Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har vært sammen med dama i snart 2 tiår. I starten var vi ganske synkronisert sexuelt. Så kom det unger og årene gikk og sexlysten vår ble veldig usynkronisert. 

Vi har god økonomi. Bor i relativt stor leilighet med god plass og har vaskehjelp. Med andre ord, bor ganske lettstelt og romslig.

Vi lager middag og vasker klær mer eller mindre likt. Aldri noe diskusjon mellom oss hva kommer til husarbeid.

Etter noen år med usynkronisert sexlyst, tok jeg opp temaet. Har reaultert i at vi har snakket om temaet mange ganger, men for meg blir det aldri liksom noen god løsning.

Før, følte jeg meg avvist, uattraktivt og generelt hadde jeg det ikke bra med meg selv, gikk veldig innpå meg at jeg hadde lyst på henne, men hun typ aldri hadde lyst på meg. Men hun har forklart og jeg har forstått at det ikke er meg hun ikke er tiltrukket av, bare at sexlysten ikke så ofte er skrudd på. 

I senere tid har hun sluttet med prevensjon. Nå er menstruasjonssyklusen hennes ganske stabil. 1 uke i måneden har vi sex 2-3 ganger, også på hennes initiativ! Da er hun helt med og jeg føler meg så opplagt og bra på så mange måter!! Så går det 3 uker hvor det ikke skjer noen verdens ting.

Greit nok. Generelt er hyppigheten og «stabiliteten» rundt når/at vi har sex, bedre enn før. Tror jeg liker «stabilitet/rutiner». Så at vi nå kan ha sex hver 4 uker 2-3 ganger i den uka, lever jeg fint med. Her er problemstillingen/utfordringen min:

Hver måned ca 2 uker etter vi sist gjorde noe sexuelt, er det akkurat som om at energien min og humøret mitt forsvinner. Føler meg nedstemt, sliten og har det ikke bra inni/med meg selv. 

Så når vi nærmer oss 3 uker uten noen ting sexuelt og ting begynner å skje mellom oss igjen, føler jeg meg straks mye bedre på alle mulige måter, frem til neste måned igjen og knekken tar meg…

Altså, dette er rart og jeg forstår det ikke. Hvorfor får jeg denne knekken ca hver 14 dag etter sex?

Jeg tror ikke hun får gjort mer. Hun lever i sin syklus og viser at hun har lyst på meg 1 uke i måneden. Jeg må finne ut av hva jeg kan gjøre, med litt hjelp fra dette forumet kanskje, hva som kanskje må gjøres, for at jeg skal slippe denne knekken. Ganske vondt over tid, masse følelser rundt dette med sex. Er jeg sexavhengig liksom? Trenger jeg sex for å føle meg bra? Håper ikke det.

Hadde vært fint om jeg selv kunne gjort noe med eget mindset for å slippe denne månedlige nedstemtheten.

Håper jeg får frem problemstillingen på rett måte og at noen kanskje har noen gode råd :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finne på noe annet enn å tenke så mye på sex🤷‍♀️ 

Anonymkode: 49b02...7e4

• Liker 1
Skrevet

Ville pratet med en profesjonell. Utover det, er jeg usikker på hva du kan gjøre. Kanskje bruke tid på og finne på noe annet som gir deg glede, som tar tankene vekk fra sex. 

Så sexlysten hennes ble bedre da hun sluttet med hormonell prevensjon?  Er så glad for at jeg aldri har utsatt kroppen min for sånt. Det er vanlig å ha mer sexlyst under f.eks eggløsningsperioden. 

Ville kanskje også investert tid på den romantiske relasjonen deres. Invitert henne ut på dater, finne på ting sammen bare dere to, le og ha det gøy sammen, uten noe press. Bare lett, ledig og naturlig stemning. Nå vet ikke jeg hva dere gjør fra før, kanskje dere gjør mye av dette?. Hvordan er relasjonen deres, og følelsene for hverandre? 

Anonymkode: 8e177...31e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg har ingen hobbyer eller egne interessert. Engasjerer meg i barnas aktiviteter og er taxipappa. Trives godt med det, om noen år er denne perioden av livet over, så koser meg med det nå!

Har mange bekjente, men få gode venner. Synes det er vanskelig å få nye venner. Kanskje vært lettere om jeg hadde noe eget å holde på med.

Jeg vil si sexlysten ble mer konkret/følbar, for min del i hvert fall, hver 4 uke.

Vi har vært flinkere senere år, å gjøre ting bare vi. Dater. Hotellnetter. SPA. Tja, dro på shopping sammen en dag i februar, hata det, haha, men var gøy å bare gjøre noe sammen vi to. 

Kanskje jeg burde snakke med noen… Er vanskelig, dette livet. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...