AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:57 #1 Skrevet torsdag kl. 19:57 Ikke brukt mobilbetaling noe særlig. Har bestilt dette kortet, men ikke mottatt i posten ennå. Fått lagt det inn i Wallet. Er det bare å ha på NFC og evt mobildata, og så bare holde mobilen over terminalen, eller er det noe mer? Anonymkode: 157bd...779
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:12 #2 Skrevet torsdag kl. 21:12 Det er det hele 😊 Anonymkode: 10a63...640 1
newman01 Skrevet fredag kl. 06:40 #3 Skrevet fredag kl. 06:40 På Apple må man trykke to ganger på på-knappen for å aktivere Lommebok. Det er sikkert noe tilsvarende på Android-telefoner. Ser ut som de fleste telefoner med Google-operativsystem åpner lommebok med to trykk på powerknappen
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:03 #4 Skrevet fredag kl. 07:03 Hva skal man med disse tjenestene? Hva er galt med et kort? Det trenger ikke strøm og tåler fuktighet. Anonymkode: 40f43...bb7 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:08 #5 Skrevet fredag kl. 07:08 newman01 skrev (27 minutter siden): På Apple må man trykke to ganger på på-knappen for å aktivere Lommebok. Det er sikkert noe tilsvarende på Android-telefoner. Ser ut som de fleste telefoner med Google-operativsystem åpner lommebok med to trykk på powerknappen Nei, på samsung må man bare ha skjermen åpen og holde telefonen over terminalen. Av og til må man trykke skjermkoden en ekstra gang. Anonymkode: 9f065...b19
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:07 #6 Skrevet fredag kl. 08:07 newman01 skrev (1 time siden): På Apple må man trykke to ganger på på-knappen for å aktivere Lommebok. Det er sikkert noe tilsvarende på Android-telefoner. Ser ut som de fleste telefoner med Google-operativsystem åpner lommebok med to trykk på powerknappen Dette skjønte jeg ikke mye av. Prøvde denne betalingsmåten nå nettopp, med skjermen ovenfor oppe, mobildata og NFC påslått. Skjedde ingenting, måtte bruke et annet fysisk kort. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skal man med disse tjenestene? Hva er galt med et kort? Det trenger ikke strøm og tåler fuktighet. Anonymkode: 40f43...bb7 Handler om å ikke fiske frem kortet fra lommeboka. Anonymkode: 157bd...779 2
newman01 Skrevet fredag kl. 08:44 #7 Skrevet fredag kl. 08:44 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva skal man med disse tjenestene? Hva er galt med et kort? Det trenger ikke strøm og tåler fuktighet. Anonymkode: 40f43...bb7 Samme sa man vel om bankkortet. Sjekkheftet var fantastisk det. Trengte bare legitimasjon, en liten bok med masse ark inni, en penn og god tid... Mobilen er fin den. Bankkort, bilnøkkel, bankID, førerkort, legitimasjon, et oppslagsverk som kan besvare allverdens spørsmål, og man kan tilogmed ringe med den... Kan ikke si jeg savner sjekkhefte, fasttelefon og et tolvbinds leksikon Endret fredag kl. 08:45 av newman01 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:52 #8 Skrevet fredag kl. 08:52 Bankkort er bedre. Vet ikke hvor mange ganger jeg har stått i kø, der en eller annen tar frem mobil, roter med noen apper, ja egentlig bruker lenger tid enn å ta opp et Bankkort. Anonymkode: 62ee0...1f4 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 10.52): Bankkort er bedre. Vet ikke hvor mange ganger jeg har stått i kø, der en eller annen tar frem mobil, roter med noen apper, ja egentlig bruker lenger tid enn å ta opp et Bankkort. Anonymkode: 62ee0...1f4 Jeg har ikke hatt med meg mine fysiske bankkort på ca. tre år. Knoter aldri, for mobilen er alltid med, og jeg vet godt hvordan jeg betaler med Google Wallet. Har gjort det i over fire år nå. Anonymkode: a94ca...eb6 2
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #10 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 9.03): Hva skal man med disse tjenestene? Hva er galt med et kort? Det trenger ikke strøm og tåler fuktighet. Anonymkode: 40f43...bb7 Slipper jo å ha med seg kort Anonymkode: 10a63...640
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #11 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 9.4.2026 den 21.57): Ikke brukt mobilbetaling noe særlig. Har bestilt dette kortet, men ikke mottatt i posten ennå. Fått lagt det inn i Wallet. Er det bare å ha på NFC og evt mobildata, og så bare holde mobilen over terminalen, eller er det noe mer? Anonymkode: 157bd...779 AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 10.07): Dette skjønte jeg ikke mye av. Prøvde denne betalingsmåten nå nettopp, med skjermen ovenfor oppe, mobildata og NFC påslått. Skjedde ingenting, måtte bruke et annet fysisk kort. Anonymkode: 157bd...779 I det bildet som du har lagt inn, trykk deg inn på kortet. Det vil ev. komme opp om du må bekrefte identitet før betaling, det vil si skjermlås/biometri. Bare å holde inntil leseren som et vanlig kort. Anonymkode: 80e68...059
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #12 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.4.2026 den 9.03): Hva skal man med disse tjenestene? Hva er galt med et kort? Det trenger ikke strøm og tåler fuktighet. Anonymkode: 40f43...bb7 Ikke noe galt med kort, men hvis man har glemt kortet og har med seg mobilen er det jo fint å ha et betalingsalternativ. Kan også brukes for å slippe å taste kortinformasjon ved netthandel. Anonymkode: 80e68...059
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #13 Skrevet 13 timer siden Jeg har iphone, har aldri wallet oppe. Dobbeltklikker på power knappen på siden så kommer kortetene opp på skjermen og da blir jeg bedt om koden til telefonen for å bekrefte betaling (evnt face ID da hvis det er slik du låser opp tlf). Anonymkode: 8d166...075
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har iphone, har aldri wallet oppe. Dobbeltklikker på power knappen på siden så kommer kortetene opp på skjermen og da blir jeg bedt om koden til telefonen for å bekrefte betaling (evnt face ID da hvis det er slik du låser opp tlf). Anonymkode: 8d166...075 Hvis kortene kommer opp har du jo wallet oppe. Anonymkode: 80e68...059
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Jeg må bare låse opp skjermlåsen og holde mobilen over terminalen. Må ikke åpne appen først. Anonymkode: 92ae7...eb4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå