Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet at ofte kommer utbetalingsmelding på NAV ofte noen timer eller dager før man har pengene på konto 

men hender det at pengene kommer inn før det kommer utbetalingsmelding? 

Anonymkode: 7465a...3f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja,har opplevd det ved sykepenger for noen år tilbake. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uten unntak hos meg.

Anonymkode: b29e6...f8d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg vet at ofte kommer utbetalingsmelding på NAV ofte noen timer eller dager før man har pengene på konto 

Jeg hadde AAP og Uføretrygd i 5-6 år før jeg ble alderspensjonist.  AAP var mye stress og rot, med penger annenhver uke, og da fulgte jeg ikke med på om det lå utbetalingsmeldinger på min side.  Jeg sendte jo meldingskort i helgen, og pengene kom på mandager.  Men på utbetalinger som har fast garantidato på den 20. i måneden, ufør/pensjon, har det aldri skjedd at pengene har kommet på konto før utbetalingsmeldingen.  Det var vanlig at utbetalingsmeldingen ble tilgjengelig 7 dager før, men nå er dette kortet ned til 5 dager tror jeg.  Jeg vet ikke hvordan det er med andre typer av ytelser som barnetrygd, pleiepenger, sosial osv.

Skrevet
Perine skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde AAP og Uføretrygd i 5-6 år før jeg ble alderspensjonist.  AAP var mye stress og rot, med penger annenhver uke, og da fulgte jeg ikke med på om det lå utbetalingsmeldinger på min side.  Jeg sendte jo meldingskort i helgen, og pengene kom på mandager.  Men på utbetalinger som har fast garantidato på den 20. i måneden, ufør/pensjon, har det aldri skjedd at pengene har kommet på konto før utbetalingsmeldingen.  Det var vanlig at utbetalingsmeldingen ble tilgjengelig 7 dager før, men nå er dette kortet ned til 5 dager tror jeg.  Jeg vet ikke hvordan det er med andre typer av ytelser som barnetrygd, pleiepenger, sosial osv.

Jeg får alltid inn den 19. på konto jeg, selv om det står 20. i oversikten. Dette er fordi NAV stort setter alltid betaler en dag tidligere, fordi det garantert skal være inne til den 20. Og jeg vet at det er forskjell på når vi får det på konto, alt etter hvilken bank mottakeren bruker. Men denne mnd så tror jeg ikke det kommer før den 20., og det er på en mandag. Det har i hvert fall vært sånn de gangene den 20.faller på en mandag.

Anonymkode: 9a9c1...c76

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg får alltid inn den 19. på konto jeg, selv om det står 20. i oversikten. Dette er fordi NAV stort setter alltid betaler en dag tidligere, fordi det garantert skal være inne til den 20. Og jeg vet at det er forskjell på når vi får det på konto, alt etter hvilken bank mottakeren bruker. Men denne mnd så tror jeg ikke det kommer før den 20., og det er på en mandag. Det har i hvert fall vært sånn de gangene den 20.faller på en mandag.

Det var ikke det jeg snakket om.  Noen dager før dette, så kan vi jo logge inn på Min side på navs nettside og se det neste beløpet som blir utbetalt til konto og datoen for dette.  Der kan vi også finne oversikt over hva vi har fått, betalt i skatt osv for tidligere måneder.

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ja, visse utbetalinger kommer på konto før de vises inne på nav. Bl.a aap.

Anonymkode: e900a...f52

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Da har du neppe sjekket på utbetalingsmeldingene eller forventet overføring til din bank. Det skjer aldri at det står 20, pengene skal være på konto innen 20.  det står senest 19. 

Anonymkode: 1280b...455

Skrevet

Hva med sykepenger?

Skrevet

Med andre ord, går du på nav.no så ser du allerede at neste utbetaling av trygd er 17. april.

Anonymkode: 8ddd9...04c

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Med andre ord, går du på nav.no så ser du allerede at neste utbetaling av trygd er 17. april.

Anonymkode: 8ddd9...04c

Er sykepenger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...