Gå til innhold

Tredjegangsfødende: Start/stopp av rier over flere dager?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig at tredjegangsfødende opplever at første del av fødselen starter og stopper? Ikke bare fra time til time, men fra dag til dag? Er på termin nå.

Jeg har hatt flere netter med det jeg vil karakterisere som sammentrekninger på et nivå over kynnere, i tillegg til "menssmerter". I natt kom sammentrekningene ca hvert femte minutt i minst seks timer, hver av dem varte 45-55 sekunder. Nå på dagtid er det bare "menssmerter" og enkelte sammentrekninger. 

Hjelper disse sammentrekningene på modningen? 😇

Anonymkode: c25ba...366

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Er det vanlig at tredjegangsfødende opplever at første del av fødselen starter og stopper? Ikke bare fra time til time, men fra dag til dag? Er på termin nå.

Jeg har hatt flere netter med det jeg vil karakterisere som sammentrekninger på et nivå over kynnere, i tillegg til "menssmerter". I natt kom sammentrekningene ca hvert femte minutt i minst seks timer, hver av dem varte 45-55 sekunder. Nå på dagtid er det bare "menssmerter" og enkelte sammentrekninger. 

Hjelper disse sammentrekningene på modningen? 😇

Anonymkode: c25ba...366

Lurer på det samme da jeg har termin om en uke med nr 3.. Hører mange som sier de går så lenge sånn av og på. 

leste også at det kan være vanlig, at kroppen kan gå litt av og på før det plutselig sier «pang»💥🥲

Anonymkode: fc11f...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som maserier, dette er veldig vanlig for flergangangs. Jeg var i hvertfall veldig moden til termin, og hadde det slik fra uke 34 hver natt ca.

Anonymkode: ec643...e3b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk sånn i tre uker med andremann 😬 Ikke noe gøy. Kom inn på kontroll 41+0 på sykehuset, da hadde jeg 5 cm åpning - men var ikke i fødsel ennå 😐 Men de tok vannet da og hun var ute 1,5 time etterpå så det hadde jo gjort nytten da!

Anonymkode: 19552...22e

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det slik med både nummer to og nummer tre, verst med nummr to. Gang nummer tre visste jeg mer hva det var, og sa til min mann at jeg ville kjenne når det skjedde på «ekte». Men hadde maserier rundt fire-fem timer gjentatte ganger i løpet av de siste ukene. Fryktelig irriterende, men kjenner på kroppen når det dabber av (og fulgte alltid med på klokken, dabbet alltid av etter fire-fem timer) mens når det skjer på ekte så var det som å skru på en knapp etter en runde med slike rier. Når det først da skjedde så gikk fødsel ganske raskt (rundt to timer aktiv fødsel). 

Anonymkode: 54d55...e67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...