Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Færre og færre poster på facebook. Hva gjør du? I så fall hvilket innhold? Jeg legger ut fra flotte ferier og store livseventer, men jeg begynner å tenke at kanskje det er en ulempe at såpass mange kan se den type informasjon om meg. Eller er det en fordel? Jeg klarer ikke å bestemme meg. 

Jeg er kvinne i 40-årene

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i slutten av 40-årene. Legger ikke ut noe som helst ,aldri. Jeg har fbprofil pga grupper med min interesse, samt Messenger. 

Undrer meg over mennesker som sprer masse bilder av seg og sine. Hvorfor gjør de det? Hvilket behov blir tilfredstilt ved å flashe f.eks høydepunkter fra familiepåsken til masse perifere mennesker?

Personlig hadde jeg ikke en gang kommet på å poste privatlivet mitt online.

Med tanke på AI, ansiktsgjenkjenning , som bare er i sin spede start, så tenker jeg også at "bedre føre var"..... Spesielt for barna, som kan ha hele livet sitt online, spredt av nær familie.

Kanskje litt dommedagssynspunkt, men jeg tror det kommer til å bli mindre og mindre vanlig å dele privatliv :)

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg har sluttet å poste noe som helst på min egen profil, men jeg har opprettet en fake, som jeg bruker ganske ofte, kun til grupper jeg har interesse av, nyheter og slikt, men ikke noe personlig.. Der har jeg sperret for venneforespørsler og pm. Jeg har heller ikke foto.  Jeg skriver heller ingenting på egen vegg, men bruker den til å lagre diverse oppskrifter, reels osv, så det er lett for meg å finne det igjen.

Skrevet

Var aktiv til for 5 år siden, da jeg begynte å problematisere dette med deling av info og å poste idyll for likes. Har slettet FB og savner det ikke. Har også slettet Instagram. Det er noe med hvordan man styres av algoritmer og hvordan det er en plattform for en større og større mengde influencere med null innhold. 

• Liker 2
Skrevet

Ja jeg sjekker om de kommer for å hente flaskepant. 

• Liker 1
Gjest Daniella2026
Skrevet

FB er ikke slik det engang var. Men er der for å følge grupper og hva som skjer i byen her jeg bor.

Skrevet

Har det mest for messenger. Er også admin for en side på fb, så følger jeg en del kjøpe/salgsider pga en interesse jeg har. Deler ikke noe av meg selv eller lager egne innlegg utover det. Er innom ett par ganger om dagen 

Skrevet
MissKatt skrev (23 timer siden):

Færre og færre poster på facebook. Hva gjør du? I så fall hvilket innhold? Jeg legger ut fra flotte ferier og store livseventer, men jeg begynner å tenke at kanskje det er en ulempe at såpass mange kan se den type informasjon om meg. Eller er det en fordel? Jeg klarer ikke å bestemme meg. 

Jeg er kvinne i 40-årene

Hva menes med "aktiv"da? Jeg poster når det er noe bra jeg vil dele og vet at mange eldre familiemedlemmer setter pris på det. Visse ting er for private til å poste på Instagram og jeg når bedre målgruppe på FB. 

Skrevet

Facebook viser frem de verste sidene av menneskeheten, fy fader så mye grums og møkk man finner der. Jeg aner ikke hvordan jeg sletter brukeren min , og tar i mot veiledning på hvordan med et stort takk. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
MissKatt skrev (På 9.4.2026 den 11.36):

Jeg er kvinne i 40-årene

Jeg legger ut på Facebook kun en gang i blant. Og det er to grunner til det: Fordi jeg ikke orker å være aktiv på Fjesboka hver eneste dag. Og hvis jeg har dårlige perioder eller dager, så orker jeg ikke å poste. For ti år siden var det et enormt fokus på hvordan sosiale medier hadde forverret livskvaliteten til mange unge og jeg var en av dem. Så derfor har jeg valgt å poste på Facebook eller Instagram når jeg har en god dag eller god periode, siden normen til sosiale medier handler om å vise seg fra sin beste side.

Og en kan selv redigere hvem som kan se innleggene som legges ut.

Endret av Peace & Love 2026
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker folk facebook fremdeles? 🫣 

• Liker 1
Skrevet

Nei, og kunne jeg slettet det så hadde jeg

Er mye på telegram bla

• Liker 1
Skrevet

Jeg er der pga av jobben min og jeg hater det hver jævla dag! Jeg håper resten av Europa gjør som Frankrike nå og setter ned foten ovenfor Facebook, X og all den andre Amerikanske søppla som skaper kaos i verden.

• Liker 2
Skrevet

Har ikke Facebook

• Liker 2
Skrevet

Jeg er semi-aktiv på Facebook. Det er den eneste SoMe som jeg bruker. 

Ikke så ofte jeg legger ut noe, er stort sett begivenheter som preger meg. 

Skrevet

Jeg er der pga. grupper. Mange av de internasjonale. Bruker også Messenger. Ikke lett å få venner over på Signal som jeg helst vil bruke. Poster knapt noe på egen vegg. Det må være et bilde fra naturen. Aldri noe som inkluderer andre mennesker. 

Skrevet

Jeg er ikke aktiv på noen sosiale medier. Jeg var tenåring da Facebook kom, og etter hvert også Instagram, og jeg kjenner at jeg er veldig ferdig med deling, og også veldig ferdig med å se hva alle andre deler. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...