Gå til innhold

Sint kråke - noen med erfaring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

For et år siden ga jeg noen kråker mat ganske jevnt over en periode på noen uker. Så kom våren, og jeg sluttet, for tenkte at da klarer de å finne mat selv. En av kråkene ble tydeligvis sint på meg, og fløy på meg (dunket meg i hodet) et par ganger. Etter dette holdt jeg meg unna området en god stund, og har gått der noen ganger i det siste, og det har gått bra. Men i dag fløy en kråke i meg igjen. Kan jo ikke vite at det er den samme, men sannsynligvis. 

Så, har noen erfaring med sinte kråker? Hadde jo ikke trodd at godhet skulle føre til sinne. Og kommer nok ikke til å mate kråker etter dette dessverre.

Anonymkode: a808f...f05

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok samme, ja. De husker mennesker og kjenner igjen ansikter. Men kan du ikke fortsette å mate? IKKE BRØD. Det er tomme kalorier for fugler. Og ikke salt.

Anonymkode: afcdf...3fc

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er nok samme, ja. De husker mennesker og kjenner igjen ansikter. Men kan du ikke fortsette å mate? IKKE BRØD. Det er tomme kalorier for fugler. Og ikke salt.

Grunnen til at jeg sluttet var at det ble veldig intenst. Så snart jeg kom gående hadde jeg en hel haug med kråker som fulgte etter meg. Kan ikke alltid beregne å ha mat med, og det er en vei jeg til vanlig går ofte.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det som er litt spesielt, er at jeg ser at rett etter at han har stupt i meg, så kommer det andre kråker til og liksom jager han. Så kanskje han er en bølle i kråkefamilien.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For et år siden ga jeg noen kråker mat ganske jevnt over en periode på noen uker. Så kom våren, og jeg sluttet, for tenkte at da klarer de å finne mat selv. En av kråkene ble tydeligvis sint på meg, og fløy på meg (dunket meg i hodet) et par ganger. Etter dette holdt jeg meg unna området en god stund, og har gått der noen ganger i det siste, og det har gått bra. Men i dag fløy en kråke i meg igjen. Kan jo ikke vite at det er den samme, men sannsynligvis. 

Så, har noen erfaring med sinte kråker? Hadde jo ikke trodd at godhet skulle føre til sinne. Og kommer nok ikke til å mate kråker etter dette dessverre.

Den er jo ikke sint. Den kjenner deg igjen og ber om mer mat. Du har fått deg en god og lojal venn, rett og slett! 

• Nyttig 2
Skrevet
Littelulla skrev (10 minutter siden):

Den er jo ikke sint. Den kjenner deg igjen og ber om mer mat. Du har fått deg en god og lojal venn, rett og slett! 

Signerer denne. Jeg er en kråkemater selv, og ved flere anledninger har de sneiet borti meg for å gjøre meg oppmerksom på at de er der😊 Har alltid litt nøtter i lomma i tilfelle de kommer❤️ De er ekstremt gode på å huske mennesker, og kan faktisk beskrive deg så godt til ei kråke som aldri har sett deg før, til at også den vet hvem du er(om du er snill eller slem).

Men jeg stusser allikevel litt på HI, da det høres ut som kråka går løs på deg på lik linje som ved et måkeangrep? Det hørtes veldig utypisk ut for kråke. Om det er tilfelle vil jeg anta at den er syk. Kråkene trekker seg jo heller litt unna og blir mer sky ifbm hekking.

Anonymkode: fce79...276

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

De sladrer faktisk også. Tro det eller ei.

Anonymkode: 9d1d3...16c

Skrevet

Det som er litt spesielt, er at jeg ser at rett etter at han har stupt i meg, så kommer det andre kråker til og liksom jager han. Så kanskje han er en bølle i kråkefamilien.

Kanskje den har en personlighetsforstyrrelse

Anonymkode: 180f7...438

Skrevet

"Jeg driver et lite akademi for kråker som dette. Vi legger vekt på tøff kjærlighet, daglige gjøremål og lignende".

Du må ha levd en stund for å ta den referansen...

Anonymkode: 0dc9e...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...