AnonymBruker Skrevet i går, 10:01 #1 Skrevet i går, 10:01 Vurderer hjemmeskole fordi ett av barna mine ikke fungerer i skolesammenheng. Det er en lang og komplisert historie om hvorfor det er slik, og ikke noe jeg ønsker å legg ut om her. Barnet har ADHD, og trenger altfor tett oppfølging av skolen til at hen kan fortsette på vanlig skole. Vurderer derfor hjemmeskole, i samarbeid med pappaen til barnet og annen slekt som skal bidra for å få alt til å gå opp. Har relativt stort nettverk, så er ikke bekymret for at barnet skal bli isolert, men er veldig bekymret for hvordan følge opp det faglige. Er det noen med erfaring om hvordan dette følges opp med f.eks. privat ekstra lærer? Eller hvordan har andre som har hatt barn i hjemmeskole løst dette? Anonymkode: 2aad3...e2b 1
AnonymBruker Skrevet i går, 12:14 #2 Skrevet i går, 12:14 Foreslår at du tar kontakt med norsk hjemmeundervisningsforbund, så får du prate med noen som har drevet på med dette en stund Anonymkode: 8e9a9...ebf 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:01 #3 Skrevet i går, 13:01 Det finnes facbookgrupper på dette temaet. Jeg ville spurt der istedenfor her. Når det er sagt. Vi vurderte hjemmeskole for vår sønn fordi det fungerte så dårlig på skolen. Men vi slo det fra oss siden det ville ta for mye ressurser fra oss. Vi bytta skole istedenfor og ble møtt på en helt ny måte på ny skole som gjorde at sønnen vår klarte å fullføre barneskolen og delta i undervisning. Etter utredning viste det seg at han er på autismespekter, og det var nok derfor det funka så dårlig på gammel skole. På den nye skolen ble han møtt med respekt og undring. Ikke tvang og krav som de forsøkte på den første skolen. Anonymkode: b808c...eb9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå