Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter flere år uten å hatt økonomi til utenlandsferie, ønsker vi å begynne å planlegge en tur til neste sommer:) Vi er to voksne, og vil ha med oss barn som da er 7, 10, 12 og 18. 

Er egentlig ganske grønn på hva vi ønsker oss. Varme er jo et sterkt ønske. Gjerne opplevelser også, ikke bare å ligge ved ett basseng. Typ all-inclusive i Alcudia har jeg aldri vært. Mulig det hadde vært gull, men jeg tenker liksom på det med grøss. Drømmer mer om typ Thailand el. Togtur gjennom Europa kan også være aktuelt. Problemet er vel nesten at alt frister hehehe

Budsjettet kommer nok ikke til å være himmelhøyt, men det kommer jo til å koste masse når vi er såpass mange. 

Er det noen som har noen gode råd eller anbefalinger til oss? 

På forhånd tusen takk:))

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Budsjett og hvor lenge dere ønsker å være borte er viktig. 
Anbefaler AirBnb. Når dere er så mange, er hotell håpløst dyrt. Da har dere også tilgang på kjøkken, vaskemaskin etc. Det er gull å kunne lage noe mat selv. Seks stykker kan ikke spise ute tre ganger hver dag… med mindre dere er millionærer. 🙈

Anonymkode: c3f75...7a6

Skrevet

Det er veldig deilig når man endelig har råd til å reise igjen. Kjenner den følelsen! Det vi pleier å gjøre, er at vi drar til Nice og omkringliggende områder. Vi kjøper billetter god tid i forveien, man kan få flybilletter til en grei pris dersom man følger med.

Jeg støtter den over her som nevner Airbnb. Hoteller har blitt svindyre, og er ofte ikke verdt prisen.

Uansett hvor dere ender opp med å dra, har jeg disse rådene: Reis kollektivt, “ukehandle” i lokale matbutikker, og lag de fleste måltidene hjemme. Jeg pleier for eksempel å reise til Frankrike, og der kan man få tak i oster og mange gode råvarer til en god pris. Man trenger ikke alltid dra på restaurant for å spise godt.

Anonymkode: 163b2...bdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...