AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Skrevet 16 timer siden Jeg mener at hverdagslyder fra mennesker som lever et såkalt normalt liv bør man være tilbøyelig til å tåle når man velger å bosette seg i en blokk eller et leilighetskompleks, tett på andre. Selvsagt skal man ta hensyn, men man kan ikke leve et liv ved å gå på nåler og liste seg i sitt eget hjem. Min nabo ovenpå er ekstremt sensitiv, etter min oppfatning. Han klager stadig på lyder fra den ene eller andre i blokka. Klikkende sko, støvsuging, boring, trening inne-listen er lang. Nå har han bedt meg gi beskjed til min datter som drar avgårde på jobb 6.30 om morgenen om ikke å smelle så hardt i ytterdøra fordi han skvetter så fælt og ikke skal opp før 6.40. Jeg selv ligger i senga på dette tidspunktet og reagerer knapt på det . Samtidig hører jeg flere andre som også skal på jobb gå forbi i svalgangen. Livet og normaliteten tenker jeg. Selv har naboen hatt fester med bråk og musikk i helgene. Det har sønnen hans også hatt. Det er helt OK for meg så lenge det er stille innen rimelighetens grenser. Jeg hører nå og da høylytte diskusjoner og slamring med dører derifra-normalt med tenåring i hus er min konklusjon. Ting detter stadig i gulvet der og lager lyd på ugunstige tidspunkter noe jeg ikke bryr meg om og det kunne ikke falle meg inn å si i fra. Mitt synspunkt på hverdagslyder er at man alltid må feie for egen dør og selv være perfekt før man klager på andre. Jeg kan godt gi beskjed til min datter om at hun må passe på å lukke ytterdøra veldig forsiktig ,men har ikke gjort det enda. Hun er pliktoppfyllende,nærtagende og vil dermed føle på skyldfølelse og ha dårlig samvittighet overfor naboen som ikke har fått sove de 10 minuttene ekstra. Dette er en helt tullete bagatell i det store og hele verdensbildet selvsagt, men de små og nære ting provoserer også. Jeg kjenner på at dette faktisk trigger irritasjonen i meg. Er jeg for åpen og tolerant for lyder? Har naboen rett i at vi må ta hensyn til dette? Hva tenker dere? Anonymkode: 7ac18...870
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Jeg hadde ikke giddet å nevne dette for henne! Og hvordan vet han at det er hun som går? Er det deres ytterdør eller hoveddøren til blokken det er snakk om? Anonymkode: f5177...d59
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Hoveddøren til blokk smeller man bare ikke med. Ferdig. Anonymkode: 5e12c...de7 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Sånne som din nabo bør flytte laaaaaaang ut i gokk i egen bolig. De er einslege og ødelegger trivsel n til vanlige folk. Selv om man synes de er urimelige så får man ufrivillig høye skuldre. Anonymkode: 5f872...17b 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden Jeg har også en nabo som slenger igjen døra til leiligheten. Det høres i hele blokka. Så hvis det er det hun gjør kan du be henne om å lukke døra i stedet. Og så lever dere helt normalt. Men husk å klage tilbake hvis det er bråk etter kl 23. Anonymkode: 51b4e...149
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg hadde ikke giddet å nevne dette for henne! Og hvordan vet han at det er hun som går? Er det deres ytterdør eller hoveddøren til blokken det er snakk om? Anonymkode: f5177...d59 Det er vår dør. Han spurte om det var min datter som dro avgårde da. Anonymkode: 7ac18...870
AnonymBruker Skrevet 17 minutter siden #7 Skrevet 17 minutter siden Fatter ikke hvorfor sånne folk bosetter seg i leiligheter og blokk. Der jeg bodde før ble noen sur fordi det kunne være noe støy tidlig på morgenen. Dette var altså klokken 730-8 når barna skulle på skolen. Det var ikke akkurat så veldig tidlig på en hverdag? Å få en 4 åring som er grinete å trøtt til å være musestille er umulig. Anonymkode: 52fcc...c2c
AnonymBruker Skrevet 11 minutter siden #8 Skrevet 11 minutter siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg mener at hverdagslyder fra mennesker som lever et såkalt normalt liv bør man være tilbøyelig til å tåle når man velger å bosette seg i en blokk eller et leilighetskompleks, tett på andre. Selvsagt skal man ta hensyn, men man kan ikke leve et liv ved å gå på nåler og liste seg i sitt eget hjem. Min nabo ovenpå er ekstremt sensitiv, etter min oppfatning. Han klager stadig på lyder fra den ene eller andre i blokka. Klikkende sko, støvsuging, boring, trening inne-listen er lang. Nå har han bedt meg gi beskjed til min datter som drar avgårde på jobb 6.30 om morgenen om ikke å smelle så hardt i ytterdøra fordi han skvetter så fælt og ikke skal opp før 6.40. Jeg selv ligger i senga på dette tidspunktet og reagerer knapt på det . Samtidig hører jeg flere andre som også skal på jobb gå forbi i svalgangen. Livet og normaliteten tenker jeg. Selv har naboen hatt fester med bråk og musikk i helgene. Det har sønnen hans også hatt. Det er helt OK for meg så lenge det er stille innen rimelighetens grenser. Jeg hører nå og da høylytte diskusjoner og slamring med dører derifra-normalt med tenåring i hus er min konklusjon. Ting detter stadig i gulvet der og lager lyd på ugunstige tidspunkter noe jeg ikke bryr meg om og det kunne ikke falle meg inn å si i fra. Mitt synspunkt på hverdagslyder er at man alltid må feie for egen dør og selv være perfekt før man klager på andre. Jeg kan godt gi beskjed til min datter om at hun må passe på å lukke ytterdøra veldig forsiktig ,men har ikke gjort det enda. Hun er pliktoppfyllende,nærtagende og vil dermed føle på skyldfølelse og ha dårlig samvittighet overfor naboen som ikke har fått sove de 10 minuttene ekstra. Dette er en helt tullete bagatell i det store og hele verdensbildet selvsagt, men de små og nære ting provoserer også. Jeg kjenner på at dette faktisk trigger irritasjonen i meg. Er jeg for åpen og tolerant for lyder? Har naboen rett i at vi må ta hensyn til dette? Hva tenker dere? Anonymkode: 7ac18...870 Man må godta at det er lyder og noe støy når man er i en blokk. Det får man ikke gjort noe med, og naboen din ber dere ta mer hensyn enn normalt. Når det er sagt, smeller man ikke med dører i blokk. Jeg sier ikke at datteren din gjør dette, men om hun gjør det, må hun stoppe. Dersom hun ikke klarer å få tilbakemeldinger på egen atferd bør hun oppsøke behandling. Du sier jo at hun er i arbeid, så hun har sikkert mottatt en tilbakemelding i løpet av livet før. Dette takler nok datteren din helt fint. Anonymkode: 0652d...62c
AnonymBruker Skrevet 9 minutter siden #9 Skrevet 9 minutter siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Det er vår dør. Han spurte om det var min datter som dro avgårde da. Anonymkode: 7ac18...870 Klarer hun ikke å lukke døra normalt? Anonymkode: 5e12c...de7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå