Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Trenger sårt råd, eller egentlig bare noen solskinnshistorier nå. 
Dattera mi på 10 uker har blitt forkjølet. Men ikke sånn litt, skikkelig. Og det er hosten som er verst. Hun høres ut som en gammel sjømann som har røkt i 40 år, og jeg har så vondt av henne. 
Vi har vært to ganger på legevakt i påsken, og var hos fastlegen i går. 
Hun er testet for alt, og har ikke RS. Ingen feber. Det er virus (ikke bakterielt). 

Formen er relativt fin på dagen, verst på natten. Når hun ammes da kveles hun nesten av slimet, og hoster forferdelig. Det er så grusomt. 

Legene sier at det ikke er noe medisin for det, sånn er livet, og det går over. Jeg forstår det. Vi hever hodeenden av sengen, gir masse saltvann i nesa, går mye oppreist osv. 

Flere som har opplevd dette, og kan berolige meg? Hun er så liten, og jeg er redd de små lungene tar skade av dette. 
Livredd for å legge meg hver kveld :(

Anonymkode: c6020...4aa

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min hadde bronkiolitt flere ganger som baby. Lungene var fulle av slim, men legevaktslegen forstod det ikke. Han hadde heldigvis en god fastlege som insisterte på innleggelse. Måtte få innhalasjoner med adrenalin og ventolin på sykehuset. Han hadde hverken feber eller RS-virus. Fant ut at han hadde barneastma etterhvert. Du må ta barnet til lege igjen hvis morsfølelsen sier det ♥️

Anonymkode: 4bf65...c6f

Skrevet

Enig med kommentaren over her. Om morsfølelsen sier at barnet bør sjekkes av lege igjen, så insister på en ny sjekk med legevakt. 

Jenta mi hadde en runde med forkjølelse når hun var rundt 10 uker, var helt grusomt husker jeg. Vi kjøpte sånn pustealarm fordi jeg var så redd hun skulle slutte å puste på natten, jeg selv sov minimalt den tiden pga jeg var så redd og fordi hun og naturligvis ikke sov så mye stakkar! Det pustealarm greierne var noe tull og pep i nytt og pine og førte bare til enda mindre søvn. 

Høres ut som du gjør alt "riktig", om barnet blir veldig slapp, ikke interessert i mat og puster tungt eller hurtig ring legevakt med en gang 😊 Masse god bedring til baby. 

Anonymkode: a6317...a3e

Skrevet

Yngste min var mye forkjølet som baby, det var vinter og storesøsken som gikk i barnehagen. Jeg satt en del oppe om natten for å holde ham i oppreist stilling siden det ble så mye slim liggende. Har fortsatt på alarm på klokka to ganger i løpet av natten hvis de er veldig syke for å sjekke dem. Og følger med på om de drikker, har våte bleier og om jeg får kontakt med dem. Hvis de sover vrir jeg forsiktig på nesa deres - da kan jeg sjekke at de responderer på stimuli uten å vekke dem. Lærte det tipset av en fastlege en gang, gull verdt! God bedring til lille❤️

Anonymkode: 59c33...236

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...