AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #21 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke legg skylden på TS da. Alle kan gjøre dårlige valg, og hun prøver jo virkelig å snu situasjonen. Prøv å være litt raus mot andre og heller gi råd enn å døm. Anonymkode: a2178...cf0 Det er ingen råd å gi. Han ønsker ikke endre og hun visste det. Hva tenker du vi skal råde henne til? Beste rådet er: Lytte til det folk sier, slutte å ha forventninger om å skulle endre den som ikke vil og ta valg ut fra det hun faktisk vet - og ikke ta valg ut fra det hun tenker hun kan endre i et menneske. Sånn. Det var dagens råd. Anonymkode: 2418a...2d2 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #22 Skrevet 8 timer siden Du kommer til å bli skilt så gå heller nå før ungen blir født Anonymkode: 515f8...8b5
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #23 Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er dette en grunn til samlivsbrudd! Hjelpe meg! Det er selvsagt ikke sunt å røyke, og jeg likte ikke da mannen gjorde det, men å velge å gå fra mannen din fordi han røyker, er for drøyt! Anonymkode: a005e...991 Man skal selvfølgelig ikke gå for samlivsbrudd pga noe på et nettforum, men for meg hadde det at han aktivt forgifter seg selv, meg og barnet vårt uten å være villig til å ta hensyn for å minimere skaden vært grunn til å seriøst revurdere forholdet. Hadde han selv foreslått å f.eks sove separat i nyfødtfasen og vaske hendene etter hvert røyk, hadde det vært formildende. Men han her vil bare ture frem som om røyk er uproblematisk på alle måter uten konsekvenser. Da er han etter min mening verken omsorgsfull eller ansvarlig. Anonymkode: 9a0a4...b0c
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #24 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Han der VIL røyke. Han gjør alt han kan for å forsvare at han skal fortsette å røyke, også rundt en sårbar baby. Forsøk en siste gang å få ham med til jordmor/fastlege for å få en lekse, men hvis det ikke fungerer må du bestemme deg om dette er noe du vil at barnet ditt skal vokse opp med. Anonymkode: 9a0a4...b0c 👆🏻 Anonymkode: 3df3a...394
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #25 Skrevet 6 timer siden Men altså når det kommer til det praktiske med å ta seg av barna, så røyket jo våre foreldre og besteforeldre som bare det, og de klarte fortsatt å ta seg av barna. Han får finne sine praktiske løsninger. Når det kommer til giftstoffer osv så får dere bare fortsette å krangle. Jeg tror også at en del av de studiene er helt ekstremt overdrevet. Men det hadde vært uaktuelt å komme med røykehender til min baby også. Som andre her sier så vil han røyke. Og det er fair det. Jeg vil også snuse. Det er godt, øker konsentrasjonen og gir ro. Og du visste det jo fra før av. Om han er utlending så er dette en så dyp del av kulturen at du kommer aldri til å klare å overtale han til å slutte. Er han etnisk norsk, så kanskje. Anonymkode: fc96d...d99
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #26 Skrevet 4 timer siden Dette er 100% din feil ts. Du valgte å lage barn med en som sa han ikke ville slutte å røyke. Du kan ikke komme å klage etterpå da.. Du har valgt å sette deg selv og det kommende barnet i denne situasjonen. Anonymkode: 0ed98...f47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå