Gå til innhold

De rikeste kjører mest bil

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rånerene kjører mest bil

Anonymkode: c1e7b...6f5

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tullball. Hvor mange er det ikke som drifter(selvstendig) sine tunge kjøretøy selv? Hvor mange er ikke rørleggere, snekkerbedriifter m.m? Hvor mange gårder med skurtreskere og traktorer finnes det ikke landet? Og hva med de i vårt land som bor utenfor rekkevidde av el-bil bruk?

Det er sikkert fler jeg ikke kommer på. Og alle disse er altså millionærer?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har dårlig råd, så har ikke råd til bil. 

Anonymkode: 50941...b9f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
PITTY skrev (1 minutt siden):

Tullball. Hvor mange er det ikke som drifter(selvstendig) sine tunge kjøretøy selv? Hvor mange er ikke rørleggere, snekkerbedriifter m.m? Hvor mange gårder med skurtreskere og traktorer finnes det ikke landet? Og hva med de i vårt land som bor utenfor rekkevidde av el-bil bruk?

Det er sikkert fler jeg ikke kommer på. Og alle disse er altså millionærer?

Vel, hadde det vært disse som primært fikk avgiftslette, hadde diskusjonen vært en annen. 

Denne statestikken handler om noe helt annet, men den handler heller ikke egentlig om rike. eller bensin. 

TS har ikke lest sin egen kilde. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Senterpartiet er så ivrige

Det handler også om distriktspolitikk. For oss som bor på bygda uten kollektivtransport og må kjøre mange mil til jobb, til treningstilbud til barna mm. Og det handler om landbruket.

Når det er sagt: Den såkalte krisepakken om drivstoffprisene var bare fjottete. De skulle brukt mer tid og heller kommet opp med noe som faktisk kunne gjort det litt bedre eller billigere. For eksempel bedre pendlerfradrag eller økt kjøregodtgjørelse, eller noe slikt. Jeg vet ikke? Men i suse ut mange millioner og diselprisene er nesten akkurat like høy (var på 28 kroner her i går). Meningsløst..... 

Anonymkode: 6666d...002

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette var tall fra 2021, midt i koronatiden der de fleste unngikk kollektivtrafikk, og jeg er ikke så sikker på at tallene er like gyldige i dag.

Men ja, de rikeste familiene har ofte tilgang på flere biler, og dermed vil nok husholdningen ha et høyere kilometerantall enn de husholdningene som kun har en bil.  For en-bils-familier er det gjerne slik at når et husstandsmedlem bruker denne, må resterende bruke kollektivtrafikk.

Dette har likevel ikke noe med avgiftspolitikken å gjøre.

Anonymkode: c4735...4a4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en BMW IX Drive 60, og tjener mer enn normalt. Ja, jeg kjører mye, men den er jo elektrisk. Så vi har blitt sponset i hode og ræva av den norske stat. Hvor mange rike kjører diesel egentlig privat? Jeg har lite tro på det du skriver. Jeg bryr oss egentlig ikke om dieselprisen har gått opp, bortsett fra at den rammer næringslivet så hardt, som igjen kan ramme firmaet mitt. Det er en bekymring. Venner av oss med dårlig råd har ikke hatt råd å kjøpe seg elektrisk, de har en gammel dieselbil som sluker drivstoff. 

Men  de som har lastebiler, transport, de som har et lite firma der de bruker mye diesel- alle disse blir rammet. De har inngått kontrakter, og nå bruker de mer på drivstoff slik at de egentlig taper penger på kontraktene. 

Jeg husker da jeg jobbet i en stor bedrift og det var varslet bompenge-protester, og en mindre sympatisk sjef sa; Det er bare fint med bompenger, for da kanskje slipper vi kø om morgenen, så kan jeg komme meg fortere på jobb. Han hadde jo ikke problemer med å betale bompengene, men ville ha fattigfolk av veiene.. 

Anonymkode: ad778...745

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er dumt å kjøre annet enn elektrisk i dag, spesielt for fattigfolk. Vår første LEAF kostet bare 60000 brukt allerede i 2017. Kan ikke tror hvor sinnsykt mye penger vi har spart på å kjøre elektrisk. 

Anonymkode: c6f98...728

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er dumt å kjøre annet enn elektrisk i dag, spesielt for fattigfolk. Vår første LEAF kostet bare 60000 brukt allerede i 2017. Kan ikke tror hvor sinnsykt mye penger vi har spart på å kjøre elektrisk. 

Men når det blir krig og Putin bomber strømforsyningen så sliter du..

Anonymkode: f74e8...15f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette var tall fra 2021, midt i koronatiden der de fleste unngikk kollektivtrafikk, og jeg er ikke så sikker på at tallene er like gyldige i dag.

Men ja, de rikeste familiene har ofte tilgang på flere biler, og dermed vil nok husholdningen ha et høyere kilometerantall enn de husholdningene som kun har en bil.  For en-bils-familier er det gjerne slik at når et husstandsmedlem bruker denne, må resterende bruke kollektivtrafikk.

Dette har likevel ikke noe med avgiftspolitikken å gjøre.

Anonymkode: c4735...4a4

Tull! Uansett hvordan du snur og vender på det, er det de rikeste som høyeste forbruk. Ikke bare bilkjøring, men absolutt alt!

Anonymkode: 5e257...88f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tull! Uansett hvordan du snur og vender på det, er det de rikeste som høyeste forbruk. Ikke bare bilkjøring, men absolutt alt!

Anonymkode: 5e257...88f

Og det har du faktisk helt rett i!! De har pengene og de kjøper dermed også aller mest. Det sier seg selv. 

Anonymkode: 5ea92...acd

AnonymBruker
Skrevet

Ja,og samtidig de største bidragsyterne i samfunnet så bidragsnyterene kan oppretholde den levestandarden vi har.....

Anonymkode: a3c2c...b1c

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Og bra er det, ellers hadde det ikke blitt penger til uføretrygd etc etc.. 

Anonymkode: 221c6...ea1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal vi seriøst ha denne samtalen her inne igjen? Putin har allerede bombet et land sin strømforsyning. Og hva gjør dette landet? Importerer all slags billige elbiler fra hele kontinentet...fordi strøm kan du produsere selv med rimelige paneler. Drivstoffproduksjon som krigsviktig næring vil ikke nå vanlige folk. Det vet jo allerede fra før?

Dessuten...er det ikke krig i Norge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis Putin (eller Trump) angriper Norge gjetter jeg at det første som ryker er olje-infrastrukturen..

Jeg har solceller på taket, så kan hende jeg får god plass på veien med elbilen min 😏

Anonymkode: 43e98...67f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...