AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #1 Skrevet 13 timer siden Dette må være et mareritt. Jeg fikk lov å gjengi den anonymt. Jeg hørte en historie om noe som skjedde i høst med en gammel kollega. Hun er vel rett over 60 nå og verdens herligste dame, virkelig den siste jeg ser for meg i denne situasjonen. Men hun havnet altså i et skikkelig amerikansk mareritt! Hun og hennes amerikanske venn hadde leid bil på ferie i USA, og en kveld fikk hun beskjed fra hotellet om at bilen sto foran en brannhydrant og måtte flyttes. Siden hun hadde tatt seg noen glass, sa hun rett ut at hun ikke kunne kjøre. Personalet sa da at hun bare skulle vente ved bilen, så skulle de flytte den for henne. Hun satte seg i førersetet for å vente, og rett etterpå sto politiet der. I USA er det tydeligvis nok til å bli tatt for fyllekjøring, uansett om du faktisk kjører eller ikke – så lenge du har nøklene og sitter i førerstolen, er du i kontroll av bilen i deres øyne. Det som skjedde etterpå er helt vilt. Hun måtte foreta tester som balanser på en strek, ta på nesa, stå på ett ben også videre. Det feilet jo hun glatt da hun var beruset. Etter testen ble hun lagt i håndjern bak på ryggen og ble sittende sånn i baksetet på politibilen over en time, for så å sitte slik i nesten 2 timer på politistasjonen mens de utførte blåsetest og masse venting. Siden dette var en fredag, ble hun kjørt til en varetekt celle hvor hun satt helt til mandag ettermiddag fordi alt av domstoler var helgestengt, og hun måtte ha kausjon som dommeren måtte fastslå. Som av alle ting var 0$. Hver eneste gang hun skulle flyttes på inne i fengselet, ble hun påsatt håndjern bak på ryggen igjen. Det mest ydmykende var visst mandagen da hun skulle i retten. Hun ble vekket klokken seks om morgenen og lenket opp med både håndjern festet til en kjetting rundt livet og fotlenker. I denne tilstanden, iført full oransje fangedrakt, måtte hun og de andre fangene gå 200 meter over en offentlig parkeringsplass og gaten utenfor rettsbygningen. Hun fortalte at det var helt forferdelig å se vanlige folk på gaten stå og stirre mens de kom subbende forbi i lenkene sine. Hun følte seg fullstendig utstilt som en morder foran gud og hvermann. Hun slapp ut mandag ettermiddag med en bot og kjøreforbud i USA. Hun tar det heldigvis med mye selvironi i dag. Men hun kommer aldri, til å dra tilbake til USA igjen! Hun kommer vel kanskje ikke inn igjen heller om hun hadde villet. Dette er vel ikke noe man vil oppleve? For et mareritt... Anonymkode: 854ab...ebd 6
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Skrevet 13 timer siden Kanskje sette seg inn både i lokale lover og hvilke motbydelige land man velger å bruke penger i. Anonymkode: 84295...0d7 12 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden Kan ikke skylde på noen andre enn seg selv. Anonymkode: a8f14...99e 4 3
senior Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Man skal ikke sette seg i bilens førersete med bilnøklene når man er full . . . . Det gjelder i Norge også . . Men i Norge slipper du håndjern, men ikke straffen. 11 4
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #5 Skrevet 13 timer siden Er da vel ca. ingen land i verden hvor dette ikke er tilfellet? Anonymkode: 521f4...8d6 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #6 Skrevet 13 timer siden senior skrev (7 minutter siden): Man skal ikke sette seg i bilens førersete med bilnøklene når man er full . . . . Det gjelder i Norge også . . Men i Norge slipper du håndjern, men ikke straffen. Nettopp, og når ble det "helt vilt" å måtte balansere på en strek og stå på ett ben? Siden historien er så overdrevet, tipper jeg den er kokt opp for å skremme folk fra å reise til USA. Anonymkode: c4184...4b0 1
Wilma89 Skrevet 13 timer siden #7 Skrevet 13 timer siden Syns vell egentlig ikke dette var en vill historie. Hva annet forventer man i usa? 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #8 Skrevet 13 timer siden Forklarte ikke personale hva som var greia? Det er USA, så ingen burde blitt overrasket. Samtidig, så er jeg enig i at dette var ekstremt! Anonymkode: 2e4d1...077 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #9 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Dette må være et mareritt. Jeg fikk lov å gjengi den anonymt. Jeg hørte en historie om noe som skjedde i høst med en gammel kollega. Hun er vel rett over 60 nå og verdens herligste dame, virkelig den siste jeg ser for meg i denne situasjonen. Men hun havnet altså i et skikkelig amerikansk mareritt! Hun og hennes amerikanske venn hadde leid bil på ferie i USA, og en kveld fikk hun beskjed fra hotellet om at bilen sto foran en brannhydrant og måtte flyttes. Siden hun hadde tatt seg noen glass, sa hun rett ut at hun ikke kunne kjøre. Personalet sa da at hun bare skulle vente ved bilen, så skulle de flytte den for henne. Hun satte seg i førersetet for å vente, og rett etterpå sto politiet der. I USA er det tydeligvis nok til å bli tatt for fyllekjøring, uansett om du faktisk kjører eller ikke – så lenge du har nøklene og sitter i førerstolen, er du i kontroll av bilen i deres øyne. Det som skjedde etterpå er helt vilt. Hun måtte foreta tester som balanser på en strek, ta på nesa, stå på ett ben også videre. Det feilet jo hun glatt da hun var beruset. Etter testen ble hun lagt i håndjern bak på ryggen og ble sittende sånn i baksetet på politibilen over en time, for så å sitte slik i nesten 2 timer på politistasjonen mens de utførte blåsetest og masse venting. Siden dette var en fredag, ble hun kjørt til en varetekt celle hvor hun satt helt til mandag ettermiddag fordi alt av domstoler var helgestengt, og hun måtte ha kausjon som dommeren måtte fastslå. Som av alle ting var 0$. Hver eneste gang hun skulle flyttes på inne i fengselet, ble hun påsatt håndjern bak på ryggen igjen. Det mest ydmykende var visst mandagen da hun skulle i retten. Hun ble vekket klokken seks om morgenen og lenket opp med både håndjern festet til en kjetting rundt livet og fotlenker. I denne tilstanden, iført full oransje fangedrakt, måtte hun og de andre fangene gå 200 meter over en offentlig parkeringsplass og gaten utenfor rettsbygningen. Hun fortalte at det var helt forferdelig å se vanlige folk på gaten stå og stirre mens de kom subbende forbi i lenkene sine. Hun følte seg fullstendig utstilt som en morder foran gud og hvermann. Hun slapp ut mandag ettermiddag med en bot og kjøreforbud i USA. Hun tar det heldigvis med mye selvironi i dag. Men hun kommer aldri, til å dra tilbake til USA igjen! Hun kommer vel kanskje ikke inn igjen heller om hun hadde villet. Dette er vel ikke noe man vil oppleve? For et mareritt... Anonymkode: 854ab...ebd Dette kan du bli i Norge også Anonymkode: e2468...dee 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Jeg haddd følt meg tryggere i Kongo enn i dagens usa. Et land fult av gærninger, politier dreper deg jo bare du ser på dem. Anonymkode: 6ffa2...1d6 6
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg haddd følt meg tryggere i Kongo enn i dagens usa. Et land fult av gærninger, politier dreper deg jo bare du ser på dem. Anonymkode: 6ffa2...1d6 Du høres ut som du er brutalt hjernevasket av propaganda. Anonymkode: 521f4...8d6 3
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du høres ut som du er brutalt hjernevasket av propaganda. Anonymkode: 521f4...8d6 Trenger ikke propaganda , det er bare å se og lese og følge med. Er nok du som er delulu som ikke aksepterer sannheten om dt USA er et terror regime som dreper sine egne ( svarte og hvite) vi så jo det i de opptøyene som var nå nylig. Anonymkode: 6ffa2...1d6 5
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #13 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Trenger ikke propaganda , det er bare å se og lese og følge med. Er nok du som er delulu som ikke aksepterer sannheten om dt USA er et terror regime som dreper sine egne ( svarte og hvite) vi så jo det i de opptøyene som var nå nylig. Anonymkode: 6ffa2...1d6 Og hva er ikke det om ikke propaganda? Anonymkode: e2468...dee
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #14 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Forklarte ikke personale hva som var greia? Det er USA, så ingen burde blitt overrasket. Samtidig, så er jeg enig i at dette var ekstremt! Anonymkode: 2e4d1...077 De sa bare hun skulle gå til bilen å vente. Hun tenkte vel ikke over at hun ikke kunne sette seg ned i førersetet. Hun hadde ikke nøklene i heller. Anonymkode: 854ab...ebd
