AnonymBruker Skrevet 9. april #21 Skrevet 9. april Heier på deg,kollegaen din fortjente det.🙌Hu kan føle på litt hva hun sa først. Anonymkode: ff1cc...578 4
Daria Skrevet 9. april #22 Skrevet 9. april Spørsmålet er jo hva som er viktigst for deg - å være den som slår hardest og får det siste ordet eller framstå som den voksne som tenker på miljøet og tonen på arbeidsplassen - og her fikk du svaret. Hennes kommentar var dum og unødvendig, og du valgte å legge deg på hennes nivå. Som brillebruker i over 40 år har jeg ikke fått sånne kommentarer av voksne noensinne - det er mulig det blir litt annerledes når man ikke bruker dem hele tiden og det blir mer synlig for omgivelsene, men jeg vil ikke støtte narrativet om at alle brillebrukere hører sånt hele tiden. 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #23 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): «Det var han som BYYYYNTE», ja det er sånn man sier i barnehagen. Ikke på arbeidsplasser. Anonymkode: 4a1a0...168 Dersom man absolutt skal kommentere andres utseende bør man virkelig være robust nok til å få det samme i retur. «Den som er med på leken, må tåle steken» Anonymkode: e881a...f50 5
AnonymBruker Skrevet 9. april #24 Skrevet 9. april 😂 poeng til TS for å komme på svaret! Jeg tenker vedkommende fortjente et flåsete svar for folk med antenner sier ikke slikt til andre. Anonymkode: 37616...e11 3
AnonymBruker Skrevet 9. april #25 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): «Det var han som BYYYYNTE», ja det er sånn man sier i barnehagen. Ikke på arbeidsplasser. Anonymkode: 4a1a0...168 Det er små barn som vanligvis sier sånt som «Du ser rar ut med briller», ikke voksne mennesker med jobb. Anonymkode: e881a...f50 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #26 Skrevet 9. april Dette er jo en vits, usikker på om det faktisk har skjedd i ts sitt tilfelle. Uansett kan man svare på en bedre måte som voksen, enn å kommentere på utseendet tilbake. Det er ungdomsskole-fakter, som voksen bør man ha utviklet bedre metoder. Anonymkode: 0776f...522 5 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #27 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har briller, men jeg bruker de sjeldent på jobb da det er upraktisk. For 2 dager hadde vi et møte så jeg brukte brillene. En kollega ble veldig overrasket over brillene mine og insisterte på å fortelle meg hvor rar jeg ser ut. Samtalen ble noe sånt som dette; - wow så rar du ser ut med briller. -unnskyld meg? - ja du ser så utrolig mye bedre ut uten briller! - jo takk for det, det gjør du også. - hva? Jeg ser bedre ut uten briller? Jeg har jo ikke briller. - nei, jeg mener du ser mye bedre ut når jeg ikke bruker briller. -hva mener du? - når jeg bruker briller ser jeg alt! Hver rynke og pore. Så nå er kollegaen min veldig fornærmet og sur og vil ikke snakke med meg. Noen sier det var litt for drøyt svar, og jeg skulle bare ha ignorert der. Var det for drøyt? 🫣 jeg er så lei av kommentarene jeg får når jeg bruker briller.. 😆 Anonymkode: 5a886...3ef LOOOOOOOL Anonymkode: 0f1d3...cad
AnonymBruker Skrevet 9. april #28 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har briller, men jeg bruker de sjeldent på jobb da det er upraktisk. For 2 dager hadde vi et møte så jeg brukte brillene. En kollega ble veldig overrasket over brillene mine og insisterte på å fortelle meg hvor rar jeg ser ut. Samtalen ble noe sånt som dette; - wow så rar du ser ut med briller. -unnskyld meg? - ja du ser så utrolig mye bedre ut uten briller! - jo takk for det, det gjør du også. - hva? Jeg ser bedre ut uten briller? Jeg har jo ikke briller. - nei, jeg mener du ser mye bedre ut når jeg ikke bruker briller. -hva mener du? - når jeg bruker briller ser jeg alt! Hver rynke og pore. Så nå er kollegaen min veldig fornærmet og sur og vil ikke snakke med meg. Noen sier det var litt for drøyt svar, og jeg skulle bare ha ignorert der. Var det for drøyt? 🫣 jeg er så lei av kommentarene jeg får når jeg bruker briller.. 😆 Anonymkode: 5a886...3ef Dere er begge rare... Anonymkode: afb3a...984 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #29 Skrevet 9. april Vi hadde et vennepar som slang sånne kommentarer i over 20 år. En dag fikk jeg nok og svarte. Har ikke hørt fra de på 6 år. Befriende og slippe dritt. Så hvis dette var første gangen vedkommende sa det, hadde jeg kanskje ikke svart. Men for all del ikke vent 20 år sånn som meg… Anonymkode: ffc55...5c1
AnonymBruker Skrevet 9. april #30 Skrevet 9. april Heter dere Dum og Dummere? Anonymkode: a8f50...d2d 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #31 Skrevet 9. april Selv om jeg lo litt av kommentaren din, og at din kollega nå ikke vil snakke med deg fordi du speilet henne, så tenker jeg at siden dette var på jobb og i et møte, så var dette uprofesjonelt av deg. Du hadde oppnådd mye mer med å bare møte hennes kommentar med en "Takk, så hyggelig at du bemerket det - kan vi nå heller fokusere på det vi er her for, møtet og sak xxx.?" Og så ikke gitt henne sjansen til å svare, bare gått rett på å diskutere noe faglig/aktuelt for møtet med de andre kollegaene. Hadde hun da fortsatt å si slik hadde hun bare gravd egen "grav" dypere. Og selv om hun hadde hatt vett nok til å ikke si mer, så hadde du fremstått som den voksne og modne og profesjonelle. Du kan fremdeles fremstå som den profesjonelle. Du kan gå og beklage hvis hun ble såret, for det var ikke meningen din, men også vise til at det du svarte henne egentlig ikke var annet enn hva hun sa til deg, og at du håper hun for fremtiden kan være langt mer forsiktig med hva hun sier til andre om andres utseende, for som hun kjenner på selv nå, så er det fort gjort å bli såret av slike ubetenksomme kommentarer, og at du egentlig ikke tror hun ønsker å såre andre eller oppføre seg uprofesjonelt på jobb. Og ikke minst, si at du håper at dere kan sette en strek over dette, se på det som en tabbe og noe ingen av dere ønsker å gjenta, og at dere nå kan være gode kollegaer videre. Så kan du avslutte med å gi henne et oppriktig ment kompliment om noe hun gjør på jobb, for å vise at du nå ser henne som en kollega som også bidrar positivt. Anonymkode: 2fb9d...34c 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april #32 Skrevet 9. april Den samtalen der er jo en gammel vits..? Har sett den sirkulere på nettet i ulike varianter i årevis. Anonymkode: 02b84...f25 5
AnonymBruker Skrevet 9. april #33 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er små barn som vanligvis sier sånt som «Du ser rar ut med briller», ikke voksne mennesker med jobb. Anonymkode: e881a...f50 Ja, og jeg tviler på hele historien. (Voksne mennesker med jobb svarer heller ikke med hvor stygg den andre er). Anonymkode: 4a1a0...168 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #34 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har briller, men jeg bruker de sjeldent på jobb da det er upraktisk. For 2 dager hadde vi et møte så jeg brukte brillene. En kollega ble veldig overrasket over brillene mine og insisterte på å fortelle meg hvor rar jeg ser ut. Samtalen ble noe sånt som dette; - wow så rar du ser ut med briller. -unnskyld meg? - ja du ser så utrolig mye bedre ut uten briller! - jo takk for det, det gjør du også. - hva? Jeg ser bedre ut uten briller? Jeg har jo ikke briller. - nei, jeg mener du ser mye bedre ut når jeg ikke bruker briller. -hva mener du? - når jeg bruker briller ser jeg alt! Hver rynke og pore. Så nå er kollegaen min veldig fornærmet og sur og vil ikke snakke med meg. Noen sier det var litt for drøyt svar, og jeg skulle bare ha ignorert der. Var det for drøyt? 🫣 jeg er så lei av kommentarene jeg får når jeg bruker briller.. 😆 Anonymkode: 5a886...3ef Helt innafor når vedkommende åpner med noe så idiotisk. Er bare et kast tilbake på noe han selv kasta ut. Anonymkode: c01bc...aec 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #35 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har briller, men jeg bruker de sjeldent på jobb da det er upraktisk. For 2 dager hadde vi et møte så jeg brukte brillene. En kollega ble veldig overrasket over brillene mine og insisterte på å fortelle meg hvor rar jeg ser ut. Samtalen ble noe sånt som dette; - wow så rar du ser ut med briller. -unnskyld meg? - ja du ser så utrolig mye bedre ut uten briller! - jo takk for det, det gjør du også. - hva? Jeg ser bedre ut uten briller? Jeg har jo ikke briller. - nei, jeg mener du ser mye bedre ut når jeg ikke bruker briller. -hva mener du? - når jeg bruker briller ser jeg alt! Hver rynke og pore. Så nå er kollegaen min veldig fornærmet og sur og vil ikke snakke med meg. Noen sier det var litt for drøyt svar, og jeg skulle bare ha ignorert der. Var det for drøyt? 🫣 jeg er så lei av kommentarene jeg får når jeg bruker briller.. 😆 Anonymkode: 5a886...3ef Tull. Den vitsen er gammel, i mange varianter Anonymkode: 811ee...bfa 3
AnonymBruker Skrevet 9. april #36 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): «Det var han som BYYYYNTE», ja det er sånn man sier i barnehagen. Ikke på arbeidsplasser. Anonymkode: 4a1a0...168 Men som voksen kan man tenke det inni seg, og gi flotte svar på tiltale slik ts gjorde. Bravo, ts, til pass for den frekke kjerringa av en kollega som byyynte! Anonymkode: 38014...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #38 Skrevet 9. april Ts Det stemmer at dette er en klassisk vits, jeg skal ikke late som om jeg kom det "comebacket" selv asså! Jeg er som sagt så lei av de kommentarene jeg får de gangene jeg bruker briller. At noen sier "så rart å se deg med briller" går helt fint, men jeg trenger ikke å høre om hvor rar og stygg jeg ser ut. Så derfor har jeg begynt å svare dette tilbake når jeg får sånne kommentarer. Med "litt humor og glimt i øyet" Jeg har brukt den noen ganger før, og det har alltid godt fint, kanskje litt stillhet, litt fornærmet, med litt latter, men aldri har jeg fått den type reaktion som jeg fikk denne gangen 🫣 Dynamiken på jobben er litt ertete humor, da vi jobber tett på hverandre i en veldig stressende jobb og trenger humor for å holde oss gående, men kommentarer på utsende er ikke vanlig. Anonymkode: 5a886...3ef 1
AnonymBruker Skrevet 9. april #39 Skrevet 9. april Haha, dette kunne skjedd på min jobb også! Folk har politisk ukorrekt humor og blander tull og faktiske meninger litt for ofte. Jeg er den som alltid sitter ved siden av og ler! Hadde virkelig knekt totalt sammen i latterkrampe hvis jeg bevitnet denne samtalen. 🤣 Om du var for drøy? Tja, det er noe med å ikke synke ned på deres nivå. Dere var egentlig begge ufine, selv om hele situasjonen må ha vært skikkelig lættis for de som satt rundt. Anonymkode: a39a8...17e 1
lille_fiol Skrevet 9. april #40 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har briller, men jeg bruker de sjeldent på jobb da det er upraktisk. For 2 dager hadde vi et møte så jeg brukte brillene. En kollega ble veldig overrasket over brillene mine og insisterte på å fortelle meg hvor rar jeg ser ut. Samtalen ble noe sånt som dette; - wow så rar du ser ut med briller. -unnskyld meg? - ja du ser så utrolig mye bedre ut uten briller! - jo takk for det, det gjør du også. - hva? Jeg ser bedre ut uten briller? Jeg har jo ikke briller. - nei, jeg mener du ser mye bedre ut når jeg ikke bruker briller. -hva mener du? - når jeg bruker briller ser jeg alt! Hver rynke og pore. Så nå er kollegaen min veldig fornærmet og sur og vil ikke snakke med meg. Noen sier det var litt for drøyt svar, og jeg skulle bare ha ignorert der. Var det for drøyt? 🫣 jeg er så lei av kommentarene jeg får når jeg bruker briller.. 😆 Anonymkode: 5a886...3ef Haha digga comebacken din😂😂
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå