Gå til innhold

Godis fra "gamledager"...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Thalassa
bokstavkjeks

Ikke godteri det da, men: Noen som husker franske bagateller?

Jaaa pleide å spise bagateller til frokost når jeg sov over hos mormor :) Koselig minne.

Finnes ikke bokstavkjeks lenger? :klø: trodde det jeg..

Rød saftis formet som en hånd med pekefingeren opp.

Den saftisen med pekefingeren opp husker jeg var veldig god også! :icon_smile:

Disneysjokoladen!!! Den var ganske liten, mørk sjokolade med "trykk" av en disneyfigur i hvit sjokolade i midten...  :wow:

:sikle:

nam nam

:smilbla:

Endret av Thalassa

Annonse

-Kræsj pink is

-Tom & Jerry is

-Isbre drops ! NAM !!!

-Den Pin-uplignende isen med to sjokoladestenger inni

-Pims kjeks med sjokolade

-Det riflede, knallrøde potetgullet fra Kims (?) som de laget frem til for et par år siden.. paprikasmak tror jeg det var... og skikkelig sterkt krydret. Mmm

Endret av Fantasia

Savner ferskenisen og eplekakeisen fra Diplom Is. Og en gul sitronis som het HIP, tror jeg. Husker også at den røde pekefingerisen var god, og en rund Kræsj Pink-aktig is, bortsett fra at det ikke var saftis. Den hadde lik tyggegummistang som Kræsj Pink'en, men selve isen var fløteis med et rosa overtrekk over som smakte kjempegodt! :-D

Disneysjokoladen!! De tenker jeg ofte på! (Kjøpte noe lignende på Lidl før påske. De hadde små sjokolader med hvit påskehare på). :)

Fudge sjokoladen i Twist.

• 2 år senere...

Tyggis-is!! Det er den tyggispinnen med rosa, flat kule på toppen, med vaniljeis inni.. Savner å begynne og spise den for så å miste den i fanget..! :fnise:

Ellers savner jeg salte UFO.. Finnes de virkelig ennå?? Hvor?!

Snack pack var digg..

Og sånne potetgullhjerter, med paprikasmak, husker ikke hva det het.. Likner litt på Elias-potetgullet men denne her var med paprikasmak!

Those were the days..

• 1 måned senere...

Annonse

Og sånne potetgullhjerter, med paprikasmak, husker ikke hva det het.. Likner litt på Elias-potetgullet men denne her var med paprikasmak!

Those were the days..

De der hjertene het visst noe sånt som "Kims første lov" eller noe sånt.. husker dem godt :)

Jeg savner:

- Heartbreakers-potetgull fra Kims! (noen som husker?)

- Salt og vinegar-potetgull, tror det også var fra Maarud. Pringles har en variant, men den er ikke så god som den fra Maarud.

- Millenium-isen! Sjokoladeis med marshmellow inni.

- Appelsinkjærlighet med blått papir og en feit appelsingubbe med klær på

- Tom og Jerry-saftisen

- Plattfot-isen (Rosa- og gulstripete fot med sjokolade på tærne)

- Tennis-isen (Grønn og hvit tennisracket med tyggiskule)

- Disney-sjokoladen med hvit figur i midten

- Bugg (rosa, rød, gul, grønn, hvit.)

- Soho-sjokoladen

- French Fries med PAPRIKA!!!!

- En sjokolade (var den i Twistposen?) med grønt papir som smakte eple og kanel

- En sjokolade (var den også i Twistposen?) med rosa papir som hadde flytende bringebærkrem inni.

Og sikkert mye mer som jeg ikke kommer på...

Åhh. Dette var en koselig tråd. :)

Jeg savner

5-minutt sjokoladen fra Nidar. ( Noen som husker den?)

Grus-tyggis

Isbre

Tyggis -is. Det rosa trekket var jo såååå godt. :P

Orange Tato.

Tyrkisk pepper is. Krangla lenge med hjem is om at de måtte ta tilbake sin lakris is, og når de endelig gjorde det, var ikke HJem-is mere i Trondheim. :(

Tiøres drops på bakern på saupstad.

Sweet-mint.

Gir gode minner disse godisene ja, håper de relanserer noe etterhvert. :)

Gjest Gjest

Aaaah, søte barndomsminner:

Spin-pastiller - kjempegode myke gule og røde pastiller, alltid å finne i skjortelomma til onkel når han kom på besøk (den korte tiden de var å få kjøpt).

Isen som var forma som en hånd med pekefingeren opp... hva het den? Fingeris?

Relax-sjokoladene

Også var det en sånn hvit brynhildpose med hvite mintdrops, som kunne tygges med en gang. Litt kvalmende om man spiste for mye, men de var gode... syns av og til jeg kjenner den søte mintlukten...mmmm

Banan-bugg

Hvit bugg

Disney-sjokolade, alltid i skapet til bestemor :)

Riegel

Hellas

Pirat saft med bringebærsmak... ikke godteri akkurat, men jeg savner den, og det fins ingen bringebærsmak med akkurat samme smaken

Fotballpastiller, gjerne selvvalgt lørdagsgodteri, da følte jeg meg som pappas jente der han satt og så på fotballkampen på tv.

Også er det noen godterier som fortsatt fins, men jeg syns ikke det er det samme, enten fordi jeg er blitt voksen, eller fordi de har endret oppskriften ;)

Annonse
Gjest Emera
5-minutt sjokoladen fra Nidar. ( Noen som husker den?)

Tanten min fikk sånn smaken på den, og gikk i kiosken og ba om "en Sminutt..."

Tyrkisk pepper is. Krangla lenge med hjem is om at de måtte ta tilbake sin lakris is, og når de endelig gjorde det, var ikke HJem-is mere i Trondheim.

Er de ikke i Trondheim lenger? Så det er derfor jeg forgjeves har gått og ventet på dem... Synd.

Gjest glamourgirl

Strålende tråd, selv om jeg hatet de PPPastillene, og syns de var djevelens verk... IFA, derimot, men de finnes enda...

(noen av de jeg nevner finnes sikkert, men jeg har sluttet å spise, lete etter dem...)

Sorbits... den røde

TOY

Gul bugg...

Sport Goofy

Lohengrin

BananTwist

Smågodt som man betalte stykkpris for, og fikk masse av per krone...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...