AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:53 #41 Skrevet torsdag kl. 20:53 Jeg drikker kun saft eller brus, liker rett og slett ikke vann, jeg blir kvalm av det. Vet ikke hvorfor. Ungdommene drikker mest vann, men det går også noe juice, iskaffe og energidrikker i løpet av uka. Alle her er normalvektige. Ungdommene heller vel mer mot undervektige. Anonymkode: 87577...57f
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 20:56 #42 Skrevet torsdag kl. 20:56 Barnet drikker vann, men gjerne også melk eller kefir når vi har det. Kun saft/juice til spesielle anledninger. Jeg drikker vann, kaffe, urtete, men når barnet ikke ser/har lagt seg drikker jeg gjerne litt sukkerfri brus også. På helgemorgen varmer vi melk og barnet får varm melk, jeg tar 50/50 melk og kaffe. Herlig. Anonymkode: 1fb5c...faa
huldra_hildur Skrevet torsdag kl. 20:59 #43 Skrevet torsdag kl. 20:59 Vann (med og uten kullsyre), kaffe, te, saft, brus, øl, vin
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 21:05 #44 Skrevet torsdag kl. 21:05 Vann på jobb. Mye sukkerfri brus hjemme, men for all del også noe vann. Er 180 høy og har veid i underkant av 70 kilo i 15 år, så kaloriene er ikke en faktor. Ikke pengene heller. Har et spedbarn, da, og når hun blir større skal vi i langt større grad holde oss til vann hjemme. Anonymkode: faacb...6ac
Mandagsunge Skrevet fredag kl. 09:19 #45 Skrevet fredag kl. 09:19 Vatn til alle måltid, te imella dei, og så står det desverre ei flaske sodastreama pepsi i kjøleskapet. Sistnemnte er ei synd eg har alle ambisjonar om å kutte ut før poden er stor nok til å skjønne kva det er 😅 Han får mjølk til alle brødmåltid. Jus eventuelt til frokost i helgene (ernæringsmessig er det likestilt med sukkerbrus i mine auge), og i praksis så godt som aldri fordi vi ikkje kan tømme ein kartong på eiga hand før han blir dårleg.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:56 #46 Skrevet fredag kl. 10:56 Kaffi med ekstralett melk Skumma kefir (frokost) Te Vann Anonymkode: 57fdd...5fb
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:30 #47 Skrevet fredag kl. 13:30 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Relevant spørsmål: er mannen din overvektig, normalvektig eller undervektig? I utgangspunktet ser jeg på det som helt unødvendig å drikke annet enn vann på dagtid, men samtidig ser jeg at samboeren min trenger de ekstra kaloriene han får i seg via drikke for å holde vekta. Hvis samboeren din er normalvektig og ikke raser i vekt uten, eller hvis han er overvektig, er det bortkastede penger etter min mening. Anonymkode: aa02b...95e Det er bortkastede penger, men man kan ikke styre hva den andre gjør. Man kan være uenig i prioriteringene, men med mindre man sulter eller ikke får betalt regningene sine, så er det bare prioritering og ulike syn på hva som er viktig Anonymkode: 80f77...b4a
Ullvott Skrevet fredag kl. 13:36 #48 Skrevet fredag kl. 13:36 Sortert etter mengde og hvor ofte: Vann Sukkerfri saft Kaffe Sukkerfri brus Kullsyrevann med eller uten ekstra smak Te Jus De fire siste drikker jeg ikke hver dag, men sukkerfri brus drikker jeg oftere enn jeg liker å innrømme.
Beneng Skrevet fredag kl. 13:36 #49 Skrevet fredag kl. 13:36 Her er det lite vann. Mest brus og saft. Juice og iste i helgen
Eili Skrevet fredag kl. 13:46 #50 Skrevet fredag kl. 13:46 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Hva drikker dere gjennom uka, i hverdagen? Bare vann, og kaffe? Eller brus/saft/jucie/melk… Jeg synes at det hovedsakelig skal gå i vann, ja melk/jucie til frokost- men ikke gjennom hele dagen. Mannen og jeg ser helt forskjellig på dette for han drikker ikke vann så og si- men tømmer innpå jucie, har vi ikke det melka, står det brus i boden til helgen ja da tar han det og mener vi bare kan kjøpe nytt(vi trenger å spare litt på pengene så det syns jeg er unødvendig). Hvordab er det hos dere? Anonymkode: a3d76...642 Han er vel voksen og kan drikke brus når han vil? Regner med at han ikke drikker dere ut av huset? Merkelig at du skal bestemme hva en voksen kan velger å drikke?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 13:48 #51 Skrevet fredag kl. 13:48 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Sjukt med voksne folk som oppriktig mener det ass 😂 Vi drikker hovedsakelig vann, kaffe og te i hverdagen, mannen drikker innimellom sukkerfri saft. Barnet drikker helmelk hvis det vil, jeg drikker et glass kefir om dagen. Juice og brus/vann med kullsyre/øl har vi innimellom i helger eller hvis vi har gjester. Anonymkode: fab30...26e Brus er for mange det kaffe og te er for deg. Jeg drikker ikke kaffe eller te, men tar meg gjerne et glass brus i stede. Har en del eldre rundt meg som har kommentert det. Selv bøtter de innpå kaffe gjennom hele sin våkne tid i døgnet. Når ble kaffe så jæskla sunt da? Tørstedrikk her i huset er vann. Kan ta meg litt melk og i ny og ne, men det går i perioder. Anonymkode: c9c80...697
Lillemus85 Skrevet fredag kl. 13:59 #52 Skrevet fredag kl. 13:59 Her i huset så drikker jeg litt energidrikke, vann, YT og Allévo (jeg driver å trener nå for å gå ned i vekt💪). Gubben drikker kun energidrikker og innimellom litt sjokomelk mens barnet vårt drikker melk,vann og sukkerfri saft. Er du oppriktig bekymret for hans helse, eller er det bare plagsomt for deg at han bare forsyner seg og tømmer alt?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:13 #53 Skrevet fredag kl. 14:13 Jeg drikker mye vann, men drikke også brus hver dag. Om dere trenger å spare penger tenker jeg det gir mening att han drikker mindre av disse tingene. Men om det bare er fordi du «mener» noen ting bare skal drikkes til frokost eller i helga eller hva enn tenker jeg du er urimelig ja. Kanskje han får betale for disse tingene selv evt.? Anonymkode: 7587f...2a0
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:20 #54 Skrevet fredag kl. 14:20 Jeg sliter med høyt inntak av vann, har vært en kamp for å redusere i ihvertfall 10 år. Mannen drikker vann,kaffe, pepsi max og alkoholfri øl litt hipps om happs. Anonymkode: 15af8...a90
Hololo Skrevet fredag kl. 14:22 #55 Skrevet fredag kl. 14:22 melk til frokost, kaffe og vann på dagtid og kun vann på kveldstid. Drikker lite annet men hender det blir litt brus i helgene, men ikke vær helg.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:58 #56 Skrevet fredag kl. 14:58 Det går mest i kaffe , vann og melk her. I den rekkefølgen også. En flaske vin også. Lite juice og brus. Anonymkode: 7a753...1ac
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:42 #57 Skrevet fredag kl. 15:42 Hjemme hos oss går det i vann gjennom hele dagen, melk til brødmåltider og kanskje saft/brus/juice i helger. Kjøper innimellom og da bør det jo drikkes når det er åpnet, men har ikke noe fast i hus annet enn melk. Samboer drikker kaffe/brus på jobb, og jeg drikker redbull på jobb, men der blander vi oss lite i hva den andre gjør og jeg aner ikke hvor mye han drikker😅 Så lenge det ikke går hardt ut over økonomien har jeg ikke tenkt til å detaljstyre det. Anonymkode: ce80b...150
moomino Skrevet fredag kl. 15:48 #58 Skrevet fredag kl. 15:48 Mannen drikker kun kaffe og da litervis. Fort 5 til 6 kanner om dagen. Jeg : vann, melk, tea og brus
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:04 #59 Skrevet fredag kl. 17:04 Jeg drikker mest vann og saft uten sukker. Drikker gjerne et par iste eller bokser med brus i løpet av uka. Juice og melk et par ganger i uka også. Aldri kaffe, te eller alkoholholdig drikke. Anonymkode: d37fe...9d5
Frøkenfryden Skrevet fredag kl. 18:25 #60 Skrevet fredag kl. 18:25 (endret) Vann, svart kaffe og koffeinfri te. En sjelden gang iskaffe, juice og melk. Endret fredag kl. 18:25 av Frøkenfryden
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå