Gå til innhold

Ferietips med små barn

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I sommer er barna våre tre og ett (fyller år begge to ila sommeren). Jeg kjenner jeg synes det er vanskelig å planlegge en ferie alle kan ha glede av. Hva kan man gjøre med små barn om sommeren som blir bra for alle og ikke er for ambisiøst?? Vi tør ikke dra til syden da, pga fare for hetebølger. 

Anonymkode: e91de...878

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lavterskel-ferie hjemme og/eller hos familie. Turer på stranda, skogen, lekeplasser, åpen gård, søl med vann i hagen og lukt på blomstene. Ikke stress, ikke planlegg for mye, bare ha tiiiid og fred!

Anonymkode: 5c22b...904

• Liker 3
Skrevet

Keep it simple, de er fornøyd med tur på stranden, lekeplass, lekeland o.l. :) hvor i landet bor dere?

AnonymBruker
Skrevet

Vi dro til Nederland i fjor da barna var ett. Leide sommerhus som hadde to barnesenger og to høystoler. Gangavstand til stranda. Syntes det var veldig greit. Vi gjør det samme i år, når de er 2.

Anonymkode: 0c79a...adc

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmeseire er best, med så små barn! Strandtur, plaskebasseng i hagen, masse saftis, god tid og rolig tid sammen er best

Anonymkode: 89715...8ac

AnonymBruker
Skrevet

I den alderen er de vel fornøyd så lenge dere er sammen og de har anledning til å tutle på? Er nok mer oss foreldre som vil på ferie.

Da mine var på den alderen leide vi en hytte på sørlandet, mest fordi vi voksne ville finne på noe. Vi koste oss på forskjellige lekeplasser, en tur på stranden, hadde en dag i dyreparken for å se på dyr. Dyreparken var sånn sett greit, det var vel gratis for de under 3 og de var jo gira over dyrene og likte de forskjellige tingene, men ikke så ihuga fan av noe at vi måtte rekke over alt. Lekeplassen der var helt supre, og ble vel egentlig favoritten. Men de hadde kost seg like mye på lekeplasser og en tur på stranden i egen by sånn egentlig. Ingen av de husker turen den dag i dag, men vi koste oss der og da.

Anonymkode: ef6f8...5af

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en på 1 og en på 3,5 i sommer. Skal gjøre det samme som i fjor. Hytta vår ved sjøen, besøke broren min med hans familie som også har små barn, hjem til foreldrene mine, en tur innom Kristiansand. Ingenting er låst utenom 2 netter i Kristiansand, dvs at innenfor de tre ukene vi har ferie, så kan vi gjøre om planer ved behov. Bortsett fra Dyreparken, så vil dagene gå med til strand, være hjemme, leke i vannspreder, kose seg med besteforeldre osv. lite planer og lave forventninger. Vi skal faktisk også til syden, men det er i september pga temperaturen. 

Anonymkode: 0c36c...bfb

AnonymBruker
Skrevet

Vi tar det rolig. Er hjemme, drar i lekeparken, turer i skogen, leker i hagen, besøker andre med barn, drar på åpen gård, følger med hva det er av arrangement som er egnet for barn. Vi kan og finne på å dra på dagstur til nabobyen hvor vi drar på akvarium, drar i bassenget, går i byen og treffer kjente. Nesten hvert år kjører vi til hjemplassen min som er 9 timer kjøring unna, men reiser i etapper. Bilturen er en del av ferien, så vi tar det rolig, stopper og strekker på oss når vi trenger det. Pleier å leie hytte på halvveien slik at vi slipper utålmodig unge. 

Anonymkode: d2763...f19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I sommer er barna våre tre og ett (fyller år begge to ila sommeren). Jeg kjenner jeg synes det er vanskelig å planlegge en ferie alle kan ha glede av. Hva kan man gjøre med små barn om sommeren som blir bra for alle og ikke er for ambisiøst?? Vi tør ikke dra til syden da, pga fare for hetebølger. 

Anonymkode: e91de...878

Det kommer jo helt an på hvor en bor. De som sier hjemme somre Er best bor vel gjerne et sted med sol. Er ikke så gøy når det regner hele juli og en må

være inne eller ute i surt vær med masse klær. Reis til syden og la ungene løpe rundt i bleien litt. 

Anonymkode: 4157f...14f

Skrevet

Vi leide hus i Danmark med stor (inngjerdet) hage med trampoline og plaskebasseng. Koste oss i hagen og på nærliggende parker og lekeplasser. Veldig avslappende ferie uten noe stress 🥰

AnonymBruker
Skrevet

Hjemmeferie er deilig i den alderen. Hvis dere vil ha ett avbrekk slår jeg ett slag for tingsaker familiecaming i lillesand. Den ligger rett ved sjøen, men samtidig i gå avstand til vakre lillesand. 

Anonymkode: 25a4f...9ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...