Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skrytadvarsel! 

Vi har en fantastisk fin uteplass, med stor utestue med skyvedører i glass, terrasse på 100 kvm m utestua. Masse blomster og planter. Har bestilt utebelysning nå. 
disse fra temu som man fester på gelender som skal lyse ned på platten (solcelle) er de bra? 
gleder meg slik til det blir sol og varme og vi kan sitte ute å kose oss. Beste med hele huset vårt er uteplassen vi har brukt år på å bygge opp. 

Anonymkode: e8644...b5a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er dette tull? 

Temubelysning? Od du spør oss om de er bra? Hvordan skal vi kunne svare på det,. Du sier ikke hvilke det er en gang…. Mest sannsynlig er de dårlige, i verste fall brannfarlige… 

Anonymkode: 91c4a...28f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring med solcelle-belysning er at det sjelden blir bra. Ofte for lite sollys til å gi nok energi, særlig i perioder med regn og dårlig vær, og på vinteren (som er da man gjerne trenger lyset mest).

Gi det et forsøk, du får et inntrykk av hva som blir fint i det minste, så kan dere heller planlegge for permanente punkt etterhvert.

Anonymkode: c1a06...1f0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette tull? 

Temubelysning? Od du spør oss om de er bra? Hvordan skal vi kunne svare på det,. Du sier ikke hvilke det er en gang…. Mest sannsynlig er de dårlige, i verste fall brannfarlige… 

Det er nok en tråd for å fyre opp en ny Tema-diskusjon. Gjesp

Anonymkode: e5b4a...b1d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en så fantastisk flott uteplass, hvorfor investerer du ikke i ordentlig belysing? 

Min erfaring med (billige) solcellelys er at de virker en kort stund. De trenger mye sol, og man må av og til skifte batteri. Ville heller hatt noen ordentlige lys. Mulig man kan få timer og dimmer. Hør med en elektriker.

Anonymkode: e3d66...44b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nå har ikke vi fra temu. Men kjøpt på elektroimportørn.  Har da noen lys baller, slike som er felt med i trappa, noen som står på pinner og noen som henger, alle med solcelle. De som er på bakkeplan lyser hele vår, sommer og høst. De slår seg på når det mørkner. De sim henger fungerer åre rundt. Og det har nok noe med solcelle.

Ser noen skriver at det ikke vil fungere, lurer da på hvordan vi da går strøm på hytta åre rundt med solcelle hvis det ikke fungerer. Det er og forskjellig kvalitet på den plata som lader batteri,  noen må ha direkte sol, andre lader bare det er lyst

Anonymkode: c0d8e...b4a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er dette tull? 

Solar dekkslys heter det. Betalte 15 kr stk. tenkte bare ha det i vår- sommer- høst. Vet de blir ødelagt av snø vind og kulde som er her. Men for 170 kr liksom. 
Ser folk har skrevet at de var fornøyd. 
Har annen belysning også som er fra elektriker. 

Apropo temu. Har handlet der en gang før. Stusser på at det er så billig, da varene jeg fikk da jeg bestilte var i god kvalitet. Noe bakeutstyr. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå har ikke vi fra temu. Men kjøpt på elektroimportørn.  Har da noen lys baller, slike som er felt med i trappa, noen som står på pinner og noen som henger, alle med solcelle. De som er på bakkeplan lyser hele vår, sommer og høst. De slår seg på når det mørkner. De sim henger fungerer åre rundt. Og det har nok noe med solcelle.

Ser noen skriver at det ikke vil fungere, lurer da på hvordan vi da går strøm på hytta åre rundt med solcelle hvis det ikke fungerer. Det er og forskjellig kvalitet på den plata som lader batteri,  noen må ha direkte sol, andre lader bare det er lyst

Anonymkode: c0d8e...b4a

Da har du kvalitet som tåler vær og vind. Hvordan blir de på vinter med snø? 

AnonymBruker
Skrevet

Den finest belyste hagen jeg kjenner til her vi bor er hagen til en elektriker.

Hadde tatt kontakt med noen profesjonelle om jeg skulle lyssatt hele uteplassen og investert i noe som varer.

Anonymkode: ff764...8fa

AnonymBruker
Skrevet

Vi har masse solcellebelysning fra temu i hagen på hytta. Er så fint, og vi får masse skryt av folk som går forbi:)

De har fungert i flere år, selv om det tidvis er ganske værhardt.

Har også blomsterbedet fullt av lysende blomster fra Temu. fine som blomster på dagtid, og nydelig lys om kvelden.

Så kjør på:)

Anonymkode: 05b85...302

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Den finest belyste hagen jeg kjenner til her vi bor er hagen til en elektriker.

Hadde tatt kontakt med noen profesjonelle om jeg skulle lyssatt hele uteplassen og investert i noe som varer.

Anonymkode: ff764...8fa

Vi har spotter montert fra elektriker både ved inngangs partiet og garasje og hagestue. Jeg vil bare ha litt dus belysning i blomsterbed og på en terasse bak huset 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Solar dekkslys heter det. Betalte 15 kr stk. tenkte bare ha det i vår- sommer- høst. Vet de blir ødelagt av snø vind og kulde som er her. Men for 170 kr liksom. 
Ser folk har skrevet at de var fornøyd. 
Har annen belysning også som er fra elektriker. 

Apropo temu. Har handlet der en gang før. Stusser på at det er så billig, da varene jeg fikk da jeg bestilte var i god kvalitet. Noe bakeutstyr. 

Jeg har handlet mye på Temu og er kjempefornøyd med kvaliteten! 👍 Flere typer solcellebelysning også. Uansett hvor man kjøper det så må man bytte batteri iblant, eller lade de litt ekstra i en lader koblet til strøm. Vi har jo lite lys om vinteren, så en ekstra boost i laderen er ikke dumt.

Ser forøvrig at Rusta også har kommet med noe lignende som det du har kjøpt.

Anonymkode: 3f4d2...b70

AnonymBruker
Skrevet

Man kan finne mye gøy på temu men elektriske greier og klær hadde jeg holdt meg unna men lykke til med uteplassen. :D 

Anonymkode: bbf44...d72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...