din datter som utagerte på denne måten. Av og til kan det være lurt å tenke sånn. Ville du bedt henne flytte ut, når hun trenger dere som mest? Adferden hennes er bekymringsfull. Jeg ville søkt råd/hjelp fra helsestasjonen. Et foreldreveiledningskurs med dere alle, kunne nok vært lurt for å sette grenser som er hensiktsmessige og ikke minst likt i begge hjem. Anonymkode: 1f83e...4d6 Dette har jeg foreslått. Vi har samvær annen hver uke og egentlig så barnet hadde sagt at hun ville begynne p åskolen der moren bor men så plutselig endret hun meningen. Også ville igjen også ville ikke igjen. Anonymkode: 804e0...df7
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Skrevet 19 timer siden 12 år? Er visst normalt å pusse tennene til barna frem deles i følge enkelte på KG. Er jo i 12-13 års alderen de fleste jenter begynner å flakse døgnet rundt og ha vill og uhemmet sex med alt og alle,driter i skolen og de voksne. Bare fordi dem har hørt at jenter er mer modne enn gutter på samme alder. Anonymkode: 8468f...f3f
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #8 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): 12 år? Hadde tatt telefon og selve telefonnummeret bort for godt til hun var moden nok til å håndtere hele verdenen i sine hender. Det er ingen menneskerett å ha snapchat eller andre sosiale medier selv om andre har det. Heller ikke smarttelefon. Det er roten til problemet ligger. Tilgangen. Og absolutt samtaler med noen hun kan åpne seg for. For denne jenten har det ikke tipp topp. Anonymkode: 0d2f4...dda Vi har tatt ifra telefonen og slette appen og har skjermtid før. Til og med lærer har hun prøvd å lyve. Hun har fortalt ei vennine at hun har bodd i foster hjem og at barnevernet har tatt henne tre ganger. Det har foreldre snakket om med henne at sånn løy har en konsekvens. Og at det er greit at hun driver sånn. Har prøvd å snakke rolig, være streng. Men ingen hjalp. Jeg føler meg hjelpeløs for vi vil at hun skal ha det bra. Jeg trengte å lufte meg litt også for jeg vil ikke at det går over meg og mannen min. Anonymkode: 804e0...df7
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Skrevet 19 timer siden Mente ikke greit. Anonymkode: 804e0...df7
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #10 Skrevet 19 timer siden Dette barnet er på ville veier, etter min mening. Søk hjelp via fastlege eller helsestasjon, for her trenger dere faglig hjelp. Anonymkode: 8ec6c...b38 5 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette barnet er på ville veier, etter min mening. Søk hjelp via fastlege eller helsestasjon, for her trenger dere faglig hjelp. Anonymkode: 8ec6c...b38 Dette er det vi vurderer nå. Og vi håper at vi får hjelp så rask som mulig. Anonymkode: 804e0...df7
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #12 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette er det vi vurderer nå. Og vi håper at vi får hjelp så rask som mulig. Anonymkode: 804e0...df7 Lykke til, håper det ordner seg for dere. Anonymkode: 8ec6c...b38
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #13 Skrevet 18 timer siden Tenker det er visse ting her som er viktig å tenke over. Når begynte oppførselen, etter samlivsbruddet med foreldrene? Når du kom inn i bildet, har mor fått en ny partner? Er du nærmere barnet i alder eller far? Hvordan er det på skolen? Kan hun ha blitt utsatt for noe? Anonymkode: 99383...bc6 4
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #14 Skrevet 17 timer siden Dere har gitt husarrest, dere har fratatt henne mobil. Ingen ting av dette har fungert.. Kanskje på tide å finne på noe annet? har dere snakket MED jenta? Ikke bare kjefter og truer med konsekvenser, men virkelig pratet med henne? Hvordan har hun det egentlig? kanskje dere kan ta en telefon til Helsesykepleier, og ordne at hun kan prate med henne? Måten du skriver på virker du veldig ung? Det er helt klart at dere foreldre trenger hjelp og veiledning. Dette ville jeg absolutt tatt tak i, slik at dere kan hjelpe denne jenta best mulig. Anonymkode: a608e...beb 6 6
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #15 Skrevet 17 timer siden Det er mye straff og husarrest, får ikke inntrykk av at dere forsøker å snakke med henne. Du føler hun ikke har respekt for deg, men er det kun til deg hun lyger til, hva med faren? Anonymkode: 01ada...507 5 1
fru Alving Skrevet 17 timer siden #16 Skrevet 17 timer siden Dette er en jente som åpenbart sliter med noe, hun tester grenser, lyver og har åpenbart en form for opposisjon i seg. sansynligvis har dette noe og gjøre med at foreldrene har gått fra hverandre og at hun ikke bor hos mor. 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #17 Skrevet 17 timer siden Gang på gang søker hun oppmerksomhet og validering fra andre, attpåtil fra gutter som ikke behandler henne bra. Hun forteller dere at hun ikke vet hvordan hun kan sette sunne grenser. Her har dere jo «oppskriften» på hva hun trenger fra dere. Anonymkode: 7b439...f83 3 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Skrevet 17 timer siden Garantert adhd!! Men oppdager det ikke selv før hun er 40😅 Anonymkode: 8468f...f3f
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Garantert adhd!! Men oppdager det ikke selv før hun er 40😅 Anonymkode: 8468f...f3f Vi har forsøkt det med ppt da vi har mistanke da hun var i 1. klasse. Lærer var enig med oss med ikke ppt 🤦🏻♀️ Anonymkode: 804e0...df7
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Gang på gang søker hun oppmerksomhet og validering fra andre, attpåtil fra gutter som ikke behandler henne bra. Hun forteller dere at hun ikke vet hvordan hun kan sette sunne grenser. Her har dere jo «oppskriften» på hva hun trenger fra dere. Anonymkode: 7b439...f83 Hun får oppmerksomhet og ros når hun har gjort en god jobb vi har til og med en periode bare la være det gale hun har gjort. Når vi snakker med henne så er det oppførselen som vi prøver å snakke om og at det ikke er hun som er ugrei men det hun har gjort. Anonymkode: 804e0...df7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå