Gå til innhold

Arrestert i USA

Fremhevede innlegg

Skrevet
Blåsippa skrev (3 minutter siden):

Synes bare det er så tullete med tanke på all åpenbar kriminalitet som henlegges før det blir gjort noe som helst, selv om det er konkrete bevis der. Så bl.a. en dokumentar på Netflix i kveld hvor en sektleder snakket om hvordan han misbrukte barn. Men innspilling/filming av innrømmelsen samt to vitner var ikke nok til at politiet grep inn. 

Hadde de bevis på at han misbrukte barn da?

Anonymkode: 521f4...8d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøring i påvirket tilstand er jo veldig lett å bevise 

Anonymkode: e2468...dee

Ja, flott at alle som beviselig kjører i fylla blir tatt.

Skrevet
Blåsippa skrev (1 minutt siden):

Ja, flott at alle som beviselig kjører i fylla blir tatt.

Ja det er veldig bra og håper det slås enda hardere ned på ruskjøring enn det allerede blir gjort 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde de bevis på at han misbrukte barn da?

"Den falske profeten" på Netflix. Ja, jeg mener at politiet burde ha grepet inn på bakgrunn av informasjonen de fikk for å forhindre at 10-åringer blir giftet bort og voldtatt. 

• Liker 1
Skrevet
Blåsippa skrev (2 minutter siden):

"Den falske profeten" på Netflix. Ja, jeg mener at politiet burde ha grepet inn på bakgrunn av informasjonen de fikk for å forhindre at 10-åringer blir giftet bort og voldtatt. 

Åja ok, det er Samuel Bateman du snakker om.

Han som fikk 50 år i fengsel.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva du synes er så vilt og utrolig med denne historien at du lager tråd om den?

Eneste jeg tenker på er at det må være kjipt å miste 3 dager av ferien. Men samtidig litt kult å ha sett fengslene fra innsiden, så er jo en opplevelse som ikke så mange har.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I Venezuela beordret Maduro politiet å kjøre gjennom folkemengder med pansrede kjøretøy hver gang det var protester, i Iran skyter de ned flere titusenvis av protestanter hvert år, men Trump er den slemme amiirite?

Du har rett angående usa, men du er et like stort offer som den du diskuterer med for propaganda den andre veien. Aktiv på Document?

Anonymkode: 84295...0d7

AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (7 timer siden):

Akkurat det kan jeg forstå. Jeg kunne sikkert etter noen glass vin i et ubetenksomt øyeblikk gjort det samme selv, men hadde jeg blitt arrestert for min egen dumskap hadde jeg skyldt på meg selv, ikke på myndighetene.

For all del, hun hadde sikkert ingen intensjon om å kjøre eller gjøre noe som er kriminelt, men de fleste kriminelle bedyrer vel sin egen uskyld og politiet kan selvsagt ikke bare ta det for god fisk.

Kjedelig sak, men ikke noe å kritisere USA for.

Dette var egentlig ikke ment som kritikk av USA som sådan selv om hun sier hun ikke vil eller kan dit igjen. Jeg skal dit selv i september og ser frem til det. Det var der det skjedde, og der håndteres dette tydeligvis strengt. Hun var full og tenkte vel ikke helt klart. Det innrømmet hun jo også. Intensjonen var aldri å kjøre. Slik jeg kjenner henne er jeg sikker på at hun ikke ville gjort det. Tror ikke hun hadde fått den behandlingen i Norge. Jeg tror man slipper både timer i håndjern og overnatting hos politiet her selv om jeg ikke har erfaring med det. 

Anonymkode: 854ab...ebd

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart at hun satte seg i bilen. Det er ulovlig også her, og når man vet hvordan politiet i usa noen ganger farer frem….skjønner generelt ikke at folk ønsker å reise til usa. Men akkurat dette var ikke så veldig rart eller sjokkerende….

Anonymkode: 5b210...7a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette må være et mareritt. Jeg fikk lov å gjengi den anonymt. Jeg hørte en historie om noe som skjedde i høst med en gammel kollega. Hun er vel rett over 60 nå og verdens herligste dame, virkelig den siste jeg ser for meg i denne situasjonen. Men hun havnet altså i et skikkelig amerikansk mareritt!

Hun og hennes amerikanske venn hadde leid bil på ferie i USA, og en kveld fikk hun beskjed fra hotellet om at bilen sto foran en brannhydrant og måtte flyttes. Siden hun hadde tatt seg noen glass, sa hun rett ut at hun ikke kunne kjøre. Personalet sa da at hun bare skulle vente ved bilen, så skulle de flytte den for henne. Hun satte seg i førersetet for å vente, og rett etterpå sto politiet der.

I USA er det tydeligvis nok til å bli tatt for fyllekjøring, uansett om du faktisk kjører eller ikke – så lenge du har nøklene og sitter i førerstolen, er du i kontroll av bilen i deres øyne. Det som skjedde etterpå er helt vilt. Hun måtte foreta tester som balanser på en strek, ta på nesa, stå på ett ben også videre. Det feilet jo hun glatt da hun var beruset.

Etter testen ble hun lagt i håndjern bak på ryggen og  ble sittende sånn i baksetet på politibilen over en time, for så å sitte slik i nesten 2 timer på politistasjonen mens de utførte blåsetest og masse venting. Siden dette var en fredag, ble hun kjørt til en varetekt celle hvor hun satt helt til mandag ettermiddag fordi alt av domstoler var helgestengt, og hun måtte ha kausjon som dommeren måtte fastslå. Som av alle ting var 0$.

Hver eneste gang hun skulle flyttes på inne i fengselet, ble hun påsatt håndjern bak på ryggen igjen. Det mest ydmykende var visst mandagen da hun skulle i retten. Hun ble vekket klokken seks om morgenen og lenket opp med både håndjern festet til en kjetting rundt livet og fotlenker. I denne tilstanden, iført full oransje fangedrakt, måtte hun og de andre fangene gå 200 meter over en offentlig parkeringsplass og gaten utenfor rettsbygningen. Hun fortalte at det var helt forferdelig å se vanlige folk på gaten stå og stirre mens de kom subbende forbi i lenkene sine. Hun følte seg fullstendig utstilt som en morder foran gud og hvermann.

Hun slapp ut mandag ettermiddag med en bot og kjøreforbud i USA. Hun tar det heldigvis med mye selvironi i dag. Men hun kommer aldri, til å dra tilbake til USA igjen! Hun kommer vel kanskje ikke inn igjen heller om hun hadde villet. Dette er vel ikke noe man vil oppleve? For et mareritt...

Eh, det kan skje her også? Du skal ikke sitte i førersetet overhodet som beruset. 

Anonymkode: df673...a37

Skrevet (endret)

Mange her skriver at dette kunne skjedd her også, men det står ingenting om dette i Vegtrafikkloven. Siden hun ikke hadde nøklene i bilen, ville neppe norsk politi tolket det som et lovbrudd. Jeg aner ikke hvordan dette er i USA, men antakelig er lovene ulike fra stat til stat.

EDIT: Jeg ser jeg leste litt feil. Hun hadde med seg nøklene, men de sto ikke i. Da er det mer en gråsone i Norge også, men hun hadde neppe fått en så hardhendt behandling.

Endret av Pawn Hearts
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette var egentlig ikke ment som kritikk av USA som sådan selv om hun sier hun ikke vil eller kan dit igjen. Jeg skal dit selv i september og ser frem til det. Det var der det skjedde, og der håndteres dette tydeligvis strengt. Hun var full og tenkte vel ikke helt klart. Det innrømmet hun jo også. Intensjonen var aldri å kjøre. Slik jeg kjenner henne er jeg sikker på at hun ikke ville gjort det. Tror ikke hun hadde fått den behandlingen i Norge. Jeg tror man slipper både timer i håndjern og overnatting hos politiet her selv om jeg ikke har erfaring med det. 

Hvis hun var så beruset som du skriver i HI at hun var, hadde det skjedde her også 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis hun var så beruset som du skriver i HI at hun var, hadde det skjedde her også 

Jeg tror ikke en samarbeidsvillig dame på 60 ville fått på håndjern bak på ryggen og resten hun opplevde om det var i Norge. Jeg har ikke blitt arrestert selv så ingen erfaring. Det er mulig det er standard prosedyre her også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...