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #15 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De sa bare hun skulle gå til bilen å vente. Hun tenkte vel ikke over at hun ikke kunne sette seg ned i førersetet. Hun hadde ikke nøklene i heller. Anonymkode: 854ab...ebd Du skal jo være ganske idiot for å sette deg beruset i førersetet på en bil, da. Selvfølgelig er det da mulig at noen vil oppfatte situasjonen som et forsøk på å føre bil. Selv i Norge er det også straffbart å «forsøke å føre» motorvogn i påvirket tilstand. Her forsøkte hun ikke å føre, men hvis man setter seg i førersetet med nøkkel i hånd kan det nå også fremstå slik. Og her var man tilsynelatende et knepp strengere. Det ble jo en voldsomt dramatisk greie, det her, men det her er jo ikke akkurat en situasjon normalt utrustede folk risikerer å havne i. Anonymkode: 32a8f...1a2 3 1
Jdz Skrevet 12 timer siden #16 Skrevet 12 timer siden Det er helt legitimt å kritisere USA, men dette er en ikke-sak. Det kunne sannsynligvis skjedde hvor som helst, også i Norge. Jeg har faktisk hørt flere historier med likhetstrekk med opphav fra Norge. Hva tenker du at politiet skal gjøre når de påtreffer en beruset person som sitter bak rattet i en bil og tillegg blokkerer en brannhydrant? Sitat - Nei herr Konstabel, jeg sitter bare her. Jeg har ikke kjørt, jeg lover. - Å nei men da så. Beklager misforståelsen og god kveld videre. 👆 Ikke noe sted i verden ville dette vært utfallet, heller ikke i Norge. 1 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #17 Skrevet 12 timer siden Jdz skrev (6 minutter siden): Det er helt legitimt å kritisere USA, men dette er en ikke-sak. Det kunne sannsynligvis skjedde hvor som helst, også i Norge. Jeg har faktisk hørt flere historier med likhetstrekk med opphav fra Norge. Hva tenker du at politiet skal gjøre når de påtreffer en beruset person som sitter bak rattet i en bil og tillegg blokkerer en brannhydrant? 👆 Ikke noe sted i verden ville dette vært utfallet, heller ikke i Norge. Hun trodde vel selv hun gjorde rett. Hun sa jo til personalet at hun ikke kunne kjøre og skulle få hjelp. Så var hun nok naiv og tenkte seg ikke om når hun satt seg i bilen, og det fikk jo veldig sterke konsekvenser for henne. Anonymkode: 854ab...ebd
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): De sa bare hun skulle gå til bilen å vente. Hun tenkte vel ikke over at hun ikke kunne sette seg ned i førersetet. Hun hadde ikke nøklene i heller. Anonymkode: 854ab...ebd AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hun trodde vel selv hun gjorde rett. Hun sa jo til personalet at hun ikke kunne kjøre og skulle få hjelp. Så var hun nok naiv og tenkte seg ikke om når hun satt seg i bilen, og det fikk jo veldig sterke konsekvenser for henne. Anonymkode: 854ab...ebd Ja det var det jeg mente. Forklarte ikke personalet politiet om hva som var greia? Anonymkode: 2e4d1...077 1
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #20 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Trenger ikke propaganda , det er bare å se og lese og følge med. Er nok du som er delulu som ikke aksepterer sannheten om dt USA er et terror regime som dreper sine egne ( svarte og hvite) vi så jo det i de opptøyene som var nå nylig. Anonymkode: 6ffa2...1d6 Dette er jo definisjonen av propaganda kjære deg. Om du tror nyhetene eksisterer for å informere deg så er du på bærtur, jobben deres er å tjene penger. Her har du tallene over drap i USA: 2016: ~17,410 2017: ~17,290 2018: ~16,370 2019: ~16,425 2020: ~21,570 2021: ~22,536 2022: ~21,156 2023: ~19,677 2024: ~16,924 2016, 2017, 2018, 2019, 2024 var de tryggeste årene i USA. Skal tro hvem som hadde makten da? Er det ICE du snakker om btw? Vet du at under Obama drepte ICE 58 stk? Obama deporterte 3 millioner mennesker btw. Det er derfor han heter Deporter in Chief. I Venezuela beordret Maduro politiet å kjøre gjennom folkemengder med pansrede kjøretøy hver gang det var protester, i Iran skyter de ned flere titusenvis av protestanter hvert år, men Trump er den slemme amiirite? Anonymkode: 521f4...8d6 2 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå