AnonymBruker Skrevet 9. april #21 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva med de som ikke tåler egg? Kanskje best å bare stille med isbiter? Anonymkode: 96f2b...8c4 Og man har så lite bakkunnskap så burde man holde seg unna å bake noe som helst. Anonymkode: 2c3bf...1a0 1 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #22 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): https://www.toro.no/produkter/brownies/ sukker, hvetemel, fettredusert kakao*, hevemiddel (bakepulver(kalsiumfosfat, natriumkarbonat)), kaffe, salt, vanillin Anonymkode: df52a...d10 Hvis de bare gjorde den glutenfri så er den fri for alt mulig Anonymkode: 00438...4f6 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #23 Skrevet 9. april Juicekake. Lys kake med appelsinjuice i stedet for melk. Kan blande i blåbær. Lys glasur på toppen. Anonymkode: 19511...93c 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #24 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Juicekake. Lys kake med appelsinjuice i stedet for melk. Kan blande i blåbær. Lys glasur på toppen. Anonymkode: 19511...93c Hørtes ikke godt ut. Sorry. Anonymkode: 51753...3b6
AnonymBruker Skrevet 9. april #25 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis de bare gjorde den glutenfri så er den fri for alt mulig Anonymkode: 00438...4f6 https://www.toro.no/produkter/glutenfrie-brownies/ De har også glutenfri, men den er det desverre melkeprotein i. Anonymkode: df52a...d10 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #26 Skrevet 9. april Coop sin Mud Cake. Finnes i frysedisken. Ingredienser Sukker (Sverige), Egg (Egg Fra Frittgående Høner), Glutenfri Hvetestivelse, Rapsolje, Glukosesirup, Fettredusert Kakaopulver* 5%, Salt, Aroma, Potetstivelse. Kan Inneholde Spor Av Peanøtter og Mandel Og Hasselnøtter. Anonymkode: df52a...d10 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #27 Skrevet 9. april Vi har et barn i 2.trinn på en grendeskole. Så vi skal ha med 6 kaker og to av disse skal være glutenfrie. Ellers var det ingen restriksjoner på kakene faktisk. Anonymkode: 697d2...bd7
AnonymBruker Skrevet 9. april #28 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hørtes ikke godt ut. Sorry. Anonymkode: 51753...3b6 Det følte du var et godt bidrag i tråden? Hvis du ikke har smakt mer kake enn at du ikke engang har erfaring med juice i kake burde du kanskje gå for Toro til tilstelninger..... Anonymkode: 1eccb...b42 3
AnonymBruker Skrevet 9. april #29 Skrevet 9. april Toro har brownies som er glutenfrie, pleier å lage den med melkefritt "smør", så kan alle spise den. Den er god og. Og det er et minimum, det er ikke et urimelig krav, og veldig lett for at alle skal kunne få. Anonymkode: d0d2b...fc3 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #30 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Toro har brownies som er glutenfrie, pleier å lage den med melkefritt "smør", så kan alle spise den. Den er god og. Og det er et minimum, det er ikke et urimelig krav, og veldig lett for at alle skal kunne få. Anonymkode: d0d2b...fc3 Er den god? Anonymkode: 00438...4f6
AnonymBruker Skrevet 9. april #31 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Coop sin Mud Cake. Finnes i frysedisken. Ingredienser Sukker (Sverige), Egg (Egg Fra Frittgående Høner), Glutenfri Hvetestivelse, Rapsolje, Glukosesirup, Fettredusert Kakaopulver* 5%, Salt, Aroma, Potetstivelse. Kan Inneholde Spor Av Peanøtter og Mandel Og Hasselnøtter. Anonymkode: df52a...d10 Nøttefri er den jo absolutt ikke da. Anonymkode: d0d2b...fc3
AnonymBruker Skrevet 9. april #32 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er den god? Anonymkode: 00438...4f6 Skrev det allerede, hender folk spør om oppskriften på den. 😆 Anonymkode: d0d2b...fc3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #33 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skrev det allerede, hender folk spør om oppskriften på den. 😆 Anonymkode: d0d2b...fc3 Haha sorry jeg så ikke at du skrev det 🤣 men takk! Anonymkode: 00438...4f6
AnonymBruker Skrevet 9. april #34 Skrevet 9. april Er det noen med alvorlig allergi på skolen? Siden de har valgt å gå for 0 på nøtter og melk men ikke feks lage noe uten gluten eller hvete eller egg, som jo også er allergier som finnes? Hvis det er pga noen barn med veldig alvorlig allergi og ønske om å inkludere så ville jeg snakket med foreldrene. Ikke sikkert de barna får lov å spise kakene uannsett pga de er laget hos andre og man vet aldri. Så da blir det jo unødvendig.. Bare en tanke som jeg tenker dere kan følge opp om dette er tilfellet. Hvis det bare er for å slippe å merke hver enkelt kake så alle med vanlig (ikke livstruende om man får i seg spor av) allergi kan spise så er det jo en fin tanke. Men da bør man jo fordele så det er noen kaker uten gluten osv også Ville forsøkt å foreslå det. Det er forøvrig ikke ekstremt vanskelig å bake uten melk og nøtter. Anonymkode: 9838c...450 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #35 Skrevet 9. april På detsoteliv.no kan man søke etter oppskrifter og filtrere på "uten melk" Denne har jeg laget med melkefritt smør, den falt i smak hos min veganske gjest. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/ultimate-chocolate-crazy-cake Anonymkode: 489e7...810 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:12 #36 Skrevet torsdag kl. 19:12 AnonymBruker skrev (1 time siden): Null stress å bake melkefritt da. Bare erstatt melk med havremelk. Problem løst. Anonymkode: e4c1b...65e Ikke hvis det er bløtkake 😉 Anonymkode: fd631...199 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:15 #37 Skrevet torsdag kl. 19:15 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Er det noen med alvorlig allergi på skolen? Siden de har valgt å gå for 0 på nøtter og melk men ikke feks lage noe uten gluten eller hvete eller egg, som jo også er allergier som finnes? Hvis det er pga noen barn med veldig alvorlig allergi og ønske om å inkludere så ville jeg snakket med foreldrene. Ikke sikkert de barna får lov å spise kakene uannsett pga de er laget hos andre og man vet aldri. Så da blir det jo unødvendig.. Bare en tanke som jeg tenker dere kan følge opp om dette er tilfellet. Hvis det bare er for å slippe å merke hver enkelt kake så alle med vanlig (ikke livstruende om man får i seg spor av) allergi kan spise så er det jo en fin tanke. Men da bør man jo fordele så det er noen kaker uten gluten osv også Ville forsøkt å foreslå det. Det er forøvrig ikke ekstremt vanskelig å bake uten melk og nøtter. Anonymkode: 9838c...450 Tipper det er for å gjøre det enklest mulig. Stor skole, 600 elever. Og jeg vet det er barn som ikke tåler gluten og egg også. Syns bare det er helt tullete opplegg. Og det er garantert noen som ikke har fått det med seg, eller ikke gidder ta hensyn. Det finnes alltid sånne. Og hvis min unge hadde vært så allergisk at h*n hadde blitt alvorlig syk av å få i seg noe, så hadde h*n uansett ikke fått kjøpe hjemmelaget kake fra fremmed kjøkken på 17. mai. Anonymkode: 51753...3b6 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:18 #38 Skrevet torsdag kl. 19:18 Det er ikke slik at det er ordlagt feil? At det er ønskelig med fri for det alt?? Fint med inkludering, men syns det var vel mye i mine øyne. Anonymkode: 697d2...bd7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:21 #39 Skrevet torsdag kl. 19:21 Da hadde jeg laget fiskekaker med kapers og løk Anonymkode: f5b10...f40 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:22 #40 Skrevet torsdag kl. 19:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da hadde jeg laget fiskekaker med kapers og løk Anonymkode: f5b10...f40 Haha!! Det skal jeg jamen gjøre! Melkefrie! Anonymkode: 51753...3b6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå