AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:50 #1 Skrevet torsdag kl. 15:50 Jeg har vært sammen med min samboer i snart tre år. Vi er godt voksne. Det første året var han over seg av beundring av meg, komplimenter på både personlighet og utseende. Han var oppmerksom og interessert i meg og mitt. Og jeg det samme med han. Dette trengte jeg etter en vond skillsmisse, og jeg fikk tilbake selvtilliten. Etter et år flyttet han inn. Da tok det meste av dette slutt. Han tar bare på meg hvis jeg setter meg inntil han (legger en arm rundt skulderen min), jeg må be om anerkjennelse eller et kompliment av og til, bare for å få det (ja, det betyr lite når jeg må be om det). Når det gjelder sex er han veldig på. Da tar han initiativ. Jeg har hatt flere runder der jeg har vært skikkelig lei meg fordi jeg ikke føler at han er tiltrukket av meg lenger. Jeg trenger en klem, en hånd på ryggen eller låret. Noen fine og oppmuntrende ord innimellom. Han bedrer seg i to uker, så er det tilbake. Til tross for han vet at jeg blir usikker når han ikke virker intr, presterte han å si at han ble avtent. Situasjonen var at jeg ikke fikk sove (dette er et problem jeg har). Sto opp flere ganger. I åtte tiden om morgenen (helg) ga jeg opp. Fant mobilen og scrollet litt mens han fortsatt sov ved siden av meg. Plutselig sier han (har visst våknet): det er veldig avtennende å våkne til at du ligger med mobilen. Jeg ble helt satt ut. Han selv ser på mobilen, fotball eller random TV programmer uten meg ofte. Jeg har liten tid til slike avbrekk i min hverdag. Så fikk jeg den da jeg slappet av i noen minutter med mobilen. Overreagere jeg? Jeg klarer ikke å slippe den kjipe følelsen. Anonymkode: 2a09d...cb4 10
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:55 #2 Skrevet torsdag kl. 15:55 Kutt hele mannen. Anonymkode: 508d2...f2b 19 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:57 #3 Skrevet torsdag kl. 15:57 Hva var avtennende egentlig? Pleier han å være tent når han våkner til vanlig? Sikker på du gidder denne fyren her egentlig🤷♀️ Anonymkode: afcac...eb2 8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 15:59 #4 Skrevet torsdag kl. 15:59 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette trengte jeg etter en vond skillsmisse, og jeg fikk tilbake selvtilliten. jeg må be om anerkjennelse eller et kompliment av og til, bare for å få det (ja, det betyr lite når jeg må be om det). Anonymkode: 2a09d...cb4 Kanskje du har godt av å finne selvtilliten på egen hånd i noen år før du vurderer nye forhold. Slitsomt å være terapeut i et forhold. Anonymkode: 9b31a...abe 14 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:05 #5 Skrevet torsdag kl. 16:05 Han er sjalu, bruker ordet avtennende for å kontrollere deg. Hva f*** er det å si til noen? Alle driver da med mobilen! Han er vel livredd for at du skal ha kontakt med andre via mobil og da skal han trykke deg ned. Høres ut som en møkkamann! Sjøl var han vel reine fruktfatet der han lå kan jeg tenke meg! Anonymkode: 65b96...6fc 15
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:07 #6 Skrevet torsdag kl. 16:07 Han ville sikkert se på deg mens du sov og kanskje han fantaserte om å ta deg. Men du var våken og det ødela hele fantasien. Eller du svelger hele kamelen og gir blaffen i hva han sa. Folk sier mye rart og lite gjennomtenkte ting innimellom. Eller du bare spør hva han mente. Anonymkode: 00d1e...b8e 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:07 #7 Skrevet torsdag kl. 16:07 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er sjalu, bruker ordet avtennende for å kontrollere deg. Hva f*** er det å si til noen? Alle driver da med mobilen! Han er vel livredd for at du skal ha kontakt med andre via mobil og da skal han trykke deg ned. Høres ut som en møkkamann! Sjøl var han vel reine fruktfatet der han lå kan jeg tenke meg! Anonymkode: 65b96...6fc Takk! Nå lo jeg gjennom fortvilelsen her🫣🤣 TS Anonymkode: 2a09d...cb4 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:42 #8 Skrevet torsdag kl. 16:42 Nei, jeg synes ikke du overreagerer. Anonymkode: 00987...14a 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:54 #9 Skrevet torsdag kl. 16:54 At han er ivrig på sex må vel tilsi at han synes du er attraktiv? Kanskje du lager litt mye ut av det? Dere er på tredje året, bor sammen, de fleste roer seg ned etter hvert. Prøv å være litt mer chill, ikke overtenk så mye ? Anonymkode: ad6cd...eb6 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 16:59 #10 Skrevet torsdag kl. 16:59 At han sa mobilbruk er avtennende hadde jeg ikke lagt alt for mye i. Hadde ikke avsluttet er 3 år langt forhold pga det. Men at kosen og daglige kjærtegn opphørte, det hadde jeg ikke kunne leve med. Det trenger jeg i forholdet mitt. Et forhold uten det hadde ikke vært noe for meg. Men vi alle vektlegger selvfølgelig ulikt. Anonymkode: 7affa...121 6
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:05 #11 Skrevet torsdag kl. 17:05 Wow, det kunne jeg også sagt til mannen! Uten at det handlet om min tenning på han i det hele tatt! Jeg tenner ikke på noen som trykker på mobilen, og i sengen, da blir det avtennende, rett og slett. Du overreagerer og overtenker noe voldsomt. Menn er enkle folk, hadde du bydd til sex, hadde han nok vært beinklar! I stedet valgte du å være kjerring og bli fornærmet. Hva vil du være? Sur kjerring eller spennende elskerinne? Legg vekk mobilen. Anonymkode: 0c69f...d3a 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:11 #12 Skrevet torsdag kl. 17:11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Wow, det kunne jeg også sagt til mannen! Uten at det handlet om min tenning på han i det hele tatt! Jeg tenner ikke på noen som trykker på mobilen, og i sengen, da blir det avtennende, rett og slett. Du overreagerer og overtenker noe voldsomt. Menn er enkle folk, hadde du bydd til sex, hadde han nok vært beinklar! I stedet valgte du å være kjerring og bli fornærmet. Hva vil du være? Sur kjerring eller spennende elskerinne? Legg vekk mobilen. Anonymkode: 0c69f...d3a Er visst ikke TS som er en kjerring her i tråden. Anonymkode: 00987...14a 10
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:12 #13 Skrevet torsdag kl. 17:12 Er du sammen med exen min?? Orket ikke sånn vingling, min var nok sammen med meg fordi det var praktisk, ikke fordi han var glad i meg. Anonymkode: aa94e...2c9 4 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:12 #14 Skrevet torsdag kl. 17:12 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Wow, det kunne jeg også sagt til mannen! Uten at det handlet om min tenning på han i det hele tatt! Jeg tenner ikke på noen som trykker på mobilen, og i sengen, da blir det avtennende, rett og slett. Du overreagerer og overtenker noe voldsomt. Menn er enkle folk, hadde du bydd til sex, hadde han nok vært beinklar! I stedet valgte du å være kjerring og bli fornærmet. Hva vil du være? Sur kjerring eller spennende elskerinne? Legg vekk mobilen. Anonymkode: 0c69f...d3a Ellers står alt bra til? Ts, ingen snakker slik til noen man elsker og har respekt for. I et forhold er det helt vanlig at man viser at man er glad i hverandre. Med ord, handling og sex. Dersom han kun er interessert i sistnevnte, kan du nok droppe han. Personlig hadde jeg aldri orket å være sammen med en slik mann. Anonymkode: 2dd8a...af2 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:13 #15 Skrevet torsdag kl. 17:13 Han har jo fått deg der han vil så da trenger han ikke å anstrenge seg mer siden dere nå bor sammen. Min eks var sånn. Gradvis så sluttet han å gjøre ting i huset etter at vi flyttet i sammen. Det begynte rundt ett år etter. Sex ville han gjerne ha. Vel, han er en eks. Anonymkode: bac5d...797 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:18 #16 Skrevet torsdag kl. 17:18 Han er kontrollerende Ikke bagatelliserer dette! Anonymkode: 5c8f8...b8d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:26 #17 Skrevet torsdag kl. 17:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etter et år flyttet han inn. Da tok det meste av dette slutt. Jeg synes det høres ut som han bare gjorde sitt for å innynde seg hos deg. Nå har han fått tak over hodet, matmor bordet og rene klær i skapet, og er fornøyd med det. Hva er han ‘bringer til bordet’, for å si det litt flåsete? Anonymkode: 436ba...3f2 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:27 #18 Skrevet torsdag kl. 17:27 «Så bra! Da slipper jeg å ha sex med deg» eller noe sånt får du begynne å svare. Eller gå, det er nok det beste. Anonymkode: 906ac...fec
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:14 #19 Skrevet torsdag kl. 18:14 Det beste jeg vet om på en lørdagsmorgen er å lese nyheter i fred, mens han lager meg en dobbelespresso og lager klar frokost sammen med ungene. Jeg elsker å ligge lenge og lese. Mobil eller bøker. "Du kan bare glemme nå at vi skal.......mhm...kan ikke du lage meg litt kaffe?"😂 Anonymkode: 2503b...c43 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:28 #20 Skrevet torsdag kl. 18:28 Han føler ikke respekt eller omsorg for deg. Det er en vond realitet, men bedre at du innser det, og innser at du blir brukt - da klarer du å ta tak for å kvitte deg med han. Jobb med selvfølelsen og respekt for deg selv før du går inn i et nytt forhold, for dessverre vil du ha vanskelig for å finne en som respekterer deg før du gjør det selv. Da finner du deg i respektløs oppførsel og lurer på om du overreagerer... Du underreagerer. Anonymkode: 1d008...9b4 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå