Gå til innhold

Drikke gjennom ukedagene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva drikker dere gjennom uka, i hverdagen? Bare vann, og kaffe? Eller brus/saft/jucie/melk… 

Jeg synes at det hovedsakelig skal gå i vann, ja melk/jucie til frokost- men ikke gjennom hele dagen. Mannen og jeg ser helt forskjellig på dette for han drikker ikke vann så og si- men tømmer innpå jucie, har vi ikke det melka, står det brus i boden til helgen ja da tar han det og mener vi bare kan kjøpe nytt(vi trenger å spare litt på pengene så det syns jeg er unødvendig).

Hvordab er det hos dere?

Anonymkode: a3d76...642

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vann, kaffe, te. Ene barnet drikker melk til frokost og kvelds, jeg tar av og til et glass melk til kveldsmat. Vi har som regel ikke brus i helgene heller, men noen ganger øl (med eller uten alkohol) eller vin. 

Anonymkode: 9a652...91e

AnonymBruker
Skrevet

Tillegg: Barna er glad i eplejuice hvis vi har det, og eldste som er tenåring liker iskaffe, kakao, brus-alt mulig sånt, men vi kjøper det ikke inn og har her hjemme. Juice har vi av og til, men ikke hele tiden. 

Anonymkode: 9a652...91e

AnonymBruker
Skrevet

Ungene drikker stort sett vann. Eldste drikker noe energidrikke og en av de yngste liker saft, og drikker det av og til. Men stort sett går det i vann. Ingen av ungene liker brus. De er litt snåle der ;) 

Jeg drikker nok alt for lite vann. Drikker endel kaffe og te, iskaffe og brus. Jess, jeg er veldig glad i brus

Anonymkode: ba5fe...194

AnonymBruker
Skrevet

Relevant spørsmål: er mannen din overvektig, normalvektig eller undervektig? I utgangspunktet ser jeg på det som helt unødvendig å drikke annet enn vann på dagtid, men samtidig ser jeg at samboeren min trenger de ekstra kaloriene han får i seg via drikke for å holde vekta. Hvis samboeren din er normalvektig og ikke raser i vekt uten, eller hvis han er overvektig, er det bortkastede penger etter min mening.

Anonymkode: aa02b...95e

AnonymBruker
Skrevet

Vi drikker vann som tørstedrikk som hovedregel.

Varierer med litt Bris iblant. 

Drikker kaffe uten melk og noe te. Jeg bytter iblant ut kaffen med en energidrikk.. 

Noen ganger drikker vi øl, særlig mannen tar seg noen øl iblant. Jeg vil heller ha en øl enn brus på kvelden om jeg får velge men de fleste kvelder drikker vi ikke noe da. Vi drikker ikke vin for eksempel. 

Barnet får bare vann, et glass melk en gang iblant og juice og saft bare når vi er på besøk hos andre eller på hyttetur. 

Rart med voksne folk som driver å drikker brus hele tiden. Og juice er noe man har til frokost en gang iblant ikke noe man drikker hele døgnet synes jeg men der er jeg kanskje litt rar 😄 Kan kjøpe en fin eplejuice på restaurant istedet for vin til maten men ville aaaldri funnet på å drikke juice til middag hjemme 😄

Anonymkode: 6783f...cf1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi drikker bare Pepsi Max - vann smaker fysj. 

Anonymkode: c000e...740

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Relevant spørsmål: er mannen din overvektig, normalvektig eller undervektig? I utgangspunktet ser jeg på det som helt unødvendig å drikke annet enn vann på dagtid, men samtidig ser jeg at samboeren min trenger de ekstra kaloriene han får i seg via drikke for å holde vekta. Hvis samboeren din er normalvektig og ikke raser i vekt uten, eller hvis han er overvektig, er det bortkastede penger etter min mening.

Han er lett overvektig. Jeg tenker jo det er helt ok med ett glass jucie til frokost, kaffe og eller tenker jeg vann som tørstedrikk. Men har vi jucie i kjøleskapet tømmer han det. Drikker så og si nada vann. Han er egentlig ikke veldig glad i melk, men tømmer innpå om det ikke er jucie, brus eller saft i kjøleskapet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi drikker bare Pepsi Max - vann smaker fysj. 

Anonymkode: c000e...740

Sjukt med voksne folk som oppriktig mener det ass 😂 

Vi drikker hovedsakelig vann, kaffe og te i hverdagen, mannen drikker innimellom sukkerfri saft. Barnet drikker helmelk hvis det vil, jeg drikker et glass kefir om dagen. Juice og brus/vann med kullsyre/øl har vi innimellom i helger eller hvis vi har gjester. 

Anonymkode: fab30...26e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er lett overvektig. Jeg tenker jo det er helt ok med ett glass jucie til frokost, kaffe og eller tenker jeg vann som tørstedrikk. Men har vi jucie i kjøleskapet tømmer han det. Drikker så og si nada vann. Han er egentlig ikke veldig glad i melk, men tømmer innpå om det ikke er jucie, brus eller saft i kjøleskapet.

Da handler det jo bare om hva han syns er godt (eller bedre enn vann) og ikke hva han trenger. Han høres ut som han trenger en holdningsendring (som også hadde gitt han en gratis boost på vektnedgangen siden han er lett overvektig). Jeg hadde motivert til å drikke vann hvis jeg var deg :D 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da handler det jo bare om hva han syns er godt (eller bedre enn vann) og ikke hva han trenger. Han høres ut som han trenger en holdningsendring (som også hadde gitt han en gratis boost på vektnedgangen siden han er lett overvektig). Jeg hadde motivert til å drikke vann hvis jeg var deg :D 

Voksne folk kan da vel få bestemme selv, herreguf 

Anonymkode: 921eb...dde

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her går det utelukkende i energidrikk og sukkerfri brus 

Anonymkode: 0cd99...764

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Voksne folk kan da vel få bestemme selv, herreguf 

Anonymkode: 921eb...dde

Selvsagt kan de det. Men når man som voksent menneske bestemmer seg for å være gift med noen og dele økonomi (noe som er helt frivillig), så blir man faktisk to om hvordan pengene skal brukes. Da velger man å ikke bestemme alt helt selv, men å dele økonomiske avgjørelser med ektefellen sin og bli enige om ting underveis. Er dette ny lærdom for deg eller...?

AnonymBruker
Skrevet

Mest vann og melk. Litt te innimellom. Jeg og barna drikker melk til frokost og/eller kvelds. Kan ta et glass brus på en ukedag om vi har en åpnet flaske stående i kjøleskapet, men kan også la brusen stå uåpnet i boden i månedsvis. Har juice i helger når vi skal kose oss, prøver å kutte ned forbruket til noen få dager per måned. 

Anonymkode: 11656...fc9

AnonymBruker
Skrevet

Vann ja. Jeg drikker kaffe. Vi har aldri juice, saft el, juice er jo drepen for tenner slik som brus. Vi har melk noen ganger, men sjelden noen drikker det, mest matlaging. Vi har brus til fest (typ bursdag el). 

Anonymkode: 6ef67...181

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvsagt kan de det. Men når man som voksent menneske bestemmer seg for å være gift med noen og dele økonomi (noe som er helt frivillig), så blir man faktisk to om hvordan pengene skal brukes. Da velger man å ikke bestemme alt helt selv, men å dele økonomiske avgjørelser med ektefellen sin og bli enige om ting underveis. Er dette ny lærdom for deg eller...?

Jeg er enig. 

Her drikker jeg iblant energidrikk, før hver dag nå kanskje en dag i uka. Det har jeg alltid kjøpt selv. 

På samme måte drikker mannen mer øl enn meg, det kjøper han selv.

Vi har ikke helt felles økonomi da, vi har felles kontoer til felles utgifter og egne kontoer til eget forbruk. Vi ser da på dette som eget forbruk. 

Med felles økonomi kan jo ikke en person bøtte innpå med juice og brus hver dag som begge må betale når det er tilnærmet gratis vann i springen. Juice, brus og sånt er jo ganske dyrt! 

AnonymBruker
Skrevet

TS hva med å prøve Boble eller Isklar? Det er billigere enn brus og juice såvidt jeg vet og ikke like usunt heller men da får han kullsyre og noe smak. 

Skrevet

Melk til frokostblanding om morgenen, ellers vann og kaffe på jobb og vann og te på kvelden. Av og til en alkoholfri øl til middag dersom det passer til måltidet. Vannet er ofte kullsyreholdig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt sånn kullsyremaskin så jeg og yngste barnet drikker vann med kullsyre. Eldste drikker vanlig vann. . 

Kaffe om morgenen. 

Men vi har for det meste vann, eller melk med sjokoladepulver eller jordbærpulver. 

Anonymkode: 8d224...9d3

AnonymBruker
Skrevet

Ungen drikker melk til frokost. Ofte har hun iskaffe eller juice når hun kommer hjem (er 15). 
Jeg drikker kaffe til frokost. 
Til middag har vi vann til hverdags. Har har kambucha midt på dagen. 

I helgene har jeg brus til middag, ungen har iste. Ungen liker ikke brus. 

Biola drikkes fra tid til annen, som oftes i smoothie. 

Øl har jeg en gang i skuddåret. 

Anonymkode: 1fdd7...0c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...