Humleguri Skrevet fredag kl. 14:22 #1 Skrevet fredag kl. 14:22 Vi skal bo en uke ved en landsby utenfor Pisa i juni/juli. Noen forslag til steder vi bør se?
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:06 #2 Skrevet lørdag kl. 06:06 Kommer an på hva dere er interessert i? Og hvem er "vi"?. Voksne? Barn? Alder? Jeg har bodd i området i flere år, og er godt kjent. Anonymkode: 54fd2...6d9 1
Humleguri Skrevet lørdag kl. 13:28 Forfatter #3 Skrevet lørdag kl. 13:28 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kommer an på hva dere er interessert i? Og hvem er "vi"?. Voksne? Barn? Alder? Jeg har bodd i området i flere år, og er godt kjent. Anonymkode: 54fd2...6d9 Vi er to voksne I 40åra og en ungdom (14-årig gutt). Vi trenger ikke masse storby osv, men gjerne landsbyer og typisk toscansk landskap. Lurer litt på Lucca og Pisa, og gjerne steder som ikke er SÅ turistifisert, gjerne autentisk Toscana. Men vet de er mye folk over alt altså.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 14:17 #4 Skrevet lørdag kl. 14:17 Cinque terre Anonymkode: 61154...61d 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 15:45 #5 Skrevet lørdag kl. 15:45 Firenze, Siena, Lucca Anonymkode: da352...f64 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:51 #6 Skrevet lørdag kl. 18:51 Humleguri skrev (5 timer siden): Vi er to voksne I 40åra og en ungdom (14-årig gutt). Vi trenger ikke masse storby osv, men gjerne landsbyer og typisk toscansk landskap. Lurer litt på Lucca og Pisa, og gjerne steder som ikke er SÅ turistifisert, gjerne autentisk Toscana. Men vet de er mye folk over alt altså. Hvilken landsby skal dere bo i? Har dere bil? (Skal dere leie bil?) Et par tips: Dra til strand og kystnære steder på ukedagene. Ikke lørdag/søndag. Bruk lørdag og søndag til å dra innover i landet. Pisa og Lucca gjør dere unna på 1 dag. Anbefaler en tur nedover mot Siena for vakkert landskap. Kjør innom Volterra. Fantastisk utsikt og fascinerende by. Men ikke bruk GPS dersom dere kjører til Volterra! Bruk gammeldags kart. GPS vil ha dere unna den mest fantastiske veien med den flotteste utsikten. Fra Volterra er det en grei rute ned til badebyer og fine strender. San Gimignano er veldig turistifisert, men greit å få med seg (ikke lørdag/søndag!) Hvis dere vil ta en real dagstur med bil, anbefaler jeg Pitigliano. Anonymkode: 54fd2...6d9 1
Humleguri Skrevet 21 timer siden Forfatter #7 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvilken landsby skal dere bo i? Har dere bil? (Skal dere leie bil?) Et par tips: Dra til strand og kystnære steder på ukedagene. Ikke lørdag/søndag. Bruk lørdag og søndag til å dra innover i landet. Pisa og Lucca gjør dere unna på 1 dag. Anbefaler en tur nedover mot Siena for vakkert landskap. Kjør innom Volterra. Fantastisk utsikt og fascinerende by. Men ikke bruk GPS dersom dere kjører til Volterra! Bruk gammeldags kart. GPS vil ha dere unna den mest fantastiske veien med den flotteste utsikten. Fra Volterra er det en grei rute ned til badebyer og fine strender. San Gimignano er veldig turistifisert, men greit å få med seg (ikke lørdag/søndag!) Hvis dere vil ta en real dagstur med bil, anbefaler jeg Pitigliano. Anonymkode: 54fd2...6d9 Hei! Vi skal bo rett utenfor Calci. (Tror det er en landsby) ved Pisa. Vi har bil, skal kjøre nedover fra Norge. Tusen takk for masse tips! 😃
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Humleguri skrev (8 timer siden): Hei! Vi skal bo rett utenfor Calci. (Tror det er en landsby) ved Pisa. Vi har bil, skal kjøre nedover fra Norge. Tusen takk for masse tips! 😃 Kjenner godt til Calci, Det er bare ca. 10 minutter fra der jeg bor nå. Det er en landsby, ja. Kanskje ikke så pittoresk og spennende, men et supert utgangspunkt for utflukter. Dersom du vil ha flere lokale tips og sånt, kan jeg kanskje skrive til deg på PM? Vil helst være anonym i tråden her. Anonymkode: 54fd2...6d9 1
Humleguri Skrevet 13 timer siden Forfatter #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjenner godt til Calci, Det er bare ca. 10 minutter fra der jeg bor nå. Det er en landsby, ja. Kanskje ikke så pittoresk og spennende, men et supert utgangspunkt for utflukter. Dersom du vil ha flere lokale tips og sånt, kan jeg kanskje skrive til deg på PM? Vil helst være anonym i tråden her. Anonymkode: 54fd2...6d9 Helt supert! Gjør gjerne det😃
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden Hei, håper det er greit at jeg skyter inn et spørsmål i tråden her? Vi skal også til Italia i sommer. 2 voksne og 2 tenåringer. Vi skal kjøre rundt i ca 2 uker, men er usikker på hvor. Steder vi vurderer er Rimini, Toscana, vestkysten Og Milano/gardasjøen. Jeg har funnet feriehus/leiligheter til leie i Toscana, men jeg synes det virker litt skummelt å leie et eget hus/leilighet i Toscana, det virker så øde? Ser for meg innbrudd, skumle ting som skjer etc og ingen/få naboer i nærheten. Føles sånn sett tryggere ut å bo på hotell i byer.. noen som har erfaringer med å leie hus i Toscana/Italia? Anonymkode: aa445...f95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå