Gå til innhold

Katt som biter etter kos

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei har en ung katt som er snill og kommer selv for å få kos men rett etter at den er ferdig med kos så biter den meg. Hva er det jeg gjør feil?

Anonymkode: 73a29...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er bare overstimulert.

Mine katter kan også bite i slike situasjoner. De signaliserer ikke at det er nok eller at jeg skal stoppe, de kan bite og vil fortsette å få kos. Tolker det som at de er overstimulert. 

Anonymkode: b3b67...b38

• Nyttig 2
Skrevet

Overstimulering, ja. Prøv å leke mer.

Anonymkode: 42d96...e66

Skrevet

Katter er psykopater 😝

Hadde også en som kom til meg for å kose. Plutselig kunne hun bli helt svart i øynene, sette kloa i meg og bite. 

Hun kunne også stå ved døra, signalisere at hun ville ut. Når jeg reiste meg for å åpne døra, bråsnudde hun ofte, skulle ikke ut allikevel. Gaaahhh!

Anonymkode: 11c7a...229

• Liker 4
Skrevet

Jeg har alltid bare tenkt at dette er i kattens natur (jeg har også opplevd det med flere unge puser)  😽

Anonymkode: 6d7e0...2bf

Skrevet

Den ene min er også sånn. Men jeg ser egentlig på den at den har fått nok rett før den biter. Biter og biter, er vel mest napping for hard biting er det ikke. Da er den forbannet om den biter hardt.

Anonymkode: d1fc3...e33

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Overstimulering, ja. Prøv å leke mer.

Denne skjønte jeg ikke helt? Å leke mer ved overstimulering? Hadde da tenkt at det var på tide å stoppe? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hei har en ung katt som er snill og kommer selv for å få kos men rett etter at den er ferdig med kos så biter den meg. Hva er det jeg gjør feil?

Anonymkode: 73a29...89e

Den er en katt. Neste spørsmål!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Denne skjønte jeg ikke helt? Å leke mer ved overstimulering? Hadde da tenkt at det var på tide å stoppe? 

På tide å stoppe kos, ja. De må få ut energien på et vis, da biter de.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Typisk menge katter. Ikke uten grunn at relasjonen med dem er det eneste toxic forholdet som er verdt å bli i.. er blitt en frase.😉

Anonymkode: 00a1a...596

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